F1: Kovalainen nem találta a gombokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.16. 10.05

Heikki Kovalainen meglepően jól mutatkozott be a Lotusnál Kimi Räikkönen helyén, de a finn pilóta azért tudja, hogy két szabadedzés nem jelent túl sokat.

A Lotus négynapos keresgélés és mérlegelés után döntött úgy, hogy a versenyzés helyett a gerincműtétet választó Kimi Räikkönen helyére a Caterhamtől kölcsönkért Heikki Kovalainent ülteti az utolsó két futamon.
Az egykori Renault-, McLaren- és Caterham-versenyző komoly meglepetést okozott azzal, hogy az ismeretlen autóba beülve az Amerikai Nagydíj pénteki edzésnapján azonnal versenyképes volt, csapattársát, Romain Grosjeant is verve a két-két Red Bull és Mercedes mögött az 5. leggyorsabb lett, és a hosszabb etapokon is egy az egyben hozta a francia tempóját.
A 32 éves pilóta elégedett volt az első nappal, de elárulta, hogy voltak azért hibái, és hogy két edzés még nem jelenti azt, hogy vasárnap is ugyanilyen versenyképes lesz.


“Hogy őszinte legyek, egy kicsit én is meglepődtem. Nem tudtam, mire számítsak, szóval mindent egybevetve egész jó nap volt. Az autó egyensúlya azonnal jó volt, így nem kellett sokat vacakolni a beállításokkal. Lehet, hogy tőlem, beugróként kicsit vicces ezt hallani, de holnap azért még javítanunk kell, hogy versenyképesek maradhassunk. A hosszabb etapok jók voltak, de a gyors körökön talán még erősebb lehettem volna.”
“Hogy mi lesz az időmérőn? Ki tudja? Jobb nem találgatni, mert lehet nagyszerű, de lehet majd kész katasztrófa is, mindkét lehetőség a pakliban van. A lényeg, hogy ha sikerül még javulnunk, akkor jó kilátásaink lehetnek. De kis hibával is nagyon könnyű elbukni a Q3 előtt, szóval észnél kell majd lennünk.”
“A Lotus azért alkalmazott, hogy pontokat szerezzek, nyilván volt elképzelésük arról, mire vagyok képes, és én magam is úgy érzem, hogy készen állok a feladatra. Tény, hogy jól alakult az első nap, de nincsenek illúzióim, ez csak egy péntek volt, a szombat rosszul is elsülhet. Romainnál voltak gondok, szóval szombaton már ő is gyorsabb lesz. És akármi is legyen szombaton, az még mindig nem jelent semmilyen garanciát vasárnapra.”
Kovalainen nem titkolta, hogy bakizott is párszor vezetés közben:
“Jó párszor a rossz gombokat nyomogattam! Ne mindig nyúltam a megfelelő helyre, de erre számítani lehetett. De semmi komoly, apróságok, a KERS-használat üteme, meg ilyesmik. 


“A rajtprocedúra tekintetében nincs nagy gondom. Elég jó szimulációim voltak, bizonyos szempontból még egyszerűbb is a dolog, mint a Caterhamben, nem nehéz megtanulni. A Caterhamben egy kicsit több gombot és kapcsolót használunk a kör folyamán, hogy meglegyen az autó egyensúlya bizonyos kanyarokban. A Lotusszal nem voltam még teljesen képben, de a nap végére már egészen belejöttem, most már nagyjából jól megy minden.” 
A finn számára előnyt jelentett, hogy a Lotusnál az a Mark Slade a versenymérnöke, akivel 2008-2009-ben a McLarennél is együtt dolgozott.
“Azt hiszem, ez fontos tényező. Könnyen indult vele a munka, hiszen ismerem már a McLarentől, tudom, hogyan dolgozik. Ő is ismeri az én igényeimet, és ha kicsit eltévedek, akkor tudja, miket nézzen meg nekem a telemetriából. Élvezem a munkát Markkal, a McLarennél is jól megvoltunk, úgyhogy sokat segített ez most a zökkenőmentes átállásban.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.