Vettel: Nem mennék más csapathoz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.07. 08.35

Sebastian Vettel a Red Bull-csapat dolgozói előtt leszögezte, hogy négy bajnoki címmel a tarsolyában is ugyanolyan éhes a sikerre, mint eddig, és nem is gondol arra, hogy másik alakulathoz igazoljon.

Miután az indiai-abu-dzabi dupla hétvégét követően az F1-esek visszatértek Európába, hétfőn este a friss négyszeres bajnok Sebastian Vettel, a csapatfőnök, Christian Horner, a főtervező Adrian Newey és a motorsportfőnök Helmut Marko az osztrák Servus TV adásában lépett fel, majd szerdán a csapat Milton Keynes-i központjában folytatták.
Vettel a csapat dolgozói előtt arról beszélt, hogy a négy cím birtokában is ugyanúgy éhes a sikerre, mint eddig, nem érzi, nem gondol arra, hogy már elért a csúcsra:


“Még mindig nem fogtam fel egészen miket értünk el az elmúlt pár évben. És örülök is ennek. A sikerekre természetesen nagyon büszke vagyok, de minden egyes verseny, minden idény egy új kihívás. Bőven van motivációm.”
“A célom a következő futam. Nem akarok túlságosan előretekinteni és visszafelé sem akarok nézni. Sok különleges pillanatunk volt már, de úgy gondolom, a java még csak most jön. Szomorú is lenne, ha 26 évesen azt gondolnám, hogy nincs már mire várnom!”
Példaként felhozta a múlt hétvégi Abu-Dzabi Nagydíjat, amelyen beállította Michael Schumacher hetes győzelmi sorozatát.
“Nagyon is tudom, hogy milyen nehéz mindent tökéletesen összehozni. Abu-Dzabi jó példa: az időmérőn túlzásba vittem, csak második lettem, Mark jobb munkát végzett nálam. De éhes vagyok a sikerre, győzni akarok, és ha lehetőségem adódik, meg is ragadom.”
“A magam és a csapat egyik titka is az, hogy a jelenre koncentrálunk. Imádjuk és élvezzük a versenyzést, nem is kell más motiváció. Nem az jár a fejemben, hogy mi történt vagy mit hoz a jövő, csak az aktuális versenyre gondolok, az edzésre, az időmérőre, igyekszem azokból kihozni a maximumot. Nyilván valamennyire kell a jövővel is foglalkozni, de ha a jelenre tudok koncentrálni, akkor a jövő is fényesebb.”


Vettel dominanciáját sokan unják és kiábrándítónak tartják, de ő nem így nézi a helyzetet:
“Egyesek dominanciáról beszélnek, de én nem szeretem ezt a szót, olyan benyomást kelt, mintha könnyű dolog lenne győzni. Ha megnézzük a futamokat, mind kemény munka volt, mindig mindent bele kellett adni. Olyan körülmények között is születtek szép eredményeink, amikor nem nekünk állt a zászló. Lehet, hogy a versenyek nem voltak olyan izgalmasak, de ha az ember tudja, hogy mennyi munkát tett bele ő és mindenki a gyárban, akkor az nagyszerű érzés.”
Hiába a jelenlegi mezőny legeredményesebb versenyzője, sokan – köztük például Fernando Alonso is – a négy bajnoki cím ellenére is arról beszélnek, hogy Vettel akkor válhat igazi legendává, ha egy másik csapatnál is győz majd. A német azt mondja, semmi oka a Ferrarihoz vagy a Mercedeshez szerződni, még ha érdekes is lenne Alonso vagy Lewis Hamilton mellett versenyezni.
“Azt hiszem, akkor is lennének kritikusaim, ha más csapathoz mennék, nem hiszem, hogy ez változtatna az emberek véleményén. Végső soron az embernek önmagával kell elégedettnek lennie, én pedig nagyon is elégedett vagyok most itt, tekintve az eredményeinket.”


“Versenyzőként mindig a legjobb csapatnál akarunk lenni. Ha megnézzük az F1 történetét, a legjobb versenyzők szinte mindig a legjobb csapatoknál nyerték a futamokat és a bajnoki címeket. Én nagyon jól érzem magam itt, és ez a lényeg, a fő, hogy önmagammal elégedett legyek, ha a tükörbe nézek. Nem gondolok arra, milyen lenne más csapatoknál vagy más pilóták mellett versenyezni.”

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.