A Pirelli ugyan elvitte Brazíliába a a 2014-es közepes keverékű abroncsai legfrissebb prototípusát, de a mindkét edzésen szakadó eső miatt a csapatok egyáltalán nem tudták tesztelni őket – egyedül Sebastian Vettel ment egyetlen kört a vizes pályán velük -, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig nem engedélyezte, hogy a szombati, utolsó szabadedzésen használják az új gumikat.


“Nyilván nem hoztuk volna ide a gumikat, ha nem akartuk volna tesztelni őket. Szóval ez egy elveszett lehetőség, de nem tehetünk semmit, és a csapatok sem tehetnek semmit, ez van. Azért szerettük volna most tesztelni őket, hogy az új keveréket és konstrukciót közvetlenül összehasonlíthassuk az ideivel az aktuális autón, hogy legyen viszonyítási alapunk. Érdekes teszt lett volna, de azért nem a világvége” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
Az angol szakember pénteken arról is beszélt, hogy nagyon fontosnak tartaná, hogy még idén decemberben, Bahreinben tesztelhesse a 2014-es gumijait, mielőtt a jövő évi téli tesztidőszakban már “élesben”, az új autókon kell dolgozni velük.
A gumigyártó legalábbis egy korlátozás alá nem eső, 2011-es autót szeretne szerezni ehhez, de az ideális egy idei járgány lenne. Körbekérdeznek a csapatoknál, hogy kitől kaphatnának ilyet.


“Idén is a (2010-es) Lotusszal (valójában Renault-val – a szerk.) dolgoztunk, emellett volt pár 1000 km-es tesztünk néhány csapattal, de igyekszünk egy 2011-es autót szerezni Bahreinre. Meghirdetjük, aztán meglátjuk, ki tud segíteni.” 
“A 2013-as autó használata egy kicsit már húzós lenne, ugyanis kötnek a szabályok. Egyes csapatok már azt is felvetették, hogy maradni kéne az idei gumiknál, de mi nem osztjuk ezt az álláspontot, az idei ügyek után egy a legkevésbé sem lenne kielégítő megoldás.”
A Pirelli tehát újra kutyaszorítóban van, az új, teljesen más karakterisztikájú motorokhoz és autókhoz úgy kellene megbízható, de nem “unalmas” gumikat fejlesztenie, hogy azokat nem tesztelheti, vagy ha igen, az újabb botrányt kavar majd, mert valamelyik csapat “előnyhöz” juthat.


“Azt hiszem, bármilyen megoldás is szülessen, minden csapat felé fairnek kell lennie. Kényes helyzetről van itt szó. A mostani péntek ideális lett volna, hiszen mindenki kipróbálhatta volna 2014-es gumikat, minden csapat adatokat gyűjthetett volna, egy így sportszerű. De ha később csak egy csapat dolgozik a 2014-es abroncsokkal, csak egy csapat jut információkhoz az elég unfair lesz.  Meg kell vizsgálnunk, hogyan lehetne minden csapat számára méltányos megoldást találni” – mondta a mercedeses Ross Brawn, akinek csapata májusban Barcelonában a 2013-as autóval tesztelte a jövő évi gumikat, méghozzá titokban. 
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint is kényes az ügy, de a gyanakvás, egymásnak való “betartás” is nagyon rosszul végződhet:
“Egyetértek Ross-szal abban, hogy méltányos, minden csapat számára egyenlő feltételeket kellene biztosítani, azonban lassan eljutunk arra a pontra, hogy teszt híján nagyon negatív, nagyon komoly  következmények lehetnek. A következő pár napban döntésre kell jutnunk ebben a kényes témában.”