F1: Csalódás és nagy változások a Ferrarinál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.27. 14.30

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke szerint a csapat nem lehet büszke 2013-as teljesítményére, az évet gyorsan el kell felejteni.

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke szerint a csapat nem lehet büszke 2013-as teljesítményére, az évet gyorsan el kell felejteni. “Nem kérdés, hogy csalódást keltő szezonon vagyunk túl, ezt az évet gyorsan ki kell törölni az emlékezetünkből” – mondta Montezemolo.


“Három fő oka van az idei szereplésünknek. Az első, hogy képtelenek voltunk fejleszteni az autót az év második felében, és ezzel kapcsolatban magyarázatokat várok. Ha ugyanis nem értjük meg az okokat, az nem jó. A második ok a gumikkal kapcsolatos, bár nem akarok kifogásokat keresni. Olyan autót építettünk, amely működik bizonyos gumikkal, sőt azokkal kifejezetten versenyképes. Aztán a gumik változtak, ami számunkra hátrányos, másoknak előnyös volt.”

“Emellett az egyik csapat furcsa szabályértelmezéssel állt elő (Montezemolo a Mercedes titkos pirellis tesztjére gondolt – a szerző), amelynek súlyosabb következményei is lehettek volna. Az első okot magunk között tárgyaljuk meg, a második témát a megfelelő fórumokon biztosan előhozzuk.”

“Végül nagyon hiányoztak Massa pontjai a konstruktőri versenyben. Muszáj pontosan kielemeznünk, hogy mi történt idén, és a következő évben mindent jobban csinálnunk.” Montezemolo csak Fernando Alonsóval elégedett: “Büszke lehet erre a második helyre, mert nem adtunk neki elég jó autót az idén.”

“Annyiszor szalasztottuk már el a sikert egy hajszállal, hogy most már mindenképp nyernünk kell. Mindenünk megvan, ami a győzelemhez kell, mégsem sikerül elérnünk a kívánt eredményeket. Jövőre olyan autót akarok adni Fernandónak, amely még a Red Bullnál is jobb. Tudom, hogy képesek vagyunk erre, a csapatnál mindenki pontosan tudja, mi kell ehhez.”

A Ferrari már fel is készült néhány komoly módosításra, olasz lapok úgy tudják, hogy a csapat “szinte biztosan” dobja a vonórudas felfüggesztést, amelyet a riválisok közül egyedül a McLaren használ még. A Ferrari jövőre a hagyományos nyomórudas megoldást választja, amely az Autosprint szerint összefüggésben van a Lotustól leigazolt James Allison tervezési filozófiájával.

“Az F1-ben nem lehet mindent egy éjszaka alatt megcsinálni” – fogalmazott Allison. “A csapat egyenként elemezte a gyenge pontokat, és ezt a munkát folytatjuk is. Nem titok, hogy aerodinamikai területen voltak hiányosságok az elmúlt években.”

Bernie Ecclestone szerint a Ferrari könnyen túllép az idei csalódáson. “Montezemolo jövőre sokkal jobban odafigyel a csapatra, és egy teljesen másmilyen Ferrarit látunk majd” – vélekedett Ecclestone.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.