F1: Kovalainen nem találta a gombokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.16. 10.05

Heikki Kovalainen meglepően jól mutatkozott be a Lotusnál Kimi Räikkönen helyén, de a finn pilóta azért tudja, hogy két szabadedzés nem jelent túl sokat.

A Lotus négynapos keresgélés és mérlegelés után döntött úgy, hogy a versenyzés helyett a gerincműtétet választó Kimi Räikkönen helyére a Caterhamtől kölcsönkért Heikki Kovalainent ülteti az utolsó két futamon.
Az egykori Renault-, McLaren- és Caterham-versenyző komoly meglepetést okozott azzal, hogy az ismeretlen autóba beülve az Amerikai Nagydíj pénteki edzésnapján azonnal versenyképes volt, csapattársát, Romain Grosjeant is verve a két-két Red Bull és Mercedes mögött az 5. leggyorsabb lett, és a hosszabb etapokon is egy az egyben hozta a francia tempóját.
A 32 éves pilóta elégedett volt az első nappal, de elárulta, hogy voltak azért hibái, és hogy két edzés még nem jelenti azt, hogy vasárnap is ugyanilyen versenyképes lesz.


“Hogy őszinte legyek, egy kicsit én is meglepődtem. Nem tudtam, mire számítsak, szóval mindent egybevetve egész jó nap volt. Az autó egyensúlya azonnal jó volt, így nem kellett sokat vacakolni a beállításokkal. Lehet, hogy tőlem, beugróként kicsit vicces ezt hallani, de holnap azért még javítanunk kell, hogy versenyképesek maradhassunk. A hosszabb etapok jók voltak, de a gyors körökön talán még erősebb lehettem volna.”
“Hogy mi lesz az időmérőn? Ki tudja? Jobb nem találgatni, mert lehet nagyszerű, de lehet majd kész katasztrófa is, mindkét lehetőség a pakliban van. A lényeg, hogy ha sikerül még javulnunk, akkor jó kilátásaink lehetnek. De kis hibával is nagyon könnyű elbukni a Q3 előtt, szóval észnél kell majd lennünk.”
“A Lotus azért alkalmazott, hogy pontokat szerezzek, nyilván volt elképzelésük arról, mire vagyok képes, és én magam is úgy érzem, hogy készen állok a feladatra. Tény, hogy jól alakult az első nap, de nincsenek illúzióim, ez csak egy péntek volt, a szombat rosszul is elsülhet. Romainnál voltak gondok, szóval szombaton már ő is gyorsabb lesz. És akármi is legyen szombaton, az még mindig nem jelent semmilyen garanciát vasárnapra.”
Kovalainen nem titkolta, hogy bakizott is párszor vezetés közben:
“Jó párszor a rossz gombokat nyomogattam! Ne mindig nyúltam a megfelelő helyre, de erre számítani lehetett. De semmi komoly, apróságok, a KERS-használat üteme, meg ilyesmik. 


“A rajtprocedúra tekintetében nincs nagy gondom. Elég jó szimulációim voltak, bizonyos szempontból még egyszerűbb is a dolog, mint a Caterhamben, nem nehéz megtanulni. A Caterhamben egy kicsit több gombot és kapcsolót használunk a kör folyamán, hogy meglegyen az autó egyensúlya bizonyos kanyarokban. A Lotusszal nem voltam még teljesen képben, de a nap végére már egészen belejöttem, most már nagyjából jól megy minden.” 
A finn számára előnyt jelentett, hogy a Lotusnál az a Mark Slade a versenymérnöke, akivel 2008-2009-ben a McLarennél is együtt dolgozott.
“Azt hiszem, ez fontos tényező. Könnyen indult vele a munka, hiszen ismerem már a McLarentől, tudom, hogyan dolgozik. Ő is ismeri az én igényeimet, és ha kicsit eltévedek, akkor tudja, miket nézzen meg nekem a telemetriából. Élvezem a munkát Markkal, a McLarennél is jól megvoltunk, úgyhogy sokat segített ez most a zökkenőmentes átállásban.”

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.