F1: Csapatfőnököket fizetett le Ecclestone

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 12.35

Bernie Ecclestone londoni bírósági tárgyalásán újabb érdekességek derültek ki: az F1 ura már másfél évtizede sem vetette meg a kenőpénz alkalmazását.

Londonban a napokban zajlik Bernie Ecclestone bírósági tárgyalása, amelyben a Forma-1 kereskedelmi jogainak egy korábbi résztulajdonosa, a Constanin Medien igyekszik kárpótláshoz jutni, miután az eredeti, németországi eljárásban már tavaly ítélet született arról, hogy egy Gerhard Gribkowsky nevű bankár 44 millió eurós csúszópénzért 2005 végén áron alul adatta el az F1-es részvényeket a birtokosokkal.
Amellett, hogy Ecclestone-t tegnap zavarba hozta a bírósági forgóajtó, majd a tárgyalóteremben fitneszbemutatót tartott és a volt feleségéről viccelődött, egyéb “érdekes” dolgok is kiderültek. 


A Constantin jogi képviselője Ecclestone korrupcióra való hajlamának bizonyítására egy, a 2005-ösnél régebbi ügyet emlegetett fel: az F1 ura 1998-ban a Concorde Agreement akkori megújításakor  három csapatfőnöknek, Eddie Jordannek, Alain Prostnak és az arrowsos Tom Walkinshaw-nak is 10 millió dollárt fizetett az aláírásért. A pénzt nem a csapatok, hanem egyenesen a személyes bankszámláikra utalta az Ecclestone család kezében lévő Bambino Trust.
“Azért kapták a pénzt, hogy a csapataik aláírjanak, így volt?” – kérdezte a Constantin ügyvédje Ecclestone-t, aki rövid “igen”-nel válaszolt. 
Úgy tűnik egyébként, hogy Ecclestone nem csak jutalommal igyekszik elérni céljait: a már említett Gribkowsky – aki az angol kisember álláspontja szerint zsarolta őt – fizikailag is fenyegetve érezte magát, annyira “féltette a testi épségét” az F1 urától, hogy még a müncheni rendőrséggel is konzultált, idézte fel a Constantin képviselője.

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.