Webber: Nagy kaland volt, sokat tanultam

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.24. 11.05

Mark Webber legutolsó Forma-1-es futamán áll rajthoz vasárnap délután Brazíliában. Az ausztrál a negyedik helyről indulva próbál majd kihozni valamit a “nagy kaland” utolsó epizódjából.

Míg Sebastian Vettel egészen elképesztő fölénnyel nyerte a Brazil Nagydíj szombati vizes időmérőjét, csapattársa, Mark Webber legutolsó F1-es kvalifikációja nem ment túl jól, “csak” a 4. lett. A veterán nem érezte a gumikat.


“Ott vagyok, ahol megérdemeltem, nem éreztem magam elég gyorsnak az időmérőn. Az autó lassúnak tűnt és nem találtam a tapadást. Mindenkinek nehéz volt a délután, de azért ott vagyok a második sorban, még összejöhet valami. Már a Q1-ben és a Q2-ben sem voltam topon az intermediate gumikkal, aztán a Q3-ban rögtön az első körön tudtam, hogy szarban vagyok, próbáltam őket felmelegíteni a második körön, aztán a harmadikon, de csak rosszabb lett.”
 
“Nem tudok többet hozzátenni, nehéz volt, de ilyen körülmények között könnyedén sokkal hátrébb is találhattam volna magam, a negyedik helyből azért még ki lehet hozni valamit, majd meglátjuk!”
A kérdésre, hogy a nehéznek ígérkező búcsúfutam változtat-e valamit a hozzáállásán, Webber így felelt:
“Nem lehet változtatni. Ugyanúgy kell kezelni, mintha az idény első futama lenne. A verseny az verseny. Jövök, készülök, nem változtatok. Megteszem majd, ami tőlem telik. Ha vizes lesz a verseny, az nyilván jó a semleges nézőknek, de a bokszutcában és az autóban nagyon embert próbáló lesz. Ahogy láthattuk, Sergio (Perez) eldobta az autót, szóval nagyon könnyű bajba kerülni ezen a pályán. Az eső nyitottá teheti a dolgokat, jól tudjuk, hogy a vizes, csúszkálós futamokon az intermediate-ekkel, extrém gumikkal, biztonsági autóval, vezetői hibákkal együtt bármi megtörténhet.” 
“A favorit persze Sebastian – ő nyerte az elmúlt ezer futamot is.”


12 szezon, 215 futam, 9 győzelem és 32 egyéb dobogós helyezés után Webber elégedetten, nyugodt szívvel vonul vissza, nagy és tanulságos utazás volt számára a Forma-1.
“Talán amikor utoljára ülök be az autóba, és utoljára szállok ki, akkor kilengenek majd az érzelmeim. De ha sírás lesz belőle, akkor nem hoztam jó döntést – azonban örülök, hogy az utolsó versenyem következik, mindent beleadok majd.”
“A versenyig rendben leszek, de a futam nyilván más lesz, hiszen a legutolsó alkalom, az utolsó munkanapom lesz a Forma-1-ben. Nem kis dolog. Sok különböző érzelmi állapoton mentem már keresztül a karrierem során, persze a legtöbbször igyekeztem profi, szakmai maradni és ez átragadt a körülöttem lévő emberekre is.” 
“Mindig is hittem benne, hogy így kell hozzáállnom, mert nekem talán nincs akkora veleszületett tehetségem, mint másoknak, viszont ha keményen dolgozom, akkor előbb-utóbb jönnek az eredmények. Sikerült is jó néhány nálam jobb adottságokkal rendelkező embert legyőznöm, ugyanis ők nem dolgoztak annyira keményen.” 


“Fontos tanulság volt számomra, hogy mennyit számít a kemény munka, csak menni előre. Nagyrészt erről szólt a pályafutásom. De egy karrier sem ível örökké felfelé, kellenek a nehézségek, a próbatételek. Kihívások nélkül nem tanul az ember. Az F1-es eredményeim szépek voltak, de egyben egy nagy utazás is volt ez. Ha maradtam volna Queanbeyanben, akkor boldogan éltem volna, mert fogalmam sem lett volna, mi van odakint. De ha az élet új területeit, új helyeket is megismerünk, akkor jövünk csak rá, hogy hoppá, ez aztán a kaland! És ez igazán nagy kaland volt. A konkrét eredményeknél sokkal többet is adott számomra.” 

Kommentek

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.