Vettel: Nem mennék más csapathoz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.07. 08.35

Sebastian Vettel a Red Bull-csapat dolgozói előtt leszögezte, hogy négy bajnoki címmel a tarsolyában is ugyanolyan éhes a sikerre, mint eddig, és nem is gondol arra, hogy másik alakulathoz igazoljon.

Miután az indiai-abu-dzabi dupla hétvégét követően az F1-esek visszatértek Európába, hétfőn este a friss négyszeres bajnok Sebastian Vettel, a csapatfőnök, Christian Horner, a főtervező Adrian Newey és a motorsportfőnök Helmut Marko az osztrák Servus TV adásában lépett fel, majd szerdán a csapat Milton Keynes-i központjában folytatták.
Vettel a csapat dolgozói előtt arról beszélt, hogy a négy cím birtokában is ugyanúgy éhes a sikerre, mint eddig, nem érzi, nem gondol arra, hogy már elért a csúcsra:


“Még mindig nem fogtam fel egészen miket értünk el az elmúlt pár évben. És örülök is ennek. A sikerekre természetesen nagyon büszke vagyok, de minden egyes verseny, minden idény egy új kihívás. Bőven van motivációm.”
“A célom a következő futam. Nem akarok túlságosan előretekinteni és visszafelé sem akarok nézni. Sok különleges pillanatunk volt már, de úgy gondolom, a java még csak most jön. Szomorú is lenne, ha 26 évesen azt gondolnám, hogy nincs már mire várnom!”
Példaként felhozta a múlt hétvégi Abu-Dzabi Nagydíjat, amelyen beállította Michael Schumacher hetes győzelmi sorozatát.
“Nagyon is tudom, hogy milyen nehéz mindent tökéletesen összehozni. Abu-Dzabi jó példa: az időmérőn túlzásba vittem, csak második lettem, Mark jobb munkát végzett nálam. De éhes vagyok a sikerre, győzni akarok, és ha lehetőségem adódik, meg is ragadom.”
“A magam és a csapat egyik titka is az, hogy a jelenre koncentrálunk. Imádjuk és élvezzük a versenyzést, nem is kell más motiváció. Nem az jár a fejemben, hogy mi történt vagy mit hoz a jövő, csak az aktuális versenyre gondolok, az edzésre, az időmérőre, igyekszem azokból kihozni a maximumot. Nyilván valamennyire kell a jövővel is foglalkozni, de ha a jelenre tudok koncentrálni, akkor a jövő is fényesebb.”


Vettel dominanciáját sokan unják és kiábrándítónak tartják, de ő nem így nézi a helyzetet:
“Egyesek dominanciáról beszélnek, de én nem szeretem ezt a szót, olyan benyomást kelt, mintha könnyű dolog lenne győzni. Ha megnézzük a futamokat, mind kemény munka volt, mindig mindent bele kellett adni. Olyan körülmények között is születtek szép eredményeink, amikor nem nekünk állt a zászló. Lehet, hogy a versenyek nem voltak olyan izgalmasak, de ha az ember tudja, hogy mennyi munkát tett bele ő és mindenki a gyárban, akkor az nagyszerű érzés.”
Hiába a jelenlegi mezőny legeredményesebb versenyzője, sokan – köztük például Fernando Alonso is – a négy bajnoki cím ellenére is arról beszélnek, hogy Vettel akkor válhat igazi legendává, ha egy másik csapatnál is győz majd. A német azt mondja, semmi oka a Ferrarihoz vagy a Mercedeshez szerződni, még ha érdekes is lenne Alonso vagy Lewis Hamilton mellett versenyezni.
“Azt hiszem, akkor is lennének kritikusaim, ha más csapathoz mennék, nem hiszem, hogy ez változtatna az emberek véleményén. Végső soron az embernek önmagával kell elégedettnek lennie, én pedig nagyon is elégedett vagyok most itt, tekintve az eredményeinket.”


“Versenyzőként mindig a legjobb csapatnál akarunk lenni. Ha megnézzük az F1 történetét, a legjobb versenyzők szinte mindig a legjobb csapatoknál nyerték a futamokat és a bajnoki címeket. Én nagyon jól érzem magam itt, és ez a lényeg, a fő, hogy önmagammal elégedett legyek, ha a tükörbe nézek. Nem gondolok arra, milyen lenne más csapatoknál vagy más pilóták mellett versenyezni.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.