F1: Újabb három évig maradhat a Pirelli

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.07. 14.30

A Pirelli “közel áll” az új F1-es szerződés véglegesítéséhez, amelynek értelmében további három szezonra marad a sorozat kizárólagos gumiszállítója az olasz cég.

A Pirelli “közel áll” az új F1-es szerződés véglegesítéséhez, amelynek értelmében további három szezonra marad a sorozat kizárólagos gumiszállítója az olasz cég. A Forma-1-be 2011-ben visszatért, és azóta sokat kritizált Pirelli már mind a tizenegy csapattal megegyezett, a Nemzetközi Automobil Szövetséggel azonban eddig nem sikerült megkötni a megállapodást.


A Pirelli elnöke, Marco Tronchetti Provera szerint ugyanakkor a szerződés aláírása már csak idő kérdése, mert a tárgyalások során sikerült egyezségre jutnia a feleknek.

“Közel vagyunk a szerződés véglegesítéséhez” – mondta Tronchetti Provera a Gazzetta dello Sportnak. “Hároméves, kizárólagos szerződést kértünk. Nincs semmilyen nyomás, de szorosan együttműködünk az FIA embereivel.”

A vitatott pontok egyike a szigorú tesztkorlátozás volt, amellyel kapcsolatban már többször komoly kritikát fogalmazott meg a cég. A Pirelli jelenleg kétéves autóval kénytelen fejlesztőmunkát végezni, a vállalat ezért azt kérte, hogy a jövőben legalább egy idei autóval tudjon tesztelni.

A nehézségek ellenére a Pirelli egyébként jól halad a 2014-es gumik fejlesztésével, Paul Hembery sportigazgató arra számít, hogy a korábbi éveknél hamarabb készülnek el a végleges keverékek. A Pirelli dolgát erősen megnehezíti, hogy jövőre komoly szabályváltozások jönnek az F1-ben, az új előírásokhoz igazított autók terveit pedig nem adják át a csapatok.

“Nem lenne reális elvárás a csapatokkal szemben, hogy titkos formai és teljesítményadatokat osszanak meg velünk. Ez egy versenykörnyezet, és biztos vagyok benne, hogy nem akarnak kockáztatni” – mondta Hembery. “Emiatt a legrosszabb eshetőségekre is fel kell készülnünk, persze csak azoknak az adatoknak alapján, amelyek rendelkezésünkre állnak.”

“Ennek tudatában egy kicsivel konzervatívabbnak kell lennünk. Egy kicsit az ismeretlenbe megyünk, de a nagyobb nyomaték és erősebb motorok miatt világos, hogy a keverékeknek mechanikailag robosztusabbnak kell lenniük. A végtelenségig nem keményíthetjük őket, mert akkor nem lesz tapadás, de meg kell találnunk az egyensúlyt.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.