F1: Dögunalmas 2014-től félnek a csapatok

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.18. 13.30

Igaz, hogy a mezőnyben volt néhány előzés, de az Amerikai Nagydíj összességében nem volt túl izgalmas, ami az egykiállásos stratégiának is köszönhető.

Igaz, hogy a mezőnyben volt néhány előzés, de az Amerikai Nagydíj összességében nem volt túl izgalmas, ami az egykiállásos stratégiának is köszönhető. A Pirelli Austinban ráadásul ultimátumot adott az F1-nek: ha nem teszik kötelezővé a két kiállást, 2014-re is ultrakonzervatív gumikat készítenek, amelyek simán kibírják egy cserével a teljes versenytávot.


A csapatok szerint komoly veszélyt jelentenek az egykiállásos versenyek, nagyot eshet a sorozat vonzereje. “Ez fontos pontja lesz a következő hetekben esedékes egyeztetéseknek, nem vagyunk olyan helyzetben, hogy megengedhessük magunknak az izgalommentes versenyeket” – mondta Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke.

“Biztos vagyok benne, hogy a Pirellivel megtaláljuk majd a jó megoldást, anélkül, hogy ezzel szívességet tennénk bármelyik csapatnak. Ez fontos a sport és a show szempontjából.”

Christian Horner Red Bull-főnök szerint is hiba lenne, ha az F1-ben uralkodóvá válnának az egykiállásos versenyek. “Meg kell találni az egyensúlyt. Az austini elég statikus verseny volt, és a hozott gumik miatt túl sok kockázat sem volt benne” – magyarázta Horner.

“Fontos, hogy ne nehezítsük meg túlságosan a Pirelli dolgát, és meglegyen a jó kontraszt a kopás és a megbízhatóság között. Többféle stratégiára van szükség, az nem jó, ha a versenyek egykiállásossá válnak.”

De nem mindenki aggódik a gumihelyzet miatt, Ross Brawn szerint a szabályváltozások miatt lesz éppen elég akció jövőre. “Kötve hiszem, hogy a megbízhatóság százszázalékos lesz, szóval bőven lesz esemény” – vélekedett a Mercedes főnöke. “Legalább egy olyan évünk lesz, hogy a versenyzést ez fogja meghatározni, így nem feltétlenül szükséges az aggodalom a konzervatív gumik miatt. Ha kezdenek letisztulni a dolgok, akkor is elkezdhetünk foglalkozni a gumikkal.”

Kommentek

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.