F1: Versenyengedélyt kapott a Red Bull-tini

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.11. 16.40

A Toro Rosso 2014-re szerződtetett újonca, Danyiil Kvjat megkapta a Forma-1-es jogosítványt, a hétvégén már vezetni fog Austinban.

A Toro Rosso 2014-es új pilótája, Danyiil Kvjat a hétvégi Amerikai Nagydíj első edzésén már pályaára lép a Forma-1-ben, miután sikerült megszereznie az F1-es “versenyjogsit”, az ún. szuperlicencet.
A 19 orosz tehetség az Abu-Dzabi Nagydíjon a GP3 idei bajnoka lett, és bár a szabályok furcsasága miatt ez az eredmény nem ér automatikusan szuperlicencet, biztos alapot jelentett ahhoz, hogy az előírt 300 km-nyi F1-es tesztvezetés után csak formaság legyen az engedély megszerzése.


Kvjat még múlt szerdán az olaszországi Misanóban teljesítette a szükséges távot – pontosabban összesen 102 kört, 402 kilométert – a Toro Rosso 2011-es gépével, egy STR6-ossal.
 
“Fontos volt, hogy meglegyen a 300 kilométer, szóval megcsináltuk. Nem is tudom pontosan, melyik autó volt, nyilván nem az idei, amit a nyáron Silverstone-ban vezethettem, de azért eléggé hasonló. A viszonylag stabil szabályok miatt a gép alapvetően nem sokat változott az elmúlt 2-3 évben. Nyilván jövőre nagy változások lesznek.”
A tervek szerint Kvjat Austinban leendő csapattársa, Jean-Eric Vergne autóját kapja az első edzésen, Brazíliában pedig a jövőre a Red Bullhoz előlépő Daniel Ricciardo járgányát vezeti majd.
“Azt hiszem, a csapat csütörtökön véglegesíti majd a programot. Mivel manapság nem nagyon lehet aktuális autóval tesztelni, minden egyes edzéskör számít majd, tehát igyekszem a lehető legtöbbet vezetni, a mérnököket a lehető legjobb visszajelzésekkel ellátni és megtanulni a pályákat.”

Kommentek

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.