Webber: Nagy kaland volt, sokat tanultam

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.24. 11.05

Mark Webber legutolsó Forma-1-es futamán áll rajthoz vasárnap délután Brazíliában. Az ausztrál a negyedik helyről indulva próbál majd kihozni valamit a “nagy kaland” utolsó epizódjából.

Míg Sebastian Vettel egészen elképesztő fölénnyel nyerte a Brazil Nagydíj szombati vizes időmérőjét, csapattársa, Mark Webber legutolsó F1-es kvalifikációja nem ment túl jól, “csak” a 4. lett. A veterán nem érezte a gumikat.


“Ott vagyok, ahol megérdemeltem, nem éreztem magam elég gyorsnak az időmérőn. Az autó lassúnak tűnt és nem találtam a tapadást. Mindenkinek nehéz volt a délután, de azért ott vagyok a második sorban, még összejöhet valami. Már a Q1-ben és a Q2-ben sem voltam topon az intermediate gumikkal, aztán a Q3-ban rögtön az első körön tudtam, hogy szarban vagyok, próbáltam őket felmelegíteni a második körön, aztán a harmadikon, de csak rosszabb lett.”
 
“Nem tudok többet hozzátenni, nehéz volt, de ilyen körülmények között könnyedén sokkal hátrébb is találhattam volna magam, a negyedik helyből azért még ki lehet hozni valamit, majd meglátjuk!”
A kérdésre, hogy a nehéznek ígérkező búcsúfutam változtat-e valamit a hozzáállásán, Webber így felelt:
“Nem lehet változtatni. Ugyanúgy kell kezelni, mintha az idény első futama lenne. A verseny az verseny. Jövök, készülök, nem változtatok. Megteszem majd, ami tőlem telik. Ha vizes lesz a verseny, az nyilván jó a semleges nézőknek, de a bokszutcában és az autóban nagyon embert próbáló lesz. Ahogy láthattuk, Sergio (Perez) eldobta az autót, szóval nagyon könnyű bajba kerülni ezen a pályán. Az eső nyitottá teheti a dolgokat, jól tudjuk, hogy a vizes, csúszkálós futamokon az intermediate-ekkel, extrém gumikkal, biztonsági autóval, vezetői hibákkal együtt bármi megtörténhet.” 
“A favorit persze Sebastian – ő nyerte az elmúlt ezer futamot is.”


12 szezon, 215 futam, 9 győzelem és 32 egyéb dobogós helyezés után Webber elégedetten, nyugodt szívvel vonul vissza, nagy és tanulságos utazás volt számára a Forma-1.
“Talán amikor utoljára ülök be az autóba, és utoljára szállok ki, akkor kilengenek majd az érzelmeim. De ha sírás lesz belőle, akkor nem hoztam jó döntést – azonban örülök, hogy az utolsó versenyem következik, mindent beleadok majd.”
“A versenyig rendben leszek, de a futam nyilván más lesz, hiszen a legutolsó alkalom, az utolsó munkanapom lesz a Forma-1-ben. Nem kis dolog. Sok különböző érzelmi állapoton mentem már keresztül a karrierem során, persze a legtöbbször igyekeztem profi, szakmai maradni és ez átragadt a körülöttem lévő emberekre is.” 
“Mindig is hittem benne, hogy így kell hozzáállnom, mert nekem talán nincs akkora veleszületett tehetségem, mint másoknak, viszont ha keményen dolgozom, akkor előbb-utóbb jönnek az eredmények. Sikerült is jó néhány nálam jobb adottságokkal rendelkező embert legyőznöm, ugyanis ők nem dolgoztak annyira keményen.” 


“Fontos tanulság volt számomra, hogy mennyit számít a kemény munka, csak menni előre. Nagyrészt erről szólt a pályafutásom. De egy karrier sem ível örökké felfelé, kellenek a nehézségek, a próbatételek. Kihívások nélkül nem tanul az ember. Az F1-es eredményeim szépek voltak, de egyben egy nagy utazás is volt ez. Ha maradtam volna Queanbeyanben, akkor boldogan éltem volna, mert fogalmam sem lett volna, mi van odakint. De ha az élet új területeit, új helyeket is megismerünk, akkor jövünk csak rá, hogy hoppá, ez aztán a kaland! És ez igazán nagy kaland volt. A konkrét eredményeknél sokkal többet is adott számomra.” 

Kommentek

F1: Betiltják a cápauszonyt, jön az új fejvédő

A Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport keddi ülésén több fontos döntést is hoztak a 2018-as szezonra. Kiiktatják a cápauszonyokat és a T-szárnyakat, új fejvédőt fejlesztenek, és a futamok újraindításában is változás jön.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Világrekorder izommotor a BMW 5-ösben

Új variánssal bővül a BMW 5-ös széria portfoliója. Az M550d xDrive minden egyes turbófeltöltőjére 100 lóerő jut.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.