F1: Csalódás és nagy változások a Ferrarinál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.27. 14.30

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke szerint a csapat nem lehet büszke 2013-as teljesítményére, az évet gyorsan el kell felejteni.

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke szerint a csapat nem lehet büszke 2013-as teljesítményére, az évet gyorsan el kell felejteni. “Nem kérdés, hogy csalódást keltő szezonon vagyunk túl, ezt az évet gyorsan ki kell törölni az emlékezetünkből” – mondta Montezemolo.


“Három fő oka van az idei szereplésünknek. Az első, hogy képtelenek voltunk fejleszteni az autót az év második felében, és ezzel kapcsolatban magyarázatokat várok. Ha ugyanis nem értjük meg az okokat, az nem jó. A második ok a gumikkal kapcsolatos, bár nem akarok kifogásokat keresni. Olyan autót építettünk, amely működik bizonyos gumikkal, sőt azokkal kifejezetten versenyképes. Aztán a gumik változtak, ami számunkra hátrányos, másoknak előnyös volt.”

“Emellett az egyik csapat furcsa szabályértelmezéssel állt elő (Montezemolo a Mercedes titkos pirellis tesztjére gondolt – a szerző), amelynek súlyosabb következményei is lehettek volna. Az első okot magunk között tárgyaljuk meg, a második témát a megfelelő fórumokon biztosan előhozzuk.”

“Végül nagyon hiányoztak Massa pontjai a konstruktőri versenyben. Muszáj pontosan kielemeznünk, hogy mi történt idén, és a következő évben mindent jobban csinálnunk.” Montezemolo csak Fernando Alonsóval elégedett: “Büszke lehet erre a második helyre, mert nem adtunk neki elég jó autót az idén.”

“Annyiszor szalasztottuk már el a sikert egy hajszállal, hogy most már mindenképp nyernünk kell. Mindenünk megvan, ami a győzelemhez kell, mégsem sikerül elérnünk a kívánt eredményeket. Jövőre olyan autót akarok adni Fernandónak, amely még a Red Bullnál is jobb. Tudom, hogy képesek vagyunk erre, a csapatnál mindenki pontosan tudja, mi kell ehhez.”

A Ferrari már fel is készült néhány komoly módosításra, olasz lapok úgy tudják, hogy a csapat “szinte biztosan” dobja a vonórudas felfüggesztést, amelyet a riválisok közül egyedül a McLaren használ még. A Ferrari jövőre a hagyományos nyomórudas megoldást választja, amely az Autosprint szerint összefüggésben van a Lotustól leigazolt James Allison tervezési filozófiájával.

“Az F1-ben nem lehet mindent egy éjszaka alatt megcsinálni” – fogalmazott Allison. “A csapat egyenként elemezte a gyenge pontokat, és ezt a munkát folytatjuk is. Nem titok, hogy aerodinamikai területen voltak hiányosságok az elmúlt években.”

Bernie Ecclestone szerint a Ferrari könnyen túllép az idei csalódáson. “Montezemolo jövőre sokkal jobban odafigyel a csapatra, és egy teljesen másmilyen Ferrarit látunk majd” – vélekedett Ecclestone.

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.