F1: Megint megy a gumihuzavona

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.23. 13.35

A Pirelli szeretné még idén decemberben tesztelni a 2014-es gumijait, de hogy milyen autóval, az egyelőre nagy kérdés. A csapatok máris ferdén néznek egymásra és a gumiszállítóra.

A Pirelli ugyan elvitte Brazíliába a a 2014-es közepes keverékű abroncsai legfrissebb prototípusát, de a mindkét edzésen szakadó eső miatt a csapatok egyáltalán nem tudták tesztelni őket – egyedül Sebastian Vettel ment egyetlen kört a vizes pályán velük -, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig nem engedélyezte, hogy a szombati, utolsó szabadedzésen használják az új gumikat.


“Nyilván nem hoztuk volna ide a gumikat, ha nem akartuk volna tesztelni őket. Szóval ez egy elveszett lehetőség, de nem tehetünk semmit, és a csapatok sem tehetnek semmit, ez van. Azért szerettük volna most tesztelni őket, hogy az új keveréket és konstrukciót közvetlenül összehasonlíthassuk az ideivel az aktuális autón, hogy legyen viszonyítási alapunk. Érdekes teszt lett volna, de azért nem a világvége” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
Az angol szakember pénteken arról is beszélt, hogy nagyon fontosnak tartaná, hogy még idén decemberben, Bahreinben tesztelhesse a 2014-es gumijait, mielőtt a jövő évi téli tesztidőszakban már “élesben”, az új autókon kell dolgozni velük.
A gumigyártó legalábbis egy korlátozás alá nem eső, 2011-es autót szeretne szerezni ehhez, de az ideális egy idei járgány lenne. Körbekérdeznek a csapatoknál, hogy kitől kaphatnának ilyet.


“Idén is a (2010-es) Lotusszal (valójában Renault-val – a szerk.) dolgoztunk, emellett volt pár 1000 km-es tesztünk néhány csapattal, de igyekszünk egy 2011-es autót szerezni Bahreinre. Meghirdetjük, aztán meglátjuk, ki tud segíteni.” 
“A 2013-as autó használata egy kicsit már húzós lenne, ugyanis kötnek a szabályok. Egyes csapatok már azt is felvetették, hogy maradni kéne az idei gumiknál, de mi nem osztjuk ezt az álláspontot, az idei ügyek után egy a legkevésbé sem lenne kielégítő megoldás.”
A Pirelli tehát újra kutyaszorítóban van, az új, teljesen más karakterisztikájú motorokhoz és autókhoz úgy kellene megbízható, de nem “unalmas” gumikat fejlesztenie, hogy azokat nem tesztelheti, vagy ha igen, az újabb botrányt kavar majd, mert valamelyik csapat “előnyhöz” juthat.


“Azt hiszem, bármilyen megoldás is szülessen, minden csapat felé fairnek kell lennie. Kényes helyzetről van itt szó. A mostani péntek ideális lett volna, hiszen mindenki kipróbálhatta volna 2014-es gumikat, minden csapat adatokat gyűjthetett volna, egy így sportszerű. De ha később csak egy csapat dolgozik a 2014-es abroncsokkal, csak egy csapat jut információkhoz az elég unfair lesz.  Meg kell vizsgálnunk, hogyan lehetne minden csapat számára méltányos megoldást találni” – mondta a mercedeses Ross Brawn, akinek csapata májusban Barcelonában a 2013-as autóval tesztelte a jövő évi gumikat, méghozzá titokban. 
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint is kényes az ügy, de a gyanakvás, egymásnak való “betartás” is nagyon rosszul végződhet:
“Egyetértek Ross-szal abban, hogy méltányos, minden csapat számára egyenlő feltételeket kellene biztosítani, azonban lassan eljutunk arra a pontra, hogy teszt híján nagyon negatív, nagyon komoly  következmények lehetnek. A következő pár napban döntésre kell jutnunk ebben a kényes témában.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.