F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber

12 szezon után távozik az ausztrál pilóta

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 10.30

Mark Webber nyomot hagyott maga után. Lehet, hogy nem sikerült bajnoki címet szereznie, de pályafutására mindenképp büszke lehet.

Mark Webber nyomot hagyott maga után. Lehet, hogy nem sikerült bajnoki címet szereznie, de pályafutására mindenképp büszke lehet. A Forma-1 mezőnyében eltöltött évei könyvet érdemelnek, hullámhegyek és -völgyek váltották egymást, az ausztrál pilóta ritka kemény, küzdelmes úton jutott el első futamgyőzelméig. 2002-ben szinte berobbant az F1 világába, hazai versenyén hozott két pontot a sereghajtó Minardi csapatnak, majd négy évadon keresztül a Jaguar és a BMW Williams csapatoknál darálta a kilométereket.

Végül 2007-ben kötött ki a legnagyobb kalandot jelentő csapatnál, a Red Bull-istállónál. Itt elért eredményei egyszerű sztorinak számítanának, ha David Coulthard helyére nem Sebastian Vettel kerül csapattársául. A két pilóta között egyre romló viszony állandó témát adott a sajtónak, mindenki emlékszik a 2010-es Török Nagydíjra, ahol a győzeleméhes Vettel ütközésig forszírozta a harcot.

Így jött el az adok-kapok kora, a szárnycsere-botránytól indulva egészen az idei Maláj Nagydíjig, amikor tényleg pattanásig feszült a helyzet, köszönhetően a csapatutasítást (multi21, azaz a 2. autó, Webber marad az élen) semmibe vevő Vettel agresszív előzésének. Webber számára ekkor telt be a pohár. A Top Gear sztárvendégeként poénosan kijelentette, hogy nem ütné meg a németet, annál jobb nevelést kapott, de visszavonulásának nyilvánvalóan ez az eset is nagy lökést adott.

Mégis az utolsó versenyeken megvillant Webber tehetsége, a teher alól felszabadulva, már a Porschéval tető alá hozott szerződés tudatában kitűnően szerepelt. Koreában és Indiában az őt több alkalommal sújtó technikai problémák akadályozták meg a jó eredményt, de az utolsó három futamon behúzott két második és egy harmadik helyet, bár csapattársát így sem sikerült megszorongatnia.

A kissé hosszúra nyúlt bevezető után jöjjön tíz, szubjektív módon kiválasztott érv, amelyek híven mutatják, miért fog Mark Webber hiányozni a Forma-1 világából.

Hatalmas bukások

1

Minden pilóta bukik, de Webber neve mellett különösen nagy esések szerepelnek. Az 1999-es Le Mans-i 24 órás futamon történt horrorszerű repülés nem Webber hibája volt, a Mercedes hibás aerodinamikai tervezése okozta a bajt. Tizenegy évvel később Valenciában, már a Red Bull pilótájaként élt túl pár karcolással hasonlóan rémisztő balesetet.


Ami a szívén, az a száján

2

Ha Kimi Raikkonen mellett van még pilóta, akinek nyilatkozatai hallatán körmöt rág az aktuális csapatfőnök, az Mark Webber. Sosem rejtette véka alá a véleményét, és érzelmei erős intenzitással jöttek át még a TV kamerákon keresztül is (főképp Vettellel kapcsolatban).


Kőkeményen dolgozott

3

Akad nála sikeresebb, sőt tehetségesebb pilóta is, de küzdésből csillagos ötösre vizsgázott az ausztrál, nyolc kemény szezont húzott le első győzelméig, és a legnehezebb időszakokban sem vesztett motivációjából.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 1

Vállalta a rizikót

4

Nem véletlenül zakózott nagyokat, Webber akárcsak az interjúszobában, a pályán sem maszatolt, 2011-ben a Belga Nagydíjon Alonsóval szemben elkövetett manővere sokáig emlékezetes marad.


Gyenge autóval is…

5

Első futamán pontot szerzett a Minardi-csapatnak, majd a szintén pocsék Jaguar volánja mögött 2003-ban Brazíliában, Magyarországon sikerült két harmadik, 2004-ben a Maláj Nagydíjon, az utolérhetetlen Ferrarik között pedig egy második rajthelyet elcsípnie.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 2

Kétszer nyert Monacóban

6

A hercegség meghódítása minden pilóta vágyálma, ezt a bravúrt Webber kétszer is bemutatta, ráadásul ő az egyetlen, aki utána ünneplésként medencés partit rendezett.


Grimaszai

7

A Photoshop-vicceket készítő rajongóknak kiváló alapanyagot nyújtott Webber, sosem nézett fapofával a kamerába, a sorozatfelvételek között mindig akad pár ezer kép, ahol vicces grimasszal került megörökítésre.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 3

Bohóckodott a pódiumon

8

Ha az első három hely egyikén végzett, általában elkövetett valamilyen poént. 2010-es ugrásai legendásak, idén Abu-Dzabi előkelőit locsolta le pezsgővel, Austinban a pom-pom lányok hajával játszott, a hétvégi futamon pedig sikerült szó szerint pofára esnie.


Az Amerikai Nagydíjon sem bírt magával, a képen épp azt ellenőrzi, hogy a szőke hölgy fején található haj vajon saját növesztés, vagy boltban vásárolt kiegészítő.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 4

Képzett mókamester

9

Nem csak a pódiumra tartogatta mosolyfakasztó megnyilvánulásait, Webber őszinte, csípőből lőtt viccei tették a bokszutca közkedvelt alakjává. Ezen a felvételen épp egy riportert vár, és közben nem tud leszakadni a mikrofonról.


2010-ben még voltak annyira jó kapcsolatban csapattársával, hogy a sajtónak adott szabványinterjút némi poroltós ökörködéssel szakítsa félbe.


Kitűnő sportember

10

Néha nyers iróniával fogalmazta meg véleményét, de sosem volt az alattomos játszmák rajongója. Körmönfont módszerek helyett a nyílt sisakos küzdelem híve, és az általa elért eredmény nagyszerű példát állít a hosszú időn át sikertelenül próbálkozó sportolók elé.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 5

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.