F1: Óriási csalódás a Lotusnál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 08.30

A Lotus sokáig arról álmodozott, hogy második lesz a konstruktőri versenyben, de aztán jöttek a csapások sorban egymás után.

A Lotus sokáig arról álmodozott, hogy második lesz a konstruktőri versenyben, de aztán jöttek a csapások sorban egymás után. Kimi Räikkönen az utolsó két versenyen való részvétel helyett inkább kés alá feküdt Salzburgban, a helyére beugrott Heikki Kovalainen versenyét pedig szárnyhiba nullázta le az Amerikai Nagydíjon.


Austinban Romain Grosjean még második lett, a szezonzárón azonban motorhiba miatt gyorsan kiállni kényszerült, a rajttól kezdve szenvedő Kovalainen szintén nem szerzett pontot. A csapatnak maradt a negyedik hely a konstruktőrök között, Räikkönen pedig egészen az ötödik helyig csúszott vissza az egyéni versenyben.

“Nem kérdés, hogy csalódás így befejezni ezt a szezont, amely az olykor nehéz körülmények között is alapvetően jó volt” – mondta Eric Boullier csapatfőnök. “Az volt a célunk, hogy javítsunk a tavalyi negyedik helyünkön, és ugyan ez nem sikerült, nem erőlködtünk hiába.”

“Tizennégy dobogós helyet és 315 pontot szereztünk, ami nagy fejlődést jelent a tavalyi teljesítményünkhöz képest, és nagyon büszke vagyok mindenkire, aki szerepet vállalt ebben. Kimi és Romain személyében a miénk volt az egyik legerősebb páros, gratulálok a fantasztikus teljesítményükhöz. Mindketten remek eredményeket értek el, mostantól a 2014-es felkészülésre fókuszálunk.”

Grosjean röviden intézte el a gyors interlagosi kiesést. “A szezonnak ebben a fázisában már mindenki a vakációra gondol. Az én motorom úgy döntött, hogy idő előtt megy szabadságra” – fogalmazott a francia.

“Nagyszerű lehetőség volt a Lotusnál szerepelni, csalódott vagyok, hogy ma sem tudtam pontot szerezni” – nyilatkozta a 14. Kovalainen. “Az autó nagyszerű, de nem tudtam kihozni belőle a maximumot. Elkövettem néhány hibát, talán, mert kissé kiestem a ritmusból, a rajtom itt és Austinban is pocsék volt. A sok teendő között elveszve tempót veszítettem, és innen nagyon nehéz visszajönni. Mindenkinek köszönöm, aki támogatott ebben az időszakban.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.