F1: Hülkenberg nem mert kockáztatni a Lotusszal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.15. 12.30

Nico Hülkenberg azt mondja, a 2014-es kilátásai miatt nem vállalta el a Lotus felkérését, hogy az utolsó két versenyen ő helyettesítse Kimi Räikkönent.

Kimi Räikkönen vasárnap jelentette be, hogy a 2013-as idény utolsó két futamán már nem indul, helyette az ősszel kiújult hátsérülését operáltatja meg.
A finn kiszállása után a Lotusnak helyettest kellett keresnie. Házon belül ugyan ott volt a tartalékos Davide Valsecchi, de a GP2-bajnok helyett a konstruktőri 3. helyért küzdő alakulat egy sokkal tapasztaltabb, biztosabb helyettest keresett. Ajánlatot tettek Michael Schumachernek, és az egyik 2014-es fő jelöltjüknek számító sauberes Nico Hülkenbergnek is, végül a két német visszautasítását követően a caterhames Heikki Kovalainent kérték kölcsön.


Austinban Hülkenberg azt mondta, valóban tárgyalt a Lotusszal, de a bizonytalan 2014-es kilátások miatt nem akart kockáztatni, előfordulhat, hogy csak a Sauber jóindulatán múlik, lesz-e helyez az F1-ben jövőre.
“Elmentem Enstone-ba, beszéltem Erickel (Boullier, csapatfőnök) az utolsó két versenyről és a távolabbi jövőről is, hiszen az is számít.” 
“Természetesen csábító volt az ajánlat, elsőre mindenképp csábító. De csak az utolsó két futamra szólt, ez pedig kockázatos, szem előtt kell tartanom a továbbiakat is. Ezért döntöttünk végül így” – utalt arra, hogy 2014-re vonatkozóan semmilyen garanciát nem adtak neki a Lotusnál.
“Aztán egy ismeretlen autóba átülni… Még ha az emberek nem is várták volna, hogy azonnal verem Romaint (Grosjean), mostanában nagyon jó eredményei vannak. Szóval ezt is meg kellett gondolnom.”
Hülkenberg elutasítása mögött egyesek a Ferrari machinációját sejtik: a maranellói csapat állítólag inkább rendezte a pilóta Saubernél eddig elmaradt fizetését, hogy a jó formában lévő német ne üljön a konstruktőriben őket fenyegető Lotus autójába. Hülkenberg szerint ez badarság: “Nem tudom, honnan szedték ezt, fogalmam sincs. Azt se értem, miért.”

Honfitársát végül Heikki Kovalainen helyettesíti az utolsó két versenyen, de a finn máris kijelentette: 2014-gyel kapcsolatban nem tárgyal a Lotusszal, biztosan nem marad a csapatnál az austini és interlagosi futam után.

Kommentek

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.