Fernando Alonso még az Abu-Dzabi Nagydíjon esett nagyot, amikor Jean-Eric Vergne-nyel küzdve az autója megugrott egy kerékvetőn. A spanyolt a futam után komoly vizsgálatoknak vetették alá, benne volt a pakliban egy komolyabb gerincsérülés is.
A ferraris mostanra jobban van, de az eset utóhatásait még most, két héttel később is érzi: 


“Abu-Dzabiban a verseny után jól voltam, 3-4 órával a futam után nem volt bajom. Aztán mondták, hogy azért meg akarnak még vizsgálni, mert a rutinvizsgálatnál volt egy kis érzékkiesés a bal karomban és a bal lábamban, aggódtak, így elvittek a kórházba MRI-vizsgálatra is vagy mire. Utána aztán egész héten nagyon fájt a fejem, mert becsípődött egy ideg és nem jutott elég vér az agyamba. Nagyon fájt a fejem, éjszaka nehezen ment az alvás. De lassanként múlik a gyulladás, és visszatért a tapintásom is.”
“Az autóban nem jelent gondot a dolog. Tegnap éjszaka és reggel is volt egy kis fájdalmam, de a vezetés közben az adrenalin jót tesz. Talán este majd újra lesz gondom, de az autóban ülve, vezetés közben mindenről megfeledkezik az ember.” 
A Ferrari a második és harmadik szabadedzésen nagyon gyengén muzsikált, így a kvalifikáción elért 6. helynek örült Alonso:
“Azt hiszem, az időmérőre jobb lett az autó. Délelőtt, a hűvösben küszködtünk, nem tudjuk felmelegíteni a gumikat a hideg aszfalton, de délután jobb egy kicsit a helyzet. Elég szeles volt a kvalifikáció, kanyarról kanyarra figyelni kellett a szelet, alkalmazkodni kellett az irányhoz és az erősségéhez. Nehéz időmérő volt, de azt hiszem jól sikerült. Azonban ez sem feledteti a problémát: egész hétvégén lassúak voltunk.”
Ami a vasárnapi kilátásokat illeti, a spanyol a dobogót sem zárja ki, verni kell a konstruktőriben előttük álló Mercedest.


“Nehéz hétvége, de Rosberg 13., Felipe 14., Hamilton 5., én a 6. Szóval ott vagyunk velük, készen a harcra. Holnap kell hozni az eredményt, legalábbis nekem van erre esélyem. Volt már ennél valószínűtlenebb dobogóm is. Bár nem érdemes erről beszélni, mert két órával ezelőtt még azt mondtam volna, hogy teljesen kizárt. A lényeg, hogy a figyeljek a rajtra és az első körre, ne veszítsek pozíciót, és aztán valahogy megverjem a Mercedest.”
“Azért vagyok itt, hogy hozzásegítsem a csapatot a konstruktőri 2. helyhez. Ha itt és Brazíliában is sikerül a két Mercedes előtt végeznem, akkor sikerülhet is, szóval ez a fő cél holnapra. Ha összejön a dobogó, még jobb, de ha nem, az sem a világvége.”