F1: Csalódás és nagy változások a Ferrarinál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.27. 14.30

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke szerint a csapat nem lehet büszke 2013-as teljesítményére, az évet gyorsan el kell felejteni.

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke szerint a csapat nem lehet büszke 2013-as teljesítményére, az évet gyorsan el kell felejteni. “Nem kérdés, hogy csalódást keltő szezonon vagyunk túl, ezt az évet gyorsan ki kell törölni az emlékezetünkből” – mondta Montezemolo.


“Három fő oka van az idei szereplésünknek. Az első, hogy képtelenek voltunk fejleszteni az autót az év második felében, és ezzel kapcsolatban magyarázatokat várok. Ha ugyanis nem értjük meg az okokat, az nem jó. A második ok a gumikkal kapcsolatos, bár nem akarok kifogásokat keresni. Olyan autót építettünk, amely működik bizonyos gumikkal, sőt azokkal kifejezetten versenyképes. Aztán a gumik változtak, ami számunkra hátrányos, másoknak előnyös volt.”

“Emellett az egyik csapat furcsa szabályértelmezéssel állt elő (Montezemolo a Mercedes titkos pirellis tesztjére gondolt – a szerző), amelynek súlyosabb következményei is lehettek volna. Az első okot magunk között tárgyaljuk meg, a második témát a megfelelő fórumokon biztosan előhozzuk.”

“Végül nagyon hiányoztak Massa pontjai a konstruktőri versenyben. Muszáj pontosan kielemeznünk, hogy mi történt idén, és a következő évben mindent jobban csinálnunk.” Montezemolo csak Fernando Alonsóval elégedett: “Büszke lehet erre a második helyre, mert nem adtunk neki elég jó autót az idén.”

“Annyiszor szalasztottuk már el a sikert egy hajszállal, hogy most már mindenképp nyernünk kell. Mindenünk megvan, ami a győzelemhez kell, mégsem sikerül elérnünk a kívánt eredményeket. Jövőre olyan autót akarok adni Fernandónak, amely még a Red Bullnál is jobb. Tudom, hogy képesek vagyunk erre, a csapatnál mindenki pontosan tudja, mi kell ehhez.”

A Ferrari már fel is készült néhány komoly módosításra, olasz lapok úgy tudják, hogy a csapat “szinte biztosan” dobja a vonórudas felfüggesztést, amelyet a riválisok közül egyedül a McLaren használ még. A Ferrari jövőre a hagyományos nyomórudas megoldást választja, amely az Autosprint szerint összefüggésben van a Lotustól leigazolt James Allison tervezési filozófiájával.

“Az F1-ben nem lehet mindent egy éjszaka alatt megcsinálni” – fogalmazott Allison. “A csapat egyenként elemezte a gyenge pontokat, és ezt a munkát folytatjuk is. Nem titok, hogy aerodinamikai területen voltak hiányosságok az elmúlt években.”

Bernie Ecclestone szerint a Ferrari könnyen túllép az idei csalódáson. “Montezemolo jövőre sokkal jobban odafigyel a csapatra, és egy teljesen másmilyen Ferrarit látunk majd” – vélekedett Ecclestone.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.