F1: Vettel Amerikában is behúzta a pole-t

Forma-1 Amerikai Nagydíj időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.16. 20.11

Az Amerikai Nagydíj időmérője sem hozott meglepetést: Sebastian Vettelé lett a pole, mögötte csapattársa, Mark Webber végzett. A Red Bullok érinthetetlenek voltak, a többiek közül Romain Grosjean és Nico Hülkenberg lett a legjobb.

Sebastian Vettelt megint megizzasztotta csapattársa, Mark Webber, de a négyszeres bajnok végül az Amerikai Nagydíj időmérőjén is behúzta a pole-t. A német tavaly után ismételt, egyben idei 8., pályafutása 44. kvalifikációs elsőségét könyvelhette el. A Red Bull első sora jó ajándék a 40. születésnapját ünneplő csapatfőnöknek, Christian Hornernek.


A Red Bull-ok tempója egyszerűen megközelíthetetlen volt a többiek számára, ők csak a 3. helyért küzdhettek. A “második liga” csatáját a lotusos Romain Grosjean nyerte, de a Kimi Räikkönen helyére beugrott Heikki Kovalainen is elégedett lehetett a 8. idővel.
Nico Hülkenberg hozta a mostanában már megszokott jó formáját, a Sauberrel 4. lett, a csapat – és a mexikói szurkolók – örömét Esteban Gutierrez 10. helye tette teljessé.
Nico Rosberg, Jenson Button és Felipe Massa már a Q2-ben elvérzett, de a csapattársaik – Lewis Hamilton (5.), Fernando Alonso (6.) és Sergio Perez (7.) bejutott a top10-be.
Az időmérő egyik nagy meglepetése a williamses újonc, Valtteri Bottas ragyogó teljesítménye volt, a finn simán jutott tovább az első két szakaszból, végül a 9. rajthelyet szerezte meg.
Így zajlott a kvalifikáció
A délelőtti edzésnél melegebb – 27 fokos levegő- és 30 fokos aszfalthőmérséklet -, jóval kevésbé párás, napos, száraz, de elég szeles időben kezdődött a 2013-as idény utolsó fordulója, az Amerikai Nagydíj kvalifikációja az austini Circuit of the Americas pályán.
A Q1 nagy részében a melegebb, de a szél miatt újra porosabb pályán a versenyzők nem nagyon találták a tapadást és a balanszot. A Red Bull-osok nem is kapkodtak, bő tíz perc után gurult csak ki Mark Webber és Sebastian Vettel.


Míg az elején szinte mindenki a kemény keveréket használta, az utolsó 5-6 percre sorra kerültek fel a lágyabb, közepes keverékű abroncsok. Végül csak a két Red Bull maradt kemény gumis körökkel, el is kezdtek visszacsúszni, de nem voltak veszélyben.
A szakasz Adrian Sutil leállásával végződött, a műszaki hiba miatt félreálló Force Indiá-s mellett a többször is feltartott Pastor Maldonado, valamint a két-két Caterham és Marussia esett ki. Charles Pic a 21. lett, de sebességváltó-csere miatt öthelyes büntetés vár rá, így vasárnap övé lesz az utolsó rajtkocka.
A leggyorsabb a williamses Valtteri Bottas, míg volt Ferrarik igen gyengén muzsikáltak, a közepes keveréken is csak az utolsó két továbbjutó helyen (15-16.) csúsztak át a második szakaszba.
A Q2-ben megint a Red Bull-osok, valamint Romain Grosjean várt ki, a francia azonban első nekifutásra a leggyorsabb is lett, elsőként ment 1:38 alá.


Utána Webber állt az élre, de Bottas is nagyot villantott, ahogy a pályaviszonyok egyre javultak. 
Az utolsó két percben Nico Rosbergnek, Jenson Buttonnak, Felipe Massának és Heikki Kovalainennek kellett összekapnia magát, ugyanis a kieső helyeken álltak.
A Lotusnál beugrott finnek végül épp sikerült továbbjutnia a 10. helyen, de kiesett Daniel Ricciardo, Paul di Resta, Button (3 helyes büntetés is vár még rá), Rosberg (tavaly után újra), Massa és Jean-Eric Vergne. A leggyorsabb Vettel és Webber volt, Alonso a 3. időt facsarta ki a Ferrariból.
A Q3-ban Webber futotta az első érdemi időt 1:38,7-tel, Vettel pedig elsőre nem is bírt vele.  Grosjean, Perez, Kovalainen több mint egy másodperccel gyengébb kört futott első próbálkozásra. 


Az utolsó három percre aztán mind a tíz versenyző kiment, a fináléban minden nyitott volt. 
Webber még tovább javított a saját idején, Vettel viszont a gyengébb első két szektor után az utolsóban valahol fordítani tudott, egytizedes előnnyel övé lett a pole.
Mögöttük Grosjean és Hülkenberg ért fel a második sorba, majd Hamilton és Alonso, Perez és Kovalainen, és két újonc, a williamses Bottas és a sauberes Esteban Gutierrez zárt. 
Az Amerikai Nagydíj magyar idő szerint vasárnap este 20 órakor kezdődik.
Amerikai Nagydíj, kvalifikáció, Austin, 2013.11.16.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.