F1: Kapós lett Perez?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.22. 14.30

A McLarentől ejtett Sergio Perez 95 százalék esélyt ad magának arra, hogy 2014-ben is az F1-ben marad. A Force Indiá-s Adrian Sutil már a zsebében érzi az új szerződést, Pastor Maldonado is nagyon magabiztos.

Számos munkát kereső pilóta és jó néhány szabad hely van még a 2014-es idényre, a silly season messze nem zárult le. Nico Hülkenberg, Sergio Perez, Pastor Maldonado, valamint a Lotus, a Force India és a Sauber a főbb szereplők, azonban a Marussia és a Caterham környékén is lesz még mozgás.
A McLarentől az újonc Kevin Magnussen kedvéért ejtett Perez Austinban még igen óvatosan, már-már elkeseredetten nyilatkozott a késői “meglepetés” kapcsán, de Sao Paulóban már kimondottan optimistán beszélt 2014-ről.


“Úgy érzem, hogy egy év múlva azt mondhatom majd, ez volt a legjobb dolog, ami történhetett velem” – mondta az F1 hivatalos oldalának nyilatkozva a mexikói Claro szponzori hátszelével keresgélő pilóta. “95 százalék, hogy jövőre is az F1-ben leszek, persze az a maradék 5 százalék a trükkös. De a megérzésem az, hogy itt leszek 2014-ben is”
A kérdésre, hogy a Sauber és a Force India-e a két lehetősége, így felelt: “Nem csak ez a két csapat. Több lehetőség is van, és azt mondhatom, sokkal jobban állnak a dolgok, mint egy héttel ezelőtt” – állította a 23 éves versenyző, aki paddockbeli pletykák szerint már a Lotusnál is jelölt. “Nos, mindig vannak pletykák, és néha még az autóknál is gyorsabbak” – reagált a felvetésre.
Szintén a Lotus-Force India-Sauber háromszögben keresgél a Williamstől távozó Pastor Maldonado, ő így nyilatkozott a szezonzáró előtt:
“Igen, haladnak a dolgok. Remélem, hogy hamarosan megtehetjük a bejelentést! De nem kapkodunk. Meglátjuk. Lehet, hogy csak órák vagy napok kérdése, de akár hónapokról is szó lehet. Szeretnék 100 százalékot kihozni a tárgyalásokból. Néha elhúzódik az ilyesmi, de számomra világos, hogy a Forma-1-ben leszek és azt is tudom, hol, mindent. Több lehetőség is van, de megvan a favoritom.”


“A Lotus egyértelműen jó opció, de még a Sauber és a Force India is az. Bizonyították, hogy jó csapatok, versenyképesek, az idény elején még a McLarennél is jobbak voltak. Köztudott, hol vannak még szabad helyek, én pedig ott leszek az egyikben.”
Maldonado ugyan nagyon magabiztos, de a helyzetén igen sokat ronthat, ha a venezuelai állami olajcég, a PDVSA kihátrál mögüle, ami reális lehetőség.
“Ez nem rajtam múlik, ez a PDVSA döntése. Igen, jó ideje támogatnak már, de lehet, hogy nem akarják folytatni. A Williamstől kiszállnak a mostani futam után, azt pedig nem tudom, hogy akarnak-e maradni az F1-ben. Talán igen, talán nem. Kiszállnak vagy egy másik csapathoz mennek, nem tudom.”
A kérdésre, hogy szerinte a szponzori tízmilliók nélkül is lesz-e helye 2014-ben, a venezuelai határozott igennel felelt: “Igen, biztosan!”


Míg a skót Paul di Restának egyre inkább kifelé áll a rúdja a Force Indiánál, és komolyan fontolgatja az amerikai, IndyCar-os karriert, a másik versenyző, az idén egy év kihagyás után visszatért Adrian Sutil egyre magabiztosabb. A német pilóta Brazíliában ezt mondta:
“Igen, tudom hol leszek 2014-ben. Már megvan az aláírás, de a csapat protokollja szerint nem beszélhetek róla. De örülök. Mindig a saját döntésem alapján szerződök, ezért is vagyok elégedett most is.”
Sutil a fentiekkel együtt azért azt is elmondta, hogy a kis- és középcsapatok pénzügyi nehézségei miatt semmit sem lehet biztosra venni: “Még nagyon sok minden nyitott. Higgadtnak kell lenni, de tényleg kiszámíthatatlan játék ez, ott vannak a szponzorok és a különböző helyzetben lévő csapatok, sosem lehet tudni, hogy ki éri meg a jövő évet. Még ha meg is van az aláírt szerződés, a csapat bajba kerülhet, és mindjárt más a kép.”

Kommentek

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nem csak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche… egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100 km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozicionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.