F1: Hülkenberg nemet mondott a Lotusnak

A Ferrari ügyeskedett a háttérben?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.13. 10.35

Nico Hülkenberg biztosan nem ugrik be Kimi Räikkönen helyére az utolsó két futamon, ahogy az is nyitott még, hogy kit választ a Lotus 2014-re.

Vasárnap derült ki, hogy Kimi Räikkönen az előrehozott gerincműtéte miatt már nem indul a 2013-as szezon utolsó két futamán, idő előtt lelép a Lotustól.
Logikus lett volna, ha azonnal bejelentik, hogy a tartalékos, a tavalyi GP2-bajnok Davide Valsecchi kapja az autót Austinban és Interlagosban, de ez nem történt meg. Természetesen rögtön felmerült, hogy a Lotus jövő évi jelöltjei közül próbálnak meg valakit beültetni, és így is történt.


Az enstone-i alakulat központjában a napokban megfordulta a Williamstől 2014-re ejtett Pastor Maldonado és a sauberes Nico Hülkenberg is, a német pilótával üléspróbát is végeztek, de menedzsere azt mondja, nem fog átülni.
“Kaptunk egy ajánlatot a Lotustól, megtárgyaltuk, és úgy döntöttünk, hogy Nico az utolsó két versenyre is a Saubernél marad” – nyilatkozta Werner Heinz a Bildnek.
Egyesek úgy tudják, Hülkenberg maradása mögött az áll, hogy a Sauber gyorsan rendezte a fizetését – az ehhez szükséges pénz pedig egyenesen a motorszállító partnertől, a Ferraritól érkezett, Maranellóban ugyanis megijedtek a lehetőségtől, hogy a nagy formában lévő német a konstruktőri versenyben még rájuk nézve veszélyes Lotusba ül.
Míg az azonnali pótlásra újra esélyesebb Valsecchi, a 2014-es végleges Räikkönen-utód kérdése nyitott, nyitottabb, mint eddig hihettük. A Lotus tulajdonosa, Gerard Lopez négy jelöltről beszél:
“Négy jelölttel tárgyalunk 2014-ről, köztük Nico Hülkenberggel és Pastor Maldonadóval. Belső döntés lesz” – idézte a Die Welt a luxemburgi üzletembert.
A Lotus továbbra is vár a nyár óta ígérgető új befektető, a Quantum Motorsport pénzére. Ha az megjön, Hülkenberg a favorit, de úgy tűnik, Enstone-ban továbbra sem bíznak ebben annyira, ezért a PDVSA tízmillióival házaló Maldonado is nagy esélyes. Lopez emlékeztetett arra, hogy a venezuelait hiba lenne egyszerű fizetős pilótának tekinteni: “Maldonado nyert már futamot, ezt a tényt nem szabad figyelmen kívül hagyni.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.