F1: Alonso még mindig nincs jól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.16. 22.15

Fernando Alonso ugyan beerőltette a Ferrarit a top10-be az Amerikai Nagydíj időmérőjén, de sem ő, sem az autó nincs csúcsformában. Vasárnap azért a dobogó a cél.

Fernando Alonso még az Abu-Dzabi Nagydíjon esett nagyot, amikor Jean-Eric Vergne-nyel küzdve az autója megugrott egy kerékvetőn. A spanyolt a futam után komoly vizsgálatoknak vetették alá, benne volt a pakliban egy komolyabb gerincsérülés is.
A ferraris mostanra jobban van, de az eset utóhatásait még most, két héttel később is érzi: 


“Abu-Dzabiban a verseny után jól voltam, 3-4 órával a futam után nem volt bajom. Aztán mondták, hogy azért meg akarnak még vizsgálni, mert a rutinvizsgálatnál volt egy kis érzékkiesés a bal karomban és a bal lábamban, aggódtak, így elvittek a kórházba MRI-vizsgálatra is vagy mire. Utána aztán egész héten nagyon fájt a fejem, mert becsípődött egy ideg és nem jutott elég vér az agyamba. Nagyon fájt a fejem, éjszaka nehezen ment az alvás. De lassanként múlik a gyulladás, és visszatért a tapintásom is.”
“Az autóban nem jelent gondot a dolog. Tegnap éjszaka és reggel is volt egy kis fájdalmam, de a vezetés közben az adrenalin jót tesz. Talán este majd újra lesz gondom, de az autóban ülve, vezetés közben mindenről megfeledkezik az ember.” 
A Ferrari a második és harmadik szabadedzésen nagyon gyengén muzsikált, így a kvalifikáción elért 6. helynek örült Alonso:
“Azt hiszem, az időmérőre jobb lett az autó. Délelőtt, a hűvösben küszködtünk, nem tudjuk felmelegíteni a gumikat a hideg aszfalton, de délután jobb egy kicsit a helyzet. Elég szeles volt a kvalifikáció, kanyarról kanyarra figyelni kellett a szelet, alkalmazkodni kellett az irányhoz és az erősségéhez. Nehéz időmérő volt, de azt hiszem jól sikerült. Azonban ez sem feledteti a problémát: egész hétvégén lassúak voltunk.”
Ami a vasárnapi kilátásokat illeti, a spanyol a dobogót sem zárja ki, verni kell a konstruktőriben előttük álló Mercedest.


“Nehéz hétvége, de Rosberg 13., Felipe 14., Hamilton 5., én a 6. Szóval ott vagyunk velük, készen a harcra. Holnap kell hozni az eredményt, legalábbis nekem van erre esélyem. Volt már ennél valószínűtlenebb dobogóm is. Bár nem érdemes erről beszélni, mert két órával ezelőtt még azt mondtam volna, hogy teljesen kizárt. A lényeg, hogy a figyeljek a rajtra és az első körre, ne veszítsek pozíciót, és aztán valahogy megverjem a Mercedest.”
“Azért vagyok itt, hogy hozzásegítsem a csapatot a konstruktőri 2. helyhez. Ha itt és Brazíliában is sikerül a két Mercedes előtt végeznem, akkor sikerülhet is, szóval ez a fő cél holnapra. Ha összejön a dobogó, még jobb, de ha nem, az sem a világvége.”

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.