Webber: Mostanra több volt a negatívum

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.22. 08.40

Mark Webber utolsó Forma-1-es futamára készül a hétvégi Brazil Nagydíjon. Az ok: az ausztrál veterán már nem élvezte annyira a sportágat, mint régen. Búcsú és visszatekintés.

A Red Bull-os Mark Webber 12 szezon után elhagyja a Forma-1-et, az volt Minardi-, Jaguar-, és Williams-pilóta az utolsó futam, a Brazil Nagydíj előtt nyilatkozott az okokról és tekintett vissza a pályafutására.
“Nem távoznék, ha nem lennének olyan dolgok, amiket inkább maga mögött szeretnék hagyni. Ha a pozitívumokból több lenne, mint a negatívumokból, akkor nyilván maradnék. De alapvetően változásra vágyom, új fejezetet szeretnék nyitni az életemben, szakmailag és emberileg is eljutottam erre a pontra.”

2002 - Bemutatkozás a Minardinál, Webber rögtön az első, egyben hazai futamán, az Ausztrál Nagydíjon pontot szerzett a sereghajtónak

Az ausztrál versenyző már korábban elmondta, hogy az állandó edzés, a folyamatos koplalás, az utazgatás túl sok neki, de ezek mellett a Forma-1 változásai sem tetszettek neki:
“Úgy gondolom, nagyon sok minden változott az elmúlt 3-4 évben. Korábban egy kicsit unalmas időszak volt a verseny tekintetében, szóval bevezettük a DRS-t és hasonlókat, amelyek szerintem hasznosak is voltak, de elvettek valamit az F1 hagyományából. Az előzések már nem voltak olyan nehezek, mint régen, egy kicsit mesterséges a dolog, igaz, a semleges néző számára jó.”
“Aztán nyilván ott vannak a gumik is. A pilóták és csapatok számára néha nagyon nehéz volt kiismerni őket, főleg manapság, a Pirelliket, amik a versenyek tempóját is meghatározzák, és így nem olyan élvezetes, de ez van.” 

2003-2004 - Két év a Jaguarnál, az ausztrál jó néhányszor villantott, főképp az időmérőkön

Az ausztrál visszatekintett a múltra is:
“Azt hiszen, a legütősebb, legkomolyabb vezetést kívánó autók a 2000-es évek közepén voltak, amikor még volt futam alatti tankolás és dúlt a gumiháború. Trükkösek voltak az autók és minden etapon nyomni kellett. Nem volt spórolás, se az időmérőn, se vasárnap délután. Rendesen fel volt adva a lecke a versenyzőknek akkoriban, de erre készültünk és ezt is élveztük. Szép idők voltak.”
“És erősek is voltak a kocsik, a V10-es motorokban volt elég ló, szóval elég ütős köridők voltak akkoriban, és igaz volt ez a 2000-es évek elejére is.”

2005 - Monacói Nagydíj, az első dobogó, immár a Williams színeiben

Webber a világos kiábrándultsága, motiválatlansága ellenére is talál még élvezetes dolgokat a Forma-1-ben:
“Természetesen bizonyos pályákon a határon autózni ma is élvezet, nem kérdés. Ott van Szuzuka, Spa, Monte-Carlo. Az időmérőn, és néhol a futamon is nagy elégtétel és élvezet a versenyzés, ez biztosan hiányozni fog.”
“De ahogy mondtam, egy kicsit már a lejtőre kerültem, és nem szabad az ilyesmit a határig vinni, nem lehet erőltetni azt, amire régen képes voltam. Azt hiszem, még ma is egész jól versenyzek, de nem is szeretném megvárni, hogy már ne így legyen.”
“Persze elkerülhetetlenül hiányoznak majd bizonyos dolgok: az adrenalin, az Adrian Newey-féle szakemberekkel való munka és ilyesmik, ez nem sok mindenkinek adatik meg. Ezek biztosan hiányoznak majd, de eljön az idő, amikor menni kell. És persze jövőre is megkapom majd az adrenalinadagomat a Porschénél, szóval megleszek, lesz kárpótlás.”

2007 - Japán Nagydíj, az első összeütközés Sebastian Vettelel: az akkor még Toro Rossó-s német ifjonc az esős versenyen a biztonsági autó mögött haladva ment neki Webber Red Builljának, egy potenciális dobogótót ütötte el

A hétvégi búcsúfutam egyelőre nem érintette meg különösebben Webbert:
“Azt hiszem, vasárnap azért más lesz, de pillanatnyilag szokásos versenyhétvégének érzem a dolgot. Szóval készen állok, hogy a jó eredményért hajtsak, de készen állok a kiszállásra is, alig várom a hosszú téli szünetet, és az utána következő új kihívásokat. Miután vasárnap kiszállok az autóból, sok ‘utolsó’ Forma-1-es dolog vár rám, de egyelőre teljesen nyugodtan várom a futamot.”

2009 - Német Nagydíj, Webber első pole-ja és futamgyőzelme; nyert még Brazíliában is, 3. lett a bajnokságban

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.