Webber: Mostanra több volt a negatívum

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.22. 08.40

Mark Webber utolsó Forma-1-es futamára készül a hétvégi Brazil Nagydíjon. Az ok: az ausztrál veterán már nem élvezte annyira a sportágat, mint régen. Búcsú és visszatekintés.

A Red Bull-os Mark Webber 12 szezon után elhagyja a Forma-1-et, az volt Minardi-, Jaguar-, és Williams-pilóta az utolsó futam, a Brazil Nagydíj előtt nyilatkozott az okokról és tekintett vissza a pályafutására.
“Nem távoznék, ha nem lennének olyan dolgok, amiket inkább maga mögött szeretnék hagyni. Ha a pozitívumokból több lenne, mint a negatívumokból, akkor nyilván maradnék. De alapvetően változásra vágyom, új fejezetet szeretnék nyitni az életemben, szakmailag és emberileg is eljutottam erre a pontra.”

2002 - Bemutatkozás a Minardinál, Webber rögtön az első, egyben hazai futamán, az Ausztrál Nagydíjon pontot szerzett a sereghajtónak

Az ausztrál versenyző már korábban elmondta, hogy az állandó edzés, a folyamatos koplalás, az utazgatás túl sok neki, de ezek mellett a Forma-1 változásai sem tetszettek neki:
“Úgy gondolom, nagyon sok minden változott az elmúlt 3-4 évben. Korábban egy kicsit unalmas időszak volt a verseny tekintetében, szóval bevezettük a DRS-t és hasonlókat, amelyek szerintem hasznosak is voltak, de elvettek valamit az F1 hagyományából. Az előzések már nem voltak olyan nehezek, mint régen, egy kicsit mesterséges a dolog, igaz, a semleges néző számára jó.”
“Aztán nyilván ott vannak a gumik is. A pilóták és csapatok számára néha nagyon nehéz volt kiismerni őket, főleg manapság, a Pirelliket, amik a versenyek tempóját is meghatározzák, és így nem olyan élvezetes, de ez van.” 

2003-2004 - Két év a Jaguarnál, az ausztrál jó néhányszor villantott, főképp az időmérőkön

Az ausztrál visszatekintett a múltra is:
“Azt hiszen, a legütősebb, legkomolyabb vezetést kívánó autók a 2000-es évek közepén voltak, amikor még volt futam alatti tankolás és dúlt a gumiháború. Trükkösek voltak az autók és minden etapon nyomni kellett. Nem volt spórolás, se az időmérőn, se vasárnap délután. Rendesen fel volt adva a lecke a versenyzőknek akkoriban, de erre készültünk és ezt is élveztük. Szép idők voltak.”
“És erősek is voltak a kocsik, a V10-es motorokban volt elég ló, szóval elég ütős köridők voltak akkoriban, és igaz volt ez a 2000-es évek elejére is.”

2005 - Monacói Nagydíj, az első dobogó, immár a Williams színeiben

Webber a világos kiábrándultsága, motiválatlansága ellenére is talál még élvezetes dolgokat a Forma-1-ben:
“Természetesen bizonyos pályákon a határon autózni ma is élvezet, nem kérdés. Ott van Szuzuka, Spa, Monte-Carlo. Az időmérőn, és néhol a futamon is nagy elégtétel és élvezet a versenyzés, ez biztosan hiányozni fog.”
“De ahogy mondtam, egy kicsit már a lejtőre kerültem, és nem szabad az ilyesmit a határig vinni, nem lehet erőltetni azt, amire régen képes voltam. Azt hiszem, még ma is egész jól versenyzek, de nem is szeretném megvárni, hogy már ne így legyen.”
“Persze elkerülhetetlenül hiányoznak majd bizonyos dolgok: az adrenalin, az Adrian Newey-féle szakemberekkel való munka és ilyesmik, ez nem sok mindenkinek adatik meg. Ezek biztosan hiányoznak majd, de eljön az idő, amikor menni kell. És persze jövőre is megkapom majd az adrenalinadagomat a Porschénél, szóval megleszek, lesz kárpótlás.”

2007 - Japán Nagydíj, az első összeütközés Sebastian Vettelel: az akkor még Toro Rossó-s német ifjonc az esős versenyen a biztonsági autó mögött haladva ment neki Webber Red Builljának, egy potenciális dobogótót ütötte el

A hétvégi búcsúfutam egyelőre nem érintette meg különösebben Webbert:
“Azt hiszem, vasárnap azért más lesz, de pillanatnyilag szokásos versenyhétvégének érzem a dolgot. Szóval készen állok, hogy a jó eredményért hajtsak, de készen állok a kiszállásra is, alig várom a hosszú téli szünetet, és az utána következő új kihívásokat. Miután vasárnap kiszállok az autóból, sok ‘utolsó’ Forma-1-es dolog vár rám, de egyelőre teljesen nyugodtan várom a futamot.”

2009 - Német Nagydíj, Webber első pole-ja és futamgyőzelme; nyert még Brazíliában is, 3. lett a bajnokságban

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.