F1: Miért most szállt ki Räikkönen?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 10.05

Kimi Räikkönen azt mondja, az elviselhetetlen fájdalom miatt kell kihagynia az utolsó két futamot, de mások mellett a Lotus tulajdonosának is gyanús egy kicsit a fordulat.

Vasárnap derült ki, hogy Kimi Räikkönen már nem indul a 2013-as szezonban, a finn pilóta az Amerikai és a Brazil Nagydíjat kihagyva újra kés alá fekszik, hogy egy régi, Szingapúr óta újra felerősödött hátsérülését kezeljék.
Az időzítés sokak számára gyanúsnak tűnik, hiszen köztudott, hogy Räikkönen már az Abu-Dzabi Nagydíj kihagyását is fontolgatta, amiért a Lotustól idén nem kapott fizetést, a leendő munkaadójának, a Ferrarinak pedig nagyon jól jön, ha az utolsó két versenyen kevésbé kell féltenie a konstruktőri 3. helyet a még behozható, 26 pontos pontos hátránnyal álló enstone-i csapattól.
Räikkönen hétfőn a finn Turun Sanomatnak nyilatkozva azt mondta, nagyon sajnálja, hogy már nem vezethet idén. “Nagyon szívesen versenyeztem volna, de egyszerűen túlságosan fáj, nem is gondolhatok arra, hogy beüljek az autóba” – állította.
A 2007-es bajnok menedzsere, Steve Robertson hozzátette: “Az utóbbi napokban olyan erőssé vált a fájdalom, hogy Kimi fájdalomcsillapítók nélkül már aludni sem tudna.”  


A Lotus-csapat tulajdonosa, Gerard Lopez ezzel együtt nem túl burkoltan gyanakvásának adott hangot: “Nyilván első Räikkönen egészsége, mielőbbi gyógyulást kívánok neki! Azonban az operáció nagyon szerencsétlen, kényelmetlen időben jön számunkra, és azt is tudom, hogyan működik a Forma-1” – célzott az összeesküvés-elméletre a Die Weltnek adott interjújában.
Miután kiderült, hogy a Lotus idén nem adott fizetést Räikkönennek, többen is kétségbe vonták a csapat pénzügyi életképességét, a cég hatékony vezetését. Lopez erre is reagált, szerinte nem fair alapon kritizálják őket:
“Újra és újra látom ezeket a negatív írásokat, arról bezzeg soha senki nem beszél, hogy eredetileg a mi döntésünknek köszönhetően menekült meg a cég és 500 dolgozó. Nyilván tudjuk, hogy a Forma-1 nem jótékonysági egylet, de igen nagy különbségek vannak az egyes csapatok F1-es bevételei között.” 
“Nem arról van szó, hogy az élcsapatok ügyesebben szereznek befektetőket, egyszerűen csak az a helyzet, hogy több pénzt kapnak. És még csak nem is azért, mert jobban teljesítenek, hanem szimplán mert fontosabbak. Mi a 200 méteres rajthelyről kezdjük a 100 méteres sprintet, de még így is felérünk a dobogóra” – utalt arra a luxemburgi üzletember, hogy a Ferrari, a Red Bull, a McLaren és a Mercedes az eredményektől függetlenül már pusztán az F1-es részvételért több tízmillió eurós bónuszt kap az idény végi pénzosztásnál.

polls

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.