Niki Lauda Ferrari 312T2 versenyautója 1976-ból. A korszak egyik legsikeresebb konstrukciója volt.

Niki Lauda Ferrari 312T2 versenyautója 1976-ból. A korszak egyik legsikeresebb konstrukciója volt.


Ha valaki nem tudta volna, a Hajsza a győzelemért (Rush) című filmeposzból mindenki számára világossá vált, hogy Niki Lauda – aki pályafutása során egyébként négy másik csapat színeiben is versenyzett – a Ferrari versenyzőjeként vált híressé, sőt, ő húzta ki a hetvenes évek elején szánalmasan teljesítő csapatot a gödörből. 

Ennek a mindössze négy évadon át tartó, rendkívül gyümölcsöző (két egyéni és két konstruktőri világbajnoki cím), ám egyre feszültebb együttműködésnek állít emléket az a 458 Italia, amelyet a hetvenes évek versenyautóinak színeiben álmodott újra magának egy tehetős ügyfél. 
Az autó alapszíne természetesen piros. A tetőt, a tetőoszlopokat és a hátsó szárnyat fehérre fényezték, a tetőn az olasz trikolór fut végig hosszában. A keréktárcsák aranyszínűek. 
A beltérben az üléseken és a középkonzolon is visszatér az olasz lobogó motívuma, az ülések piros öltései a versenyhangulatot hivatottak idézni. 
A 458 Italia eredetileg 2009-ben lépett színre. A hátsó tengely előtt elhelyezett, nyolchengeres szívómotorja 570 lóerőt hoz ki 4,5 literes lökettérfogatból (127 LE/liter!), nyomatéka 540 Nm. 
Álló helyzetből 3,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, innen karbon féktárcsáival félelmetes 32,5 méteren áll meg. Az 1,4 tonnás autó végsebessége 325 km/óra.