F1: Hülkenberg nem mert kockáztatni a Lotusszal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.15. 12.30

Nico Hülkenberg azt mondja, a 2014-es kilátásai miatt nem vállalta el a Lotus felkérését, hogy az utolsó két versenyen ő helyettesítse Kimi Räikkönent.

Kimi Räikkönen vasárnap jelentette be, hogy a 2013-as idény utolsó két futamán már nem indul, helyette az ősszel kiújult hátsérülését operáltatja meg.
A finn kiszállása után a Lotusnak helyettest kellett keresnie. Házon belül ugyan ott volt a tartalékos Davide Valsecchi, de a GP2-bajnok helyett a konstruktőri 3. helyért küzdő alakulat egy sokkal tapasztaltabb, biztosabb helyettest keresett. Ajánlatot tettek Michael Schumachernek, és az egyik 2014-es fő jelöltjüknek számító sauberes Nico Hülkenbergnek is, végül a két német visszautasítását követően a caterhames Heikki Kovalainent kérték kölcsön.


Austinban Hülkenberg azt mondta, valóban tárgyalt a Lotusszal, de a bizonytalan 2014-es kilátások miatt nem akart kockáztatni, előfordulhat, hogy csak a Sauber jóindulatán múlik, lesz-e helyez az F1-ben jövőre.
“Elmentem Enstone-ba, beszéltem Erickel (Boullier, csapatfőnök) az utolsó két versenyről és a távolabbi jövőről is, hiszen az is számít.” 
“Természetesen csábító volt az ajánlat, elsőre mindenképp csábító. De csak az utolsó két futamra szólt, ez pedig kockázatos, szem előtt kell tartanom a továbbiakat is. Ezért döntöttünk végül így” – utalt arra, hogy 2014-re vonatkozóan semmilyen garanciát nem adtak neki a Lotusnál.
“Aztán egy ismeretlen autóba átülni… Még ha az emberek nem is várták volna, hogy azonnal verem Romaint (Grosjean), mostanában nagyon jó eredményei vannak. Szóval ezt is meg kellett gondolnom.”
Hülkenberg elutasítása mögött egyesek a Ferrari machinációját sejtik: a maranellói csapat állítólag inkább rendezte a pilóta Saubernél eddig elmaradt fizetését, hogy a jó formában lévő német ne üljön a konstruktőriben őket fenyegető Lotus autójába. Hülkenberg szerint ez badarság: “Nem tudom, honnan szedték ezt, fogalmam sincs. Azt se értem, miért.”

Honfitársát végül Heikki Kovalainen helyettesíti az utolsó két versenyen, de a finn máris kijelentette: 2014-gyel kapcsolatban nem tárgyal a Lotusszal, biztosan nem marad a csapatnál az austini és interlagosi futam után.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.