F1: Hamilton soha nem volt ilyen rossz

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.23. 09.30

Sebastian Vettel szerint túl kevés köztes és extrém esős gumit kapnak a csapatok, ezért volt viszonylag kevés akció az edzéseken. Mark Webber szerint lottó lehet az időmérő, Lewis Hamilton nem érti, mi történt vele. Nyilatkozatok innen-onnan.

Sebastian Vettel (3./2.): “Azért nem lenne rossz, ha több gumink lenne (egész hétvégére három szett extrém esős és öt szett intermediate abroncsot kapnak a csapatok, utóbbiból egy szettet vissza kell adni a szabadedzések után – a szerző), de a helyzet mindenkinek ugyanaz. Tény, hogy így legalább kevesebb lehetőség van a hibára, de így is láttunk kicsúszásokat.


Szerintem mindenki próbált gumit spórolni a hétvégére. Nem mondhatnánk, hogy sok akció lett volna ma, mert kevés szett esős gumink van, és ezt jól be kell osztani. A nézők szempontjából kár ezért, de kell elég gumi szombatra és vasárnapra. Előre tudtuk, hogy kalandos lehet ez a nap, a legnagyobb veszteség, hogy nem tudtuk kipróbálni a 2014-es gumikat. Csak próbáltuk belőni az alapokat, ennyi történt ma.”

Mark Webber (6./3.): “Bármi lehet az időmérőn. Elég egy kis forgalom azon a körön, amikor a gumik a topon vannak, és annyi. Láttunk már fura rajtrácsokat itt a múltban, és most is megvan erre az esély. Próbáltuk kiismerni a gumik viselkedését, az interekkel és az esőgumikkal is egész sokat mentünk. A holnapi felkészülés szempontjából produktív nap volt, kihoztuk belőle, amit lehetett.”

Nico Rosberg (1./1.): “Jó napunk volt az esőben. Ilyenkor aztán végképp nem tudni, mit csinálnak a többiek, de feltételezzük, hogy a Red Bullok gyorsabbak. Azt sem tudjuk, mennyi üzemanyaggal mentek. Összességében jónak tűnt a tempó, bízom benne, hogy esős marad a hétvége. Korai megmondani, hogy lehet-e esély a pole-ra, szeretnék elöl lenni.”


Lewis Hamilton (2./5.): “Soha nem szenvedtem még annyira az esőben, mint ezzel az autóval. Ha visszatekintek a karrieremre, az eső mindig kedvezett nekem, ilyenkor meg tudtam mutatni. Ebben az autóban erre nincs esély. Nem tudom, mi történik, de minden egyes beállítással küszködtünk, de az legalább kiderült, hogy az autó elég gyors, mert Nicónak két első helyre is futotta. Nekem még az is gondot okozott, hogy a pályán tartsam, Ausztráliában ugyanez volt a helyzet.”

Romain Grosjean (13./10.): “Nem volt valami jó az idő, és kell is még dolgozunk az esős beállításokon. Délelőtt alig volt tapadás, alulkormányzott volt az autó, délutánra javult kissé a helyzet. Kihívás ilyen körülmények között ez a pálya, de Interlagos így is lenyűgöző.”

Heikki Kovalainen (9./4.):
“Naná, hogy nehezek voltak a körülmények, de jó, hogy esőben is gyűjthettem tapasztalatot. Nagy meglepetés nem volt, az autó jól viselkedett. Kicsit nehezebben kezelhető, mint szárazon, de számítottunk erre. Van még egy-két dolog, amin javíthatunk az időmérőre.”

Fernando Alonso (5./11.) “Sosem könnyű rendes távot összehozni, ha esik, ezen a pályán ugyanis kiszámíthatatlanul oszlik el a víz, két-három másodperc különbség is lehet a körök között. Minden egyes alkalommal, amikor elhagyjuk a versenyívet, újra kell értékelni a pályaviszonyokat, mert nincs abszolút referencia. Mivel azonban az előrejelzés hasonló időt ígér a hétvége további részére is, azért a kevés kör ellenére is jó edzés volt. Stratégiai szempontból az időmérő és a verseny is nagyon nehéz lesz így, emellett az itteni jó eredményhez szerencse is kell, mert ilyen körülmények mellett számít, hogy épp a jó időben legyünk a jó helyen”


Felipe Massa (11./7.) “Délelőtt és délután is eső nehezítette a napunkat. Mivel végig vizes volt a pálya, úgy döntöttünk, nem megyünk sokat, és azt is csak intermediate-en. Így megspóroltunk egy szett extrém esőgumit, ami a változékony körülmények mellett még jól jöhet a hétvégén. Nehéz megmondani, milyen lesz a folytatás, mert annak ellenére, hogy ma nem voltunk gyorsak az esőben, nem tudhatjuk, hogy fekszik majd az autónak a pálya később.”
“Számomra különleges hétvége jön: az utolsó ferraris versenyem, méghozzá a hazai pályán. Piros sisakot és ezt a fantasztikus (brazil színekkel csíkozott – a szerk.) overallt viselek majd, amit a csapattól kaptam a szeretetük jeléül. Remélem, hogy a lehető legjobban alakul a búcsú!” 
A Toro Rosso egész jó napot zárt, Jean-Eric Vergne a 6. lett délután, míg jövő évi csapattársa, a mindössze második F1-es edzésén részt vevő Danyiil Kvjat egy 8. hellyel villantott a délelőtti esőben. 
“Általában elég magabiztos vagyok, de délelőtt az autó valahogy nem nem volt rendben, szóval örültem, amikor kiderült, hogy a csapat tényleg talált valami gondot, és hogy délutánra sikerült is kijavítaniuk. Tekintve, hogy a gyors körömet elég kopott intermediate-en futottam, szerintem elég jó formában vagyunk. Elég sokáig kivártam, mert a hétvégére csak korlátozott számú extrém esőgumink van, vigyáznunk kell rájuk. Még lesz dolgunk, javíthatjuk az autót, de az alapok jók” – magyarázta Vergne.


Kvjat így beszélt: “Pozitív élmény volt a mai nap, az esős vezetés. Egész jó kört mentem, a 8. helyre volt elég. A gumispórolás miatt a végén nem mehettem annyit, mint szerettünk volna. Kár, hogy nem esett jobban, mert szerettem volna kipróbálni az extrém esőgumikat is. A pálya nagyon tetszett, technikás, és elég jól is tapadt, ami jól jött, ugyanis most először vezettem F1-es esőben.”
“Egy kicsit meglepett az eredményem, az ember sosem tudja előre, milyen gyorsan lehet, hiszen a Forma-1-es autó egy más világ. De mindenképpen sok önbizalmat szereztem, már nem kell külön gondolkodnom a vezetésen.”

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.