F1: Hamilton soha nem volt ilyen rossz

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.23. 09.30

Sebastian Vettel szerint túl kevés köztes és extrém esős gumit kapnak a csapatok, ezért volt viszonylag kevés akció az edzéseken. Mark Webber szerint lottó lehet az időmérő, Lewis Hamilton nem érti, mi történt vele. Nyilatkozatok innen-onnan.

Sebastian Vettel (3./2.): “Azért nem lenne rossz, ha több gumink lenne (egész hétvégére három szett extrém esős és öt szett intermediate abroncsot kapnak a csapatok, utóbbiból egy szettet vissza kell adni a szabadedzések után – a szerző), de a helyzet mindenkinek ugyanaz. Tény, hogy így legalább kevesebb lehetőség van a hibára, de így is láttunk kicsúszásokat.


Szerintem mindenki próbált gumit spórolni a hétvégére. Nem mondhatnánk, hogy sok akció lett volna ma, mert kevés szett esős gumink van, és ezt jól be kell osztani. A nézők szempontjából kár ezért, de kell elég gumi szombatra és vasárnapra. Előre tudtuk, hogy kalandos lehet ez a nap, a legnagyobb veszteség, hogy nem tudtuk kipróbálni a 2014-es gumikat. Csak próbáltuk belőni az alapokat, ennyi történt ma.”

Mark Webber (6./3.): “Bármi lehet az időmérőn. Elég egy kis forgalom azon a körön, amikor a gumik a topon vannak, és annyi. Láttunk már fura rajtrácsokat itt a múltban, és most is megvan erre az esély. Próbáltuk kiismerni a gumik viselkedését, az interekkel és az esőgumikkal is egész sokat mentünk. A holnapi felkészülés szempontjából produktív nap volt, kihoztuk belőle, amit lehetett.”

Nico Rosberg (1./1.): “Jó napunk volt az esőben. Ilyenkor aztán végképp nem tudni, mit csinálnak a többiek, de feltételezzük, hogy a Red Bullok gyorsabbak. Azt sem tudjuk, mennyi üzemanyaggal mentek. Összességében jónak tűnt a tempó, bízom benne, hogy esős marad a hétvége. Korai megmondani, hogy lehet-e esély a pole-ra, szeretnék elöl lenni.”


Lewis Hamilton (2./5.): “Soha nem szenvedtem még annyira az esőben, mint ezzel az autóval. Ha visszatekintek a karrieremre, az eső mindig kedvezett nekem, ilyenkor meg tudtam mutatni. Ebben az autóban erre nincs esély. Nem tudom, mi történik, de minden egyes beállítással küszködtünk, de az legalább kiderült, hogy az autó elég gyors, mert Nicónak két első helyre is futotta. Nekem még az is gondot okozott, hogy a pályán tartsam, Ausztráliában ugyanez volt a helyzet.”

Romain Grosjean (13./10.): “Nem volt valami jó az idő, és kell is még dolgozunk az esős beállításokon. Délelőtt alig volt tapadás, alulkormányzott volt az autó, délutánra javult kissé a helyzet. Kihívás ilyen körülmények között ez a pálya, de Interlagos így is lenyűgöző.”

Heikki Kovalainen (9./4.):
“Naná, hogy nehezek voltak a körülmények, de jó, hogy esőben is gyűjthettem tapasztalatot. Nagy meglepetés nem volt, az autó jól viselkedett. Kicsit nehezebben kezelhető, mint szárazon, de számítottunk erre. Van még egy-két dolog, amin javíthatunk az időmérőre.”

Fernando Alonso (5./11.) “Sosem könnyű rendes távot összehozni, ha esik, ezen a pályán ugyanis kiszámíthatatlanul oszlik el a víz, két-három másodperc különbség is lehet a körök között. Minden egyes alkalommal, amikor elhagyjuk a versenyívet, újra kell értékelni a pályaviszonyokat, mert nincs abszolút referencia. Mivel azonban az előrejelzés hasonló időt ígér a hétvége további részére is, azért a kevés kör ellenére is jó edzés volt. Stratégiai szempontból az időmérő és a verseny is nagyon nehéz lesz így, emellett az itteni jó eredményhez szerencse is kell, mert ilyen körülmények mellett számít, hogy épp a jó időben legyünk a jó helyen”


Felipe Massa (11./7.) “Délelőtt és délután is eső nehezítette a napunkat. Mivel végig vizes volt a pálya, úgy döntöttünk, nem megyünk sokat, és azt is csak intermediate-en. Így megspóroltunk egy szett extrém esőgumit, ami a változékony körülmények mellett még jól jöhet a hétvégén. Nehéz megmondani, milyen lesz a folytatás, mert annak ellenére, hogy ma nem voltunk gyorsak az esőben, nem tudhatjuk, hogy fekszik majd az autónak a pálya később.”
“Számomra különleges hétvége jön: az utolsó ferraris versenyem, méghozzá a hazai pályán. Piros sisakot és ezt a fantasztikus (brazil színekkel csíkozott – a szerk.) overallt viselek majd, amit a csapattól kaptam a szeretetük jeléül. Remélem, hogy a lehető legjobban alakul a búcsú!” 
A Toro Rosso egész jó napot zárt, Jean-Eric Vergne a 6. lett délután, míg jövő évi csapattársa, a mindössze második F1-es edzésén részt vevő Danyiil Kvjat egy 8. hellyel villantott a délelőtti esőben. 
“Általában elég magabiztos vagyok, de délelőtt az autó valahogy nem nem volt rendben, szóval örültem, amikor kiderült, hogy a csapat tényleg talált valami gondot, és hogy délutánra sikerült is kijavítaniuk. Tekintve, hogy a gyors körömet elég kopott intermediate-en futottam, szerintem elég jó formában vagyunk. Elég sokáig kivártam, mert a hétvégére csak korlátozott számú extrém esőgumink van, vigyáznunk kell rájuk. Még lesz dolgunk, javíthatjuk az autót, de az alapok jók” – magyarázta Vergne.


Kvjat így beszélt: “Pozitív élmény volt a mai nap, az esős vezetés. Egész jó kört mentem, a 8. helyre volt elég. A gumispórolás miatt a végén nem mehettem annyit, mint szerettünk volna. Kár, hogy nem esett jobban, mert szerettem volna kipróbálni az extrém esőgumikat is. A pálya nagyon tetszett, technikás, és elég jól is tapadt, ami jól jött, ugyanis most először vezettem F1-es esőben.”
“Egy kicsit meglepett az eredményem, az ember sosem tudja előre, milyen gyorsan lehet, hiszen a Forma-1-es autó egy más világ. De mindenképpen sok önbizalmat szereztem, már nem kell külön gondolkodnom a vezetésen.”

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.