F1: Összeolvad két csapat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.28. 13.40

A Marussia-csapat jövője homályos, a túlélésért küzdő alakulat megszűnhet vagy beolvadhat a Sauberbe.

Hiába lett idén a konstruktőri bajnokság 10. helyezettje a Marussia, a kiscsapat az azért járó pénzt még sokáig nem látja, a tulajdonos, az orosz Andrej Cseglakov viszont már most sokallja a kiadásait.
A múlt hétvégén, Interlagosban már felröppent, hogy a Marussia megszűnhet vagy összeolvadhat a Williamsszel, most pedig a német Auto Motor und Sport is ezzel egybevágóan tudósít.


A szaklap szerint a csak veszteséget termelő csapatot birtokló Cseglakov valóban megkereste a Williamst az összeolvadási tervvel, pontosabban az orosz milliomos a ma már a Mercedest irányító Toto Wolff részvénycsomagját vette volna meg, de a Bernie Ecclestone által is támogatott elképzelésből nem lett semmi, ugyanis a Williams család meg kívánja őrizni a grove-i alakulat függetlenségét.
Úgy tudni, a Marussia most a pénzügyileg szintén küszködő, bár jóval komolyabb Sauberrel szeretne összebútorozni. Logika is lehet a dologban, hiszen mindkét alakulat ferraris motorszerződéssel rendelkezik 2014-re, emellett a svájci csapatnál – papíron legalábbis – már nyár óta több orosz befektető is van. Más kérdés persze, hogy megférnének-e Cseglakovval és a Marussiával.
Akárhogy is legyen, pillanatnyilag úgy tűnik, hogy teljesül Ecclestone kívánsága, jövőre így vagy úgy, de újra csak 10 csapat lesz a rajtrácson – feltéve persze, hogy nem dőlnek ki még többen, ami sajnos reális lehetőség.
A Sauberhez kapcsolódó hír, hogy a csapat vezető versenymérnöke, Tom McCullough alig egy év után elhagyja a hinwilieket, hogy az egyik meg nem nevezett brit csapatnál folytassa a munkát. McCullough korábban a Williamsnél volt Nico Hülkenberg, Rubens Barrichello, Bruno Senna és a tavaly még tartalékos Valtteri Bottas mérnöke, nem elképzelhetetlen, hogy most Hülkenberget követi a Force Indiához (esetleg a Lotushoz).

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.