F1: Neccesen készülnek el időre az új autók

Tesztet kihagyni vétek lesz

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 08.30

Általános vélemény a paddockban, hogy a csapatok erősen a határán lesznek annak, hogy időben elkészüljenek új autójukkal a következő szezonra.

Általános vélemény a paddockban, hogy a csapatok erősen a határán lesznek annak, hogy időben elkészüljenek új autójukkal a következő szezonra. Ugyan még három hónap van az első téli tesztig, de így is szoros határidőket kell tartani a fejlesztésekkel.


“Teljes mértékben a határon leszünk” – mondta Sam Michael, a McLaren sportigazgatója arra a kérdésre, hogy mekkora kihívást jelent elkészülni a január 28-i jerezi tesztre. “Ezekben a napokban éppen szimulációkat, stresszanalízist és fékpados méréseket végzünk. Ezek a tesztek sokkal kifinomultabbak, mint az utolsó nagy szabályváltozásnál, de egyelőre csak az a cél a csapatoknál, hogy ne kövessenek el hibákat.”

“Sok mindent újra kell kezdeni, és épp ezért lehetnek érdekes variációk jövőre. A rajtrács mindkét végén lévő csapatoknál lehetnek gondok az új rendszerekben.”

Alain Prost, a Renault tiszteletbeli nagykövete szerint már mindenki 2014-re hangol. “Már mindenkinek 2014-en jár az esze” – vélekedett a Professzor. “Tavaly ilyenkor még mindenki az aktuális szezonra koncentrált, és sokan azt sem tudták, mi van a motorral, mert a versenyzésre figyeltek.”

“Azóta mindenki felébredt. Az egyik oldalon elég komplex a motorkérdés, és ugyanennyire összetett a motor-kasztni kombináció. Teljesen normális, hogy az évnek ebben a szakaszában néhányan elkezdenek aggódni. Még a három motorgyártó sem lehet optimista, akiknek rengeteg tapasztalatuk van. Lassan azért minden rendben lesz, és nem lesz semmi gond.”

Michael szerint senki számára nem lehet opció az első teszt kihagyása, az idén ezt többen is bevállalták. “Nem tudom elképzelni, milyen előnyökkel járhat az első teszt kihagyása. A pályán való körözés helyett csak a szélcsatornás teszteket lehetne erőltetni, de akkor nem sok derülne ki a megbízhatóságról. Így alapvetően nem jelentene nagy előnyt, ha valaki tovább dolgozik a kasztnin. Szerintem jövőre senki nem akar kihagyni egy tesztet sem, hanem a pályán akar lenni, amikor csak lehet.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.