Vasárnap derült ki, hogy Kimi Räikkönen már nem indul a 2013-as szezonban, a finn pilóta az Amerikai és a Brazil Nagydíjat kihagyva újra kés alá fekszik, hogy egy régi, Szingapúr óta újra felerősödött hátsérülését kezeljék.
Az időzítés sokak számára gyanúsnak tűnik, hiszen köztudott, hogy Räikkönen már az Abu-Dzabi Nagydíj kihagyását is fontolgatta, amiért a Lotustól idén nem kapott fizetést, a leendő munkaadójának, a Ferrarinak pedig nagyon jól jön, ha az utolsó két versenyen kevésbé kell féltenie a konstruktőri 3. helyet a még behozható, 26 pontos pontos hátránnyal álló enstone-i csapattól.
Räikkönen hétfőn a finn Turun Sanomatnak nyilatkozva azt mondta, nagyon sajnálja, hogy már nem vezethet idén. “Nagyon szívesen versenyeztem volna, de egyszerűen túlságosan fáj, nem is gondolhatok arra, hogy beüljek az autóba” – állította.
A 2007-es bajnok menedzsere, Steve Robertson hozzátette: “Az utóbbi napokban olyan erőssé vált a fájdalom, hogy Kimi fájdalomcsillapítók nélkül már aludni sem tudna.”  


A Lotus-csapat tulajdonosa, Gerard Lopez ezzel együtt nem túl burkoltan gyanakvásának adott hangot: “Nyilván első Räikkönen egészsége, mielőbbi gyógyulást kívánok neki! Azonban az operáció nagyon szerencsétlen, kényelmetlen időben jön számunkra, és azt is tudom, hogyan működik a Forma-1” – célzott az összeesküvés-elméletre a Die Weltnek adott interjújában.
Miután kiderült, hogy a Lotus idén nem adott fizetést Räikkönennek, többen is kétségbe vonták a csapat pénzügyi életképességét, a cég hatékony vezetését. Lopez erre is reagált, szerinte nem fair alapon kritizálják őket:
“Újra és újra látom ezeket a negatív írásokat, arról bezzeg soha senki nem beszél, hogy eredetileg a mi döntésünknek köszönhetően menekült meg a cég és 500 dolgozó. Nyilván tudjuk, hogy a Forma-1 nem jótékonysági egylet, de igen nagy különbségek vannak az egyes csapatok F1-es bevételei között.” 
“Nem arról van szó, hogy az élcsapatok ügyesebben szereznek befektetőket, egyszerűen csak az a helyzet, hogy több pénzt kapnak. És még csak nem is azért, mert jobban teljesítenek, hanem szimplán mert fontosabbak. Mi a 200 méteres rajthelyről kezdjük a 100 méteres sprintet, de még így is felérünk a dobogóra” – utalt arra a luxemburgi üzletember, hogy a Ferrari, a Red Bull, a McLaren és a Mercedes az eredményektől függetlenül már pusztán az F1-es részvételért több tízmillió eurós bónuszt kap az idény végi pénzosztásnál.

polls