F1: Robbanás előtt a pilótapiac?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.26. 13.30

Úgy tűnik, a Force Indiá-s Paul di Resta búcsúzhat a Forma-1-től, miközben mindenki lélegzetvisszafojtva várja Pastor Maldonado és Nico Hülkenberg igazolását.

Bár a Brazil Nagydíjon szombaton és vasárnap igen nagy volt a forgalom a paddockban a különböző menedzserek és a csapatok között, az egyesek által már hétfőre várt bejelentések továbbra sem történtek meg.


Pillanatnyilag nagyon úgy tűnik, hogy Pastor Maldonado a Lotushoz igazol, ugyanis az enstone-i csapat minden ígéret ellenére még mindig nem látott pénzt a reménybeli befektetőtől, a Quantum Motorsportstól. 
“Nagyon közel vagyunk a végső megegyezéshez” – mondta Maldonado az ESPN-nek új csapata nevesítése nélkül. “Hónapok óta keményen dolgozunk ezen, most más csak a végső megerősítésre várunk, hogy letisztázzuk a szerződést meg ilyesmik.”
Amint eldől Maldonado és a Lotus sorsa, a többi dominó is dőlni kezdhet az alábbi forgatókönyv szerint: Nico Hülkenberg és a McLarentől ejtett Sergio Perez a Force Indiához szerződik, Adrian Sutil a Sauberhez igazol át, míg Paul di Resta távozik a Forma-1-ből, ő az amerikai IndyCarban köthet ki, állítólag már (elő)szerződése is van.
“Fogalmam sincs a folytatásról, de minden segítséget szívesen fogadok. Én az autóban ülve megtettem, amit kívántak tőlem, ki tudja, mi lesz a folytatás. Biztosan autóversenyző leszek (2014-ben is). Persze a Forma-1-ben maradás a legfőbb cél” – nyilatkozta a skót Interlagosban.


Ami a Saubert illeti, komoly kérdés, hogy Sutil mellé tényleg odakerül-e az újonc Szergej Szirotkin, ugyanis az orosz befektetők állítólag továbbra sem öntik a pénzt a svájci csapatba, a német Auto Motor und Sport odáig megy, hogy az alakulat eladása is a pakliban van, amerikai befektetők érdeklődnek.
A saubernél idén bemutatkozott Esteban Gutierrezt a napokban a Marussiával kapcsolatban kezdték emlegetni, viszont az interlagosi paddockban olyan pletykák is felröppentek, hogy a kiscsapat már ezen a héten bejelentheti az F1-ből való kiszállását és/vagy a Williamsbe való beolvadását.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.