F1: Hülkenberg nem mert kockáztatni a Lotusszal

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.15. 12.30

Nico Hülkenberg azt mondja, a 2014-es kilátásai miatt nem vállalta el a Lotus felkérését, hogy az utolsó két versenyen ő helyettesítse Kimi Räikkönent.

Kimi Räikkönen vasárnap jelentette be, hogy a 2013-as idény utolsó két futamán már nem indul, helyette az ősszel kiújult hátsérülését operáltatja meg.
A finn kiszállása után a Lotusnak helyettest kellett keresnie. Házon belül ugyan ott volt a tartalékos Davide Valsecchi, de a GP2-bajnok helyett a konstruktőri 3. helyért küzdő alakulat egy sokkal tapasztaltabb, biztosabb helyettest keresett. Ajánlatot tettek Michael Schumachernek, és az egyik 2014-es fő jelöltjüknek számító sauberes Nico Hülkenbergnek is, végül a két német visszautasítását követően a caterhames Heikki Kovalainent kérték kölcsön.


Austinban Hülkenberg azt mondta, valóban tárgyalt a Lotusszal, de a bizonytalan 2014-es kilátások miatt nem akart kockáztatni, előfordulhat, hogy csak a Sauber jóindulatán múlik, lesz-e helyez az F1-ben jövőre.
“Elmentem Enstone-ba, beszéltem Erickel (Boullier, csapatfőnök) az utolsó két versenyről és a távolabbi jövőről is, hiszen az is számít.” 
“Természetesen csábító volt az ajánlat, elsőre mindenképp csábító. De csak az utolsó két futamra szólt, ez pedig kockázatos, szem előtt kell tartanom a továbbiakat is. Ezért döntöttünk végül így” – utalt arra, hogy 2014-re vonatkozóan semmilyen garanciát nem adtak neki a Lotusnál.
“Aztán egy ismeretlen autóba átülni… Még ha az emberek nem is várták volna, hogy azonnal verem Romaint (Grosjean), mostanában nagyon jó eredményei vannak. Szóval ezt is meg kellett gondolnom.”
Hülkenberg elutasítása mögött egyesek a Ferrari machinációját sejtik: a maranellói csapat állítólag inkább rendezte a pilóta Saubernél eddig elmaradt fizetését, hogy a jó formában lévő német ne üljön a konstruktőriben őket fenyegető Lotus autójába. Hülkenberg szerint ez badarság: “Nem tudom, honnan szedték ezt, fogalmam sincs. Azt se értem, miért.”

Honfitársát végül Heikki Kovalainen helyettesíti az utolsó két versenyen, de a finn máris kijelentette: 2014-gyel kapcsolatban nem tárgyal a Lotusszal, biztosan nem marad a csapatnál az austini és interlagosi futam után.

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.