F1: Miért most szállt ki Räikkönen?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 10.05

Kimi Räikkönen azt mondja, az elviselhetetlen fájdalom miatt kell kihagynia az utolsó két futamot, de mások mellett a Lotus tulajdonosának is gyanús egy kicsit a fordulat.

Vasárnap derült ki, hogy Kimi Räikkönen már nem indul a 2013-as szezonban, a finn pilóta az Amerikai és a Brazil Nagydíjat kihagyva újra kés alá fekszik, hogy egy régi, Szingapúr óta újra felerősödött hátsérülését kezeljék.
Az időzítés sokak számára gyanúsnak tűnik, hiszen köztudott, hogy Räikkönen már az Abu-Dzabi Nagydíj kihagyását is fontolgatta, amiért a Lotustól idén nem kapott fizetést, a leendő munkaadójának, a Ferrarinak pedig nagyon jól jön, ha az utolsó két versenyen kevésbé kell féltenie a konstruktőri 3. helyet a még behozható, 26 pontos pontos hátránnyal álló enstone-i csapattól.
Räikkönen hétfőn a finn Turun Sanomatnak nyilatkozva azt mondta, nagyon sajnálja, hogy már nem vezethet idén. “Nagyon szívesen versenyeztem volna, de egyszerűen túlságosan fáj, nem is gondolhatok arra, hogy beüljek az autóba” – állította.
A 2007-es bajnok menedzsere, Steve Robertson hozzátette: “Az utóbbi napokban olyan erőssé vált a fájdalom, hogy Kimi fájdalomcsillapítók nélkül már aludni sem tudna.”  


A Lotus-csapat tulajdonosa, Gerard Lopez ezzel együtt nem túl burkoltan gyanakvásának adott hangot: “Nyilván első Räikkönen egészsége, mielőbbi gyógyulást kívánok neki! Azonban az operáció nagyon szerencsétlen, kényelmetlen időben jön számunkra, és azt is tudom, hogyan működik a Forma-1″ – célzott az összeesküvés-elméletre a Die Weltnek adott interjújában.
Miután kiderült, hogy a Lotus idén nem adott fizetést Räikkönennek, többen is kétségbe vonták a csapat pénzügyi életképességét, a cég hatékony vezetését. Lopez erre is reagált, szerinte nem fair alapon kritizálják őket:
“Újra és újra látom ezeket a negatív írásokat, arról bezzeg soha senki nem beszél, hogy eredetileg a mi döntésünknek köszönhetően menekült meg a cég és 500 dolgozó. Nyilván tudjuk, hogy a Forma-1 nem jótékonysági egylet, de igen nagy különbségek vannak az egyes csapatok F1-es bevételei között.” 
“Nem arról van szó, hogy az élcsapatok ügyesebben szereznek befektetőket, egyszerűen csak az a helyzet, hogy több pénzt kapnak. És még csak nem is azért, mert jobban teljesítenek, hanem szimplán mert fontosabbak. Mi a 200 méteres rajthelyről kezdjük a 100 méteres sprintet, de még így is felérünk a dobogóra” – utalt arra a luxemburgi üzletember, hogy a Ferrari, a Red Bull, a McLaren és a Mercedes az eredményektől függetlenül már pusztán az F1-es részvételért több tízmillió eurós bónuszt kap az idény végi pénzosztásnál.

polls

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.