F1: A Lotus jó volt, a pilóták nem eléggé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.24. 09.00

A Lotusnál minden bizonnyal egy kicsit többet vártak a Brazil Nagydíj időmérőjétől, mint amennyit végül elértek. Heikki Kovalainen lassú volt, Romain Grosjean túl sokat kockáztatott.

A Brazil Nagydíj időmérője igen nehéz, folyamatosan változó esős körülmények között zajlott, de a Lotusnál valószínűleg így is többet reméltek a végül megszerzett 11. és 6. helynél. 
Heikki Kovalainen már a Q2-ben kiesett, de nem kertelt, magára vállalta a dolgot:


“Az autó jó volt, egyszerűen nálam hiányzott a tempó. Nem tudtam több tapadást találni, nem tudtam gyorsabban menni. Nincs mentségem, szimplán nem voltam elég gyors.”
A kérdésre, hogy vasárnapra száraz időt szeretne-e inkább, hiszen a Lotus hagyományosan a meleg, száraz időt kedveli, a finn nemmel felelt.
“Nekem semmi bajom az ilyen körülményekkel, mindenki számára ugyanaz, egyszerűen ezzel is meg kell tudni birkózni. Szerintem az autó az esőben is elég jó. Ki tudja, lehet, hogy szárazon még rosszabb is lenne. De komolyan, szerintem a vízen is jól megy, egyszerűen jobban kell vezetnem majd a versenyen.”
Romain Grosjean a legjobb idővel lépett át a Q3-ba, ott azonban kicsit korán váltott átmeneti gumikra. Az első körön még túl sok volt a víz, utána pedig már az abroncs nem volt elég friss.
“Nagyon nehéz délután volt. Nem volt könnyű eldönteni, milyen gumit használjunk az utolsó szakaszban. A pole-t céloztam, ezért az intermediate-eket választottam, de valószínűleg túl sok víz volt még a pályán. Végül a köröm nem lett elég jó, de az autó egész hétvégén erős volt, szóval bizakodhatunk, akármilyen is legyen az idő vasárnap. A Q2-es köröm nagyon jó volt, azt is tudjuk, hogy jó alapbeállításaink vannak száraz pályára, szóval majd meglátjuk!” – nyilatkozta a francia.

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.