F1: Hibák sorozata miatt halt meg a pályabíró

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 10.30

Véget ért a vizsgálat, amely a Kanadai Nagydíjon elhunyt pályabíró, Mark Robinson halála miatt indult.

Véget ért a vizsgálat, amely a Kanadai Nagydíjon elhunyt pályabíró, Mark Robinson halála miatt indult. Robinson a verseny leintése után Esteban Gutierrez Sauberjének elszállításában segédkezett, amikor egy mobildaru kerekei alá került.


Az illetékes hatóság szerint a 38 éves férfi haláláért a szervezők felelősek, sorozatos biztonsági hibák okozták a tragédiát. A daru többek között túl gyorsan, 11 km/h-s tempóval haladt, az autót pedig túl magasra, a földtől két méterre emelték fel.

Mozgás közben senkinek nem lett volna semmi keresnivalója a daru körül, Robinson és kollégája azonban a daru előtt volt, és megpróbálta stabilizálni a levegőben lógó Saubert. A vizsgálat megállapítása szerint a pályabírók nem kaptak megfelelő kiképzést, ezért próbálták rossz helyen rögzíteni az autót. A Kanadai Nagydíj szervezői megígérték, hogy átültetik a gyakorlatba a vizsgálat által javasolt biztonsági ajánlásokat.

Ez azt is jelenti, hogy a szervezők ezentúl megakadályozhatják, hogy a nézők rögtön a verseny után ellepjék a pályát. A Saubert is azért próbálták a lehető leggyorsabban elszállítani a pályabírók, hogy a szurkolók ne kerülhessenek a közelébe, a kapkodás is közrejátszhatott a balesetben. A mobildaruk további alkalmazását máris betiltották a montreali szervezők.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.