Hiába lett idén a konstruktőri bajnokság 10. helyezettje a Marussia, a kiscsapat az azért járó pénzt még sokáig nem látja, a tulajdonos, az orosz Andrej Cseglakov viszont már most sokallja a kiadásait.
A múlt hétvégén, Interlagosban már felröppent, hogy a Marussia megszűnhet vagy összeolvadhat a Williamsszel, most pedig a német Auto Motor und Sport is ezzel egybevágóan tudósít.


A szaklap szerint a csak veszteséget termelő csapatot birtokló Cseglakov valóban megkereste a Williamst az összeolvadási tervvel, pontosabban az orosz milliomos a ma már a Mercedest irányító Toto Wolff részvénycsomagját vette volna meg, de a Bernie Ecclestone által is támogatott elképzelésből nem lett semmi, ugyanis a Williams család meg kívánja őrizni a grove-i alakulat függetlenségét.
Úgy tudni, a Marussia most a pénzügyileg szintén küszködő, bár jóval komolyabb Sauberrel szeretne összebútorozni. Logika is lehet a dologban, hiszen mindkét alakulat ferraris motorszerződéssel rendelkezik 2014-re, emellett a svájci csapatnál – papíron legalábbis – már nyár óta több orosz befektető is van. Más kérdés persze, hogy megférnének-e Cseglakovval és a Marussiával.
Akárhogy is legyen, pillanatnyilag úgy tűnik, hogy teljesül Ecclestone kívánsága, jövőre így vagy úgy, de újra csak 10 csapat lesz a rajtrácson – feltéve persze, hogy nem dőlnek ki még többen, ami sajnos reális lehetőség.
A Sauberhez kapcsolódó hír, hogy a csapat vezető versenymérnöke, Tom McCullough alig egy év után elhagyja a hinwilieket, hogy az egyik meg nem nevezett brit csapatnál folytassa a munkát. McCullough korábban a Williamsnél volt Nico Hülkenberg, Rubens Barrichello, Bruno Senna és a tavaly még tartalékos Valtteri Bottas mérnöke, nem elképzelhetetlen, hogy most Hülkenberget követi a Force Indiához (esetleg a Lotushoz).