F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber

12 szezon után távozik az ausztrál pilóta

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 10.30

Mark Webber nyomot hagyott maga után. Lehet, hogy nem sikerült bajnoki címet szereznie, de pályafutására mindenképp büszke lehet.

Mark Webber nyomot hagyott maga után. Lehet, hogy nem sikerült bajnoki címet szereznie, de pályafutására mindenképp büszke lehet. A Forma-1 mezőnyében eltöltött évei könyvet érdemelnek, hullámhegyek és -völgyek váltották egymást, az ausztrál pilóta ritka kemény, küzdelmes úton jutott el első futamgyőzelméig. 2002-ben szinte berobbant az F1 világába, hazai versenyén hozott két pontot a sereghajtó Minardi csapatnak, majd négy évadon keresztül a Jaguar és a BMW Williams csapatoknál darálta a kilométereket.

Végül 2007-ben kötött ki a legnagyobb kalandot jelentő csapatnál, a Red Bull-istállónál. Itt elért eredményei egyszerű sztorinak számítanának, ha David Coulthard helyére nem Sebastian Vettel kerül csapattársául. A két pilóta között egyre romló viszony állandó témát adott a sajtónak, mindenki emlékszik a 2010-es Török Nagydíjra, ahol a győzeleméhes Vettel ütközésig forszírozta a harcot.

Így jött el az adok-kapok kora, a szárnycsere-botránytól indulva egészen az idei Maláj Nagydíjig, amikor tényleg pattanásig feszült a helyzet, köszönhetően a csapatutasítást (multi21, azaz a 2. autó, Webber marad az élen) semmibe vevő Vettel agresszív előzésének. Webber számára ekkor telt be a pohár. A Top Gear sztárvendégeként poénosan kijelentette, hogy nem ütné meg a németet, annál jobb nevelést kapott, de visszavonulásának nyilvánvalóan ez az eset is nagy lökést adott.

Mégis az utolsó versenyeken megvillant Webber tehetsége, a teher alól felszabadulva, már a Porschéval tető alá hozott szerződés tudatában kitűnően szerepelt. Koreában és Indiában az őt több alkalommal sújtó technikai problémák akadályozták meg a jó eredményt, de az utolsó három futamon behúzott két második és egy harmadik helyet, bár csapattársát így sem sikerült megszorongatnia.

A kissé hosszúra nyúlt bevezető után jöjjön tíz, szubjektív módon kiválasztott érv, amelyek híven mutatják, miért fog Mark Webber hiányozni a Forma-1 világából.

Hatalmas bukások

1

Minden pilóta bukik, de Webber neve mellett különösen nagy esések szerepelnek. Az 1999-es Le Mans-i 24 órás futamon történt horrorszerű repülés nem Webber hibája volt, a Mercedes hibás aerodinamikai tervezése okozta a bajt. Tizenegy évvel később Valenciában, már a Red Bull pilótájaként élt túl pár karcolással hasonlóan rémisztő balesetet.


Ami a szívén, az a száján

2

Ha Kimi Raikkonen mellett van még pilóta, akinek nyilatkozatai hallatán körmöt rág az aktuális csapatfőnök, az Mark Webber. Sosem rejtette véka alá a véleményét, és érzelmei erős intenzitással jöttek át még a TV kamerákon keresztül is (főképp Vettellel kapcsolatban).


Kőkeményen dolgozott

3

Akad nála sikeresebb, sőt tehetségesebb pilóta is, de küzdésből csillagos ötösre vizsgázott az ausztrál, nyolc kemény szezont húzott le első győzelméig, és a legnehezebb időszakokban sem vesztett motivációjából.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 1

Vállalta a rizikót

4

Nem véletlenül zakózott nagyokat, Webber akárcsak az interjúszobában, a pályán sem maszatolt, 2011-ben a Belga Nagydíjon Alonsóval szemben elkövetett manővere sokáig emlékezetes marad.


Gyenge autóval is…

5

Első futamán pontot szerzett a Minardi-csapatnak, majd a szintén pocsék Jaguar volánja mögött 2003-ban Brazíliában, Magyarországon sikerült két harmadik, 2004-ben a Maláj Nagydíjon, az utolérhetetlen Ferrarik között pedig egy második rajthelyet elcsípnie.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 2

Kétszer nyert Monacóban

6

A hercegség meghódítása minden pilóta vágyálma, ezt a bravúrt Webber kétszer is bemutatta, ráadásul ő az egyetlen, aki utána ünneplésként medencés partit rendezett.


Grimaszai

7

A Photoshop-vicceket készítő rajongóknak kiváló alapanyagot nyújtott Webber, sosem nézett fapofával a kamerába, a sorozatfelvételek között mindig akad pár ezer kép, ahol vicces grimasszal került megörökítésre.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 3

Bohóckodott a pódiumon

8

Ha az első három hely egyikén végzett, általában elkövetett valamilyen poént. 2010-es ugrásai legendásak, idén Abu-Dzabi előkelőit locsolta le pezsgővel, Austinban a pom-pom lányok hajával játszott, a hétvégi futamon pedig sikerült szó szerint pofára esnie.


Az Amerikai Nagydíjon sem bírt magával, a képen épp azt ellenőrzi, hogy a szőke hölgy fején található haj vajon saját növesztés, vagy boltban vásárolt kiegészítő.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 4

Képzett mókamester

9

Nem csak a pódiumra tartogatta mosolyfakasztó megnyilvánulásait, Webber őszinte, csípőből lőtt viccei tették a bokszutca közkedvelt alakjává. Ezen a felvételen épp egy riportert vár, és közben nem tud leszakadni a mikrofonról.


2010-ben még voltak annyira jó kapcsolatban csapattársával, hogy a sajtónak adott szabványinterjút némi poroltós ökörködéssel szakítsa félbe.


Kitűnő sportember

10

Néha nyers iróniával fogalmazta meg véleményét, de sosem volt az alattomos játszmák rajongója. Körmönfont módszerek helyett a nyílt sisakos küzdelem híve, és az általa elért eredmény nagyszerű példát állít a hosszú időn át sikertelenül próbálkozó sportolók elé.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 5

Kommentek

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT élvezetes autó maradt.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Ricciardót feltüzelte Verstappen érkezése

Daniel Ricciardo úgy érzi, pozitív hatással volt rá, hogy Max Verstappen egyből futamgyőzelemmel debütált a Red Bullnál.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.