Véget ért a vizsgálat, amely a Kanadai Nagydíjon elhunyt pályabíró, Mark Robinson halála miatt indult. Robinson a verseny leintése után Esteban Gutierrez Sauberjének elszállításában segédkezett, amikor egy mobildaru kerekei alá került.


Az illetékes hatóság szerint a 38 éves férfi haláláért a szervezők felelősek, sorozatos biztonsági hibák okozták a tragédiát. A daru többek között túl gyorsan, 11 km/h-s tempóval haladt, az autót pedig túl magasra, a földtől két méterre emelték fel.

Mozgás közben senkinek nem lett volna semmi keresnivalója a daru körül, Robinson és kollégája azonban a daru előtt volt, és megpróbálta stabilizálni a levegőben lógó Saubert. A vizsgálat megállapítása szerint a pályabírók nem kaptak megfelelő kiképzést, ezért próbálták rossz helyen rögzíteni az autót. A Kanadai Nagydíj szervezői megígérték, hogy átültetik a gyakorlatba a vizsgálat által javasolt biztonsági ajánlásokat.

Ez azt is jelenti, hogy a szervezők ezentúl megakadályozhatják, hogy a nézők rögtön a verseny után ellepjék a pályát. A Saubert is azért próbálták a lehető leggyorsabban elszállítani a pályabírók, hogy a szurkolók ne kerülhessenek a közelébe, a kapkodás is közrejátszhatott a balesetben. A mobildaruk további alkalmazását máris betiltották a montreali szervezők.