F1: Elképesztően rondák lesznek a 2014-es autók?

Tökorrú F1-esek

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.11.13. 08.30

A megadott keretek között ezzel a módszerrel lehet a legtöbb levegőt az autó alá terelni, ami elsődleges fontosságú a megfelelő leszorítóerő eléréséhez.

A lényeg, hogy gyors legyen! Állítja minden csapat, tervező és versenyző, de mi rajongók, akik a tévé előtt ülve követjük a futamokat, nem szeretnénk rút autókat bámulni. Ha már a hangjuk pocsék lesz, legalább a szemnek kedvesebb formák térnének vissza, mert a Ferrari domináns évei óta egyre csak romlik a helyzet.

Az aerodinamikai elemek elburjánzása nyomán otromba szárnykinövések jelentek meg, majd 2009-ben tisztult a kép, de végül a lépcsős orrkúpok érkezése betette a kaput. Mára szinte minden autó ronda, legalábbis a rajongói fórumok hangadói szerint, és úgy tűnik 2014-ben még tovább romlik a helyzet. 

Az Autosport.com, pontosabban az elismert F1-es műszaki rajzoló, Craig Scarborougháltal felvázolt lehetőség elképesztően csúf jövőt vázol fel: ha a szabályokat a lehető legszélsőségesebben kihasználva terveznek a csapatok, akkor a mezőny nagy része ehhez hasonló megoldást vet be 2014-ben.

F1: Elképesztően rondák lesznek a 2014-es autók? 1

A megadott keretek között – 525 mm-es kasztni- és 185 mm-es orcsúcsmagasság – ezzel a módszerrel lehet a legtöbb levegőt az autó alá terelni, ami elsődleges fontosságú a megfelelő leszorítóerő eléréséhez.

Az Autosport úgy tudja, több csapat is felvetette az esztétikai célú szabálymódosítás szükségességét, de ez, ilyen röviddel az új szezon kezdete előtt már csakis az alakulatok egyhangú támogatása mellett lenne lehetséges, amire pedig nem sok kilátás van. 
Az Interneten természetesen azonnal megindult a szörnyülködés és a jobb-rosszabb viccek áradata, a borneói naggyorrújamos és a pinokkiós hasonlítgatások, na és persze sokan találgatják, hogy vajon az izgalmas futamok előtt vagy közben kiegyenesedik-e az új orr…

F1: Elképesztően rondák lesznek a 2014-es autók? 2

Kommentek

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.