F1: Räikkönen már beült a Ferrariba

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.09. 15.30

Kimi Räikkönen a héten a Ferrarinál járt, újra méretet vettek róla. A finn elvileg Austinban is a Lotust vezeti majd.

Kimi Räikkönen csütörtökön Maranellóban járt, ahol a Ferrarihoz 2014-re visszatérő finn előbb a csapatfőnök Stefano Domenicalival tárgyalt, emellett üléspróbán is részt vett, méretet vettek róla a jövő évi autóhoz. Kiderült, hogy gyakorlatilag ugyanakkora, mint Fernando Alonso, ami a pilótafülke tervezésnél-kialakításánál nem hátrány, a két autót nem kell kétféleképpen legyártani.

Ha már autókialakítás: nagyon úgy tűnik, hogy a sauberes pletyka ellenére a 2007-es bajnok a jövő hétvégi Amerikai Nagydíjon is marad a Lotusnál, és Romain Grosjeannal ellentétben a régebbi, rövidebb tengelytávú E21-est vezeti majd Austinban is.


“Én jobban érzem azt az autót, könnyebben ki tudom hozni belőle, amit szeretnék. Régóta igyekszünk megszabadulni az alukormányzottságtól, hogy jobban feküdjön nekem az autó, a rövdebb változat pedig jobb ehhez” – mondta a finn, aki Abu-Dzabiban az időmérőn 5. lett a két-két Red Bull és Mercedes mögött, de utólag műszaki szabálytalanság miatt a rajtrács végére került, az első kanyarban történt ütközése miatt pedig azonnal ki is esett a futamon. 
A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier a héten hangsúlyozta, hogy a pénzügyi nehézségek ellenére Räikkönen továbbra is “elkötelezett”, emellett elmondta, hogy nem okoz majd különösebb nehézséget a kétféle autó versenyeztetése az utolsó két hétvégén.
“A lényeg, hogy az autót a pilóta kedve szerint állítsuk be. Romainnak jobban fekszik a hosszabb autó, abból tud többet kihozni, Kimi a rövidebbel van így. Gond nélkül képesek vagyunk mindkét verziót versenyeztetni, így ezt is fogjuk tenni. Ha valamelyikük meggondolja magát, és szeretne váltani, az is lehetséges, persze nyilván az nem megy egy szempillantás alatt.”

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.