F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber

12 szezon után távozik az ausztrál pilóta

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 10.30

Mark Webber nyomot hagyott maga után. Lehet, hogy nem sikerült bajnoki címet szereznie, de pályafutására mindenképp büszke lehet.

Mark Webber nyomot hagyott maga után. Lehet, hogy nem sikerült bajnoki címet szereznie, de pályafutására mindenképp büszke lehet. A Forma-1 mezőnyében eltöltött évei könyvet érdemelnek, hullámhegyek és -völgyek váltották egymást, az ausztrál pilóta ritka kemény, küzdelmes úton jutott el első futamgyőzelméig. 2002-ben szinte berobbant az F1 világába, hazai versenyén hozott két pontot a sereghajtó Minardi csapatnak, majd négy évadon keresztül a Jaguar és a BMW Williams csapatoknál darálta a kilométereket.

Végül 2007-ben kötött ki a legnagyobb kalandot jelentő csapatnál, a Red Bull-istállónál. Itt elért eredményei egyszerű sztorinak számítanának, ha David Coulthard helyére nem Sebastian Vettel kerül csapattársául. A két pilóta között egyre romló viszony állandó témát adott a sajtónak, mindenki emlékszik a 2010-es Török Nagydíjra, ahol a győzeleméhes Vettel ütközésig forszírozta a harcot.

Így jött el az adok-kapok kora, a szárnycsere-botránytól indulva egészen az idei Maláj Nagydíjig, amikor tényleg pattanásig feszült a helyzet, köszönhetően a csapatutasítást (multi21, azaz a 2. autó, Webber marad az élen) semmibe vevő Vettel agresszív előzésének. Webber számára ekkor telt be a pohár. A Top Gear sztárvendégeként poénosan kijelentette, hogy nem ütné meg a németet, annál jobb nevelést kapott, de visszavonulásának nyilvánvalóan ez az eset is nagy lökést adott.

Mégis az utolsó versenyeken megvillant Webber tehetsége, a teher alól felszabadulva, már a Porschéval tető alá hozott szerződés tudatában kitűnően szerepelt. Koreában és Indiában az őt több alkalommal sújtó technikai problémák akadályozták meg a jó eredményt, de az utolsó három futamon behúzott két második és egy harmadik helyet, bár csapattársát így sem sikerült megszorongatnia.

A kissé hosszúra nyúlt bevezető után jöjjön tíz, szubjektív módon kiválasztott érv, amelyek híven mutatják, miért fog Mark Webber hiányozni a Forma-1 világából.

Hatalmas bukások

1

Minden pilóta bukik, de Webber neve mellett különösen nagy esések szerepelnek. Az 1999-es Le Mans-i 24 órás futamon történt horrorszerű repülés nem Webber hibája volt, a Mercedes hibás aerodinamikai tervezése okozta a bajt. Tizenegy évvel később Valenciában, már a Red Bull pilótájaként élt túl pár karcolással hasonlóan rémisztő balesetet.


Ami a szívén, az a száján

2

Ha Kimi Raikkonen mellett van még pilóta, akinek nyilatkozatai hallatán körmöt rág az aktuális csapatfőnök, az Mark Webber. Sosem rejtette véka alá a véleményét, és érzelmei erős intenzitással jöttek át még a TV kamerákon keresztül is (főképp Vettellel kapcsolatban).


Kőkeményen dolgozott

3

Akad nála sikeresebb, sőt tehetségesebb pilóta is, de küzdésből csillagos ötösre vizsgázott az ausztrál, nyolc kemény szezont húzott le első győzelméig, és a legnehezebb időszakokban sem vesztett motivációjából.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 1

Vállalta a rizikót

4

Nem véletlenül zakózott nagyokat, Webber akárcsak az interjúszobában, a pályán sem maszatolt, 2011-ben a Belga Nagydíjon Alonsóval szemben elkövetett manővere sokáig emlékezetes marad.


Gyenge autóval is…

5

Első futamán pontot szerzett a Minardi-csapatnak, majd a szintén pocsék Jaguar volánja mögött 2003-ban Brazíliában, Magyarországon sikerült két harmadik, 2004-ben a Maláj Nagydíjon, az utolérhetetlen Ferrarik között pedig egy második rajthelyet elcsípnie.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 2

Kétszer nyert Monacóban

6

A hercegség meghódítása minden pilóta vágyálma, ezt a bravúrt Webber kétszer is bemutatta, ráadásul ő az egyetlen, aki utána ünneplésként medencés partit rendezett.


Grimaszai

7

A Photoshop-vicceket készítő rajongóknak kiváló alapanyagot nyújtott Webber, sosem nézett fapofával a kamerába, a sorozatfelvételek között mindig akad pár ezer kép, ahol vicces grimasszal került megörökítésre.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 3

Bohóckodott a pódiumon

8

Ha az első három hely egyikén végzett, általában elkövetett valamilyen poént. 2010-es ugrásai legendásak, idén Abu-Dzabi előkelőit locsolta le pezsgővel, Austinban a pom-pom lányok hajával játszott, a hétvégi futamon pedig sikerült szó szerint pofára esnie.


Az Amerikai Nagydíjon sem bírt magával, a képen épp azt ellenőrzi, hogy a szőke hölgy fején található haj vajon saját növesztés, vagy boltban vásárolt kiegészítő.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 4

Képzett mókamester

9

Nem csak a pódiumra tartogatta mosolyfakasztó megnyilvánulásait, Webber őszinte, csípőből lőtt viccei tették a bokszutca közkedvelt alakjává. Ezen a felvételen épp egy riportert vár, és közben nem tud leszakadni a mikrofonról.


2010-ben még voltak annyira jó kapcsolatban csapattársával, hogy a sajtónak adott szabványinterjút némi poroltós ökörködéssel szakítsa félbe.


Kitűnő sportember

10

Néha nyers iróniával fogalmazta meg véleményét, de sosem volt az alattomos játszmák rajongója. Körmönfont módszerek helyett a nyílt sisakos küzdelem híve, és az általa elért eredmény nagyszerű példát állít a hosszú időn át sikertelenül próbálkozó sportolók elé.

F1: Tíz ok, amiért hiányozni fog Mark Webber 5

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.