A következő napokban-hetekben számos bejelentés következik a Forma-1-ben, itt az első, ami hivatalossá teszi a korábbi spekulációkat: Ross Brawn távozik a Mercedes AMG csapatfőnöki posztjáról.
A csapat közleménye szerint az angol szakembernek nem lesz egyszemélyi utódja, az alakulat vezetését megosztva veszi át Toto Wolff (gazdasági vezérigazgató) és a McLarentől átcsábított Paddy Lowe (műszaki vezérigazgató).


“A döntésemben a leghangsúlyosabb szerepet az időzítés játszotta. Az idén kialakított utódlási terv alapján most át tudom adni a feladataimat Totónak és Paddynek. Emellett 2014 új korszakot hoz majd a Forma-1-ben, ezért úgy éreztük, hogy a csapat vezetésében is most kell változtatni, hogy a szervezet a lehető legerősebben, legversenyképesebben vágjon neki a következő éveknek” – mondta Brawn, aki még 2008-ban csatlakozott az akkor a Honda gyári csapataként működő brackley-i alakulathoz.
“Büszkék lehetünk a pályán elért eredményeinkre, de a Brackley-ben kiépített szervezetre is. A különböző nevek alatt futó csapat az elmúlt hat idényben pályafutásom néhány legemlékezetesebb élményét adta. Az idei konstruktőri második helyünk fontos mérföldkő a bajnoki siker felé vezető úton. Meggyőződésem, hogy a jövő további sikereket tartogat, én pedig büszke leszek arra, hogy szerepet játszhattam a jövendő eredményekben!”
A Mercedes-Benz, egyben az anyacég Daimler fővezére, Dieter Zetsche így kommentálta az átalakítást:
“Tavaly télen, Niki Lauda segítségével átszerveztük a Forma-1-es programunk irányítását. Az első lépés Toto Wolff megnyerése volt a Mercedes motorsport-programja és a Forma-1-es csapatának élére. A második Paddy Lowe leigazolása volt.”


“Ezzel kialakult egy világos utódlási séma arra az esetre, amikor Ross a távozás mellett dönt, ez az idő pedig most jött el. Biztos vagyok benne, hogy Toto és Paddy képes lesz tovább építkezni Ross eddig elvégzett munkájára, és hogy minden képességük megvan ahhoz, hogy a világbajnoki sikerig vigyenek minket.”
“Emellett szeretnék személyesen köszönetet mondani Rossnak, amiért 2010-től higgadtan, magabiztosan irányította a csapatot, az alakulat felépítéséért és a jövőbeli sikerekért, amelyekben egyértelműen szerepet játszott ő is. Öröm volt vele dolgozni az elmúlt években, a övőre pedig a legjobbakat kívánom neki!”
Brawn a Forma-1 elmúlt két évtizedének egyik legmeghatározóbb figurája: 1991-96 között a Benetton technikai igazgatójaként juttatta a bajnoki címig Michael Schumachert, 97-től 2007-ig a Ferrarinál töltötte be ugyanezt a posztot az aranykorban. 2008-tól a Honda csapatfőnöke lett, majd a japán gyártó év végi kiszállása után tulajdonos-főnökként a sír széléről rángatta vissza a csapatot, hogy 2009-ben, Brawn GP néven a konstruktőri és az egyéni címet is bezsebeljék. 2010-re a Mercedes vásárolta fel az alakulatot, nem is volt kérdés, hogy Brawn marad a főnök.
A sztármérnök távozása 2013 eleje óta téma, az utóbbi időszakban előbb a McLarenhez 2015-ben visszatérő Hondával, később pedig a Williamsszel hozták hírbe, de az utóbbi napokban egyre erősödik a feltételezés, miszerint a Ferrarihoz térhet vissza korábbi technikai igazgatói utódja, a maranellói gárdát 2008 óta csapatfőnökként irányító Stefano Domenicali helyére.