F1: Miért most szállt ki Räikkönen?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 10.05

Kimi Räikkönen azt mondja, az elviselhetetlen fájdalom miatt kell kihagynia az utolsó két futamot, de mások mellett a Lotus tulajdonosának is gyanús egy kicsit a fordulat.

Vasárnap derült ki, hogy Kimi Räikkönen már nem indul a 2013-as szezonban, a finn pilóta az Amerikai és a Brazil Nagydíjat kihagyva újra kés alá fekszik, hogy egy régi, Szingapúr óta újra felerősödött hátsérülését kezeljék.
Az időzítés sokak számára gyanúsnak tűnik, hiszen köztudott, hogy Räikkönen már az Abu-Dzabi Nagydíj kihagyását is fontolgatta, amiért a Lotustól idén nem kapott fizetést, a leendő munkaadójának, a Ferrarinak pedig nagyon jól jön, ha az utolsó két versenyen kevésbé kell féltenie a konstruktőri 3. helyet a még behozható, 26 pontos pontos hátránnyal álló enstone-i csapattól.
Räikkönen hétfőn a finn Turun Sanomatnak nyilatkozva azt mondta, nagyon sajnálja, hogy már nem vezethet idén. “Nagyon szívesen versenyeztem volna, de egyszerűen túlságosan fáj, nem is gondolhatok arra, hogy beüljek az autóba” – állította.
A 2007-es bajnok menedzsere, Steve Robertson hozzátette: “Az utóbbi napokban olyan erőssé vált a fájdalom, hogy Kimi fájdalomcsillapítók nélkül már aludni sem tudna.”  


A Lotus-csapat tulajdonosa, Gerard Lopez ezzel együtt nem túl burkoltan gyanakvásának adott hangot: “Nyilván első Räikkönen egészsége, mielőbbi gyógyulást kívánok neki! Azonban az operáció nagyon szerencsétlen, kényelmetlen időben jön számunkra, és azt is tudom, hogyan működik a Forma-1” – célzott az összeesküvés-elméletre a Die Weltnek adott interjújában.
Miután kiderült, hogy a Lotus idén nem adott fizetést Räikkönennek, többen is kétségbe vonták a csapat pénzügyi életképességét, a cég hatékony vezetését. Lopez erre is reagált, szerinte nem fair alapon kritizálják őket:
“Újra és újra látom ezeket a negatív írásokat, arról bezzeg soha senki nem beszél, hogy eredetileg a mi döntésünknek köszönhetően menekült meg a cég és 500 dolgozó. Nyilván tudjuk, hogy a Forma-1 nem jótékonysági egylet, de igen nagy különbségek vannak az egyes csapatok F1-es bevételei között.” 
“Nem arról van szó, hogy az élcsapatok ügyesebben szereznek befektetőket, egyszerűen csak az a helyzet, hogy több pénzt kapnak. És még csak nem is azért, mert jobban teljesítenek, hanem szimplán mert fontosabbak. Mi a 200 méteres rajthelyről kezdjük a 100 méteres sprintet, de még így is felérünk a dobogóra” – utalt arra a luxemburgi üzletember, hogy a Ferrari, a Red Bull, a McLaren és a Mercedes az eredményektől függetlenül már pusztán az F1-es részvételért több tízmillió eurós bónuszt kap az idény végi pénzosztásnál.

polls

Kommentek

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.