F1: Megint megy a gumihuzavona

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.23. 13.35

A Pirelli szeretné még idén decemberben tesztelni a 2014-es gumijait, de hogy milyen autóval, az egyelőre nagy kérdés. A csapatok máris ferdén néznek egymásra és a gumiszállítóra.

A Pirelli ugyan elvitte Brazíliába a a 2014-es közepes keverékű abroncsai legfrissebb prototípusát, de a mindkét edzésen szakadó eső miatt a csapatok egyáltalán nem tudták tesztelni őket – egyedül Sebastian Vettel ment egyetlen kört a vizes pályán velük -, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig nem engedélyezte, hogy a szombati, utolsó szabadedzésen használják az új gumikat.


“Nyilván nem hoztuk volna ide a gumikat, ha nem akartuk volna tesztelni őket. Szóval ez egy elveszett lehetőség, de nem tehetünk semmit, és a csapatok sem tehetnek semmit, ez van. Azért szerettük volna most tesztelni őket, hogy az új keveréket és konstrukciót közvetlenül összehasonlíthassuk az ideivel az aktuális autón, hogy legyen viszonyítási alapunk. Érdekes teszt lett volna, de azért nem a világvége” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. 
Az angol szakember pénteken arról is beszélt, hogy nagyon fontosnak tartaná, hogy még idén decemberben, Bahreinben tesztelhesse a 2014-es gumijait, mielőtt a jövő évi téli tesztidőszakban már “élesben”, az új autókon kell dolgozni velük.
A gumigyártó legalábbis egy korlátozás alá nem eső, 2011-es autót szeretne szerezni ehhez, de az ideális egy idei járgány lenne. Körbekérdeznek a csapatoknál, hogy kitől kaphatnának ilyet.


“Idén is a (2010-es) Lotusszal (valójában Renault-val – a szerk.) dolgoztunk, emellett volt pár 1000 km-es tesztünk néhány csapattal, de igyekszünk egy 2011-es autót szerezni Bahreinre. Meghirdetjük, aztán meglátjuk, ki tud segíteni.” 
“A 2013-as autó használata egy kicsit már húzós lenne, ugyanis kötnek a szabályok. Egyes csapatok már azt is felvetették, hogy maradni kéne az idei gumiknál, de mi nem osztjuk ezt az álláspontot, az idei ügyek után egy a legkevésbé sem lenne kielégítő megoldás.”
A Pirelli tehát újra kutyaszorítóban van, az új, teljesen más karakterisztikájú motorokhoz és autókhoz úgy kellene megbízható, de nem “unalmas” gumikat fejlesztenie, hogy azokat nem tesztelheti, vagy ha igen, az újabb botrányt kavar majd, mert valamelyik csapat “előnyhöz” juthat.


“Azt hiszem, bármilyen megoldás is szülessen, minden csapat felé fairnek kell lennie. Kényes helyzetről van itt szó. A mostani péntek ideális lett volna, hiszen mindenki kipróbálhatta volna 2014-es gumikat, minden csapat adatokat gyűjthetett volna, egy így sportszerű. De ha később csak egy csapat dolgozik a 2014-es abroncsokkal, csak egy csapat jut információkhoz az elég unfair lesz.  Meg kell vizsgálnunk, hogyan lehetne minden csapat számára méltányos megoldást találni” – mondta a mercedeses Ross Brawn, akinek csapata májusban Barcelonában a 2013-as autóval tesztelte a jövő évi gumikat, méghozzá titokban. 
A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint is kényes az ügy, de a gyanakvás, egymásnak való “betartás” is nagyon rosszul végződhet:
“Egyetértek Ross-szal abban, hogy méltányos, minden csapat számára egyenlő feltételeket kellene biztosítani, azonban lassan eljutunk arra a pontra, hogy teszt híján nagyon negatív, nagyon komoly  következmények lehetnek. A következő pár napban döntésre kell jutnunk ebben a kényes témában.”

Kommentek

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.