F1: A V8-as motorok utolsó üvöltése

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 20.30

Az épen maradt darabokra már nem vár több versenykilométer, ezért a Red Bull garázsában levették a borítást, és még egyszer utoljára tiltásig pörgették a technikát!

Személy szerint pozitívan állok a dologhoz, a búcsú nem lehet végleges! Volt már ilyen az F1 történetében, sőt a V6-os 1,5 literes motoroktól kezdve a négyhengeres turbókig megannyi blokk dolgozott már a királykategóriában, mikor a nyolcvanas évek végén újra a nagy lökettérfogatú V10, V12-es motorok kerültek előtérbe. Most újra a turbós V6-osokon a sor, de lehet hogy szólni fog még a 12 lövetű is. Reméljük! 

Mindenesetre az évad befejeztével búcsút intünk a 2006 óta szolgálatban álló nyolchengereseknek. Tulajdonképpen érett a váltás, az új technológia legalább a reklámokban könnyebben mosható össze az utcai autókkal, hiszen ma már alig akad feltöltés nélküli blokk a piacon.  
Ezeknek a mérnöki alkotásoknak kijár a tisztelet, az egyre szigorodó motorszabályok szorításában hihetetlen megbízható konstrukciót alkottak a gyártók, a legutolsó futamon, Romain Grosjean alatt eldurranó Renault szinte már kuriózumnak számított, ilyet nagyon ritkán láttunk az elmúlt években. De az épen maradt darabokra már nem vár több versenykilométer, ezért a Red Bull garázsában levették a borítást, és még egyszer utoljára tiltásig pörgették a technikát!
Az utolsó indítás tiszteletbeli feladatát a két pilóta maga végezte, Webber és Vettel védőszemüvegben keltette életre a Renault RS27-es kódjelű motorokat. 

A Renault-blokkokból nem csak a Red Bullnál facsarták ki az utolsó cseppeket, a Lotusnál és a Caterhamnél is üvöltöttek és tüzet köptek a motorok a garázsokban.

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.