Kimi Räikkönen csütörtökön Maranellóban járt, ahol a Ferrarihoz 2014-re visszatérő finn előbb a csapatfőnök Stefano Domenicalival tárgyalt, emellett üléspróbán is részt vett, méretet vettek róla a jövő évi autóhoz. Kiderült, hogy gyakorlatilag ugyanakkora, mint Fernando Alonso, ami a pilótafülke tervezésnél-kialakításánál nem hátrány, a két autót nem kell kétféleképpen legyártani.

Ha már autókialakítás: nagyon úgy tűnik, hogy a sauberes pletyka ellenére a 2007-es bajnok a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjon is marad a Lotusnál, és Romain Grosjeannal ellentétben a régebbi, rövidebb tengelytávú E21-est vezeti majd Austinban is.


“Én jobban érzem azt az autót, könnyebben ki tudom hozni belőle, amit szeretnék. Régóta igyekszünk megszabadulni az alukormányzottságtól, hogy jobban feküdjön nekem az autó, a rövdebb változat pedig jobb ehhez” – mondta a finn, aki Abu-Dzabiban az időmérőn 5. lett a két-két Red Bull és Mercedes mögött, de utólag műszaki szabálytalanság miatt a rajtrács végére került, az első kanyarban történt ütközése miatt pedig azonnal ki is esett a futamon. 
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier a héten hangsúlyozta, hogy a pénzügyi nehézségek ellenére Räikkönen továbbra is “elkötelezett”, emellett elmondta, hogy nem okoz majd különösebb nehézséget a kétféle autó versenyeztetése az utolsó két hétvégén.
“A lényeg, hogy az autót a pilóta kedve szerint állítsuk be. Romainnak jobban fekszik a hosszabb autó, abból tud többet kihozni, Kimi a rövidebbel van így. Gond nélkül képesek vagyunk mindkét verziót versenyeztetni, így ezt is fogjuk tenni. Ha valamelyikük meggondolja magát, és szeretne váltani, az is lehetséges, persze nyilván az nem megy egy szempillantás alatt.”