F1: Alonso teljesen kikészült

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.18. 09.30

Fernando Alonso ugyan az 5. helyen ért be az Amerikai Nagydíjon, de a ferraris spanyol mind fizikailag, mind lelkileg eléggé kimerült az austini hétvégén.

Fernando Alonso még az Abu-Dzabi Nagydíjról vitt magával egy lassan múló hátsérülést az Amerikai Nagydíjra. A spanyol a versenyen Lewis Hamilton mögött az 5. lett, de eléggé kikészült a versenytől és az egész hétvégétől. 
“Fáradt vagyok. Fáradt, és a versenyre sem tudtam rendesen felkészülni. Egy hétig az ágyat nyomtam és a kanapén üldögéltem a fejfájással. A futam kemény volt, fizikailag nagyon küzdelmes, nagyon kimerültem. Egész hétvégén nagy kihívást jelentett a küzdelem.” 


“Remélhetőleg Brazíliában már jobban leszek, kevésbé fáradt, és jobban élvezhetem a hétvégét! De vannak még kitűzött célok, például a konstruktőri bajnokságban, szóval ott sem csak lazázunk majd. Lehet, hogy kívülről úgy tűnik, hogy már nincs miért harcolni és egyszerűen csak élvezzük a vezetést Brazíliában, valójában viszont még nagy lesz a nyomás, igyekszünk mindent beleadni.” 
…vagy mégsem, ugyanis miután a Mercedes tovább növelte az előnyét a konstruktőri bajnokságban – 15 pontra – , Alonso már erősen kételkedik benne, hogy valós cél lehet a 2. hely a Ferrari számára.
“Szerettük volna csökkenteni a hátrányt, ez volt a cél, de nem volt meg hozzá a tempónk a hétvégén, szóval egy kicsit megint nőtt a lemaradás, miközben a Lotus is közelebb került, szóval nem volt egy jó hétvégénk a pontok tekintetében. De nincs mit tenni, egyszerűen nem volt meg a tempónk, egész hétvégén lassúak voltunk. Meg kell küzdenünk a Q3-ba jutásért, meg kell küzdenünk a pontszerzésért.”
“Brazíliában tehát jobban kellene teljesíteni, ha szeretnénk a konstruktőri második helyért harcolni, de lehet, hogy ez túl optimista cél. Legyünk realisták, ismerjük be, hogy a második helyért való küzdelem inkább csak álom, amit túl nehéz lenne valóra váltani.”
Alonso 5. helye mellett Felipe Massa 13. helyről rajtolva a  12. helyig jutott, egyáltalán nem volt versenyképes.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.