Így állíthatná meg Vettelt az F1 ura?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.06. 13.30

Sebastian Vettel dominanciája a nézők egy részét untatja, az F1 iránti érdeklődést egyebek mellett új pontrendszerrel lehetne javítani. Így nézne ki Bernie Ecclestone Grand Slam-rendszere.

Bernie Ecclestone az elmúlt pár évben többször felvetette már, hogy a Forma-1-es világbajnokság különböző fordulóit különböző mértékben lehetne figyelembe venni, az angol kisember némelyik nagyobb presztízsű verseny megnyeréséért több pontot adna.


A minta a tenisz, ahol a négy Grand Slam (Australian Open, Roland Garros, Wimbledon, US Open) világranglista-pontban és pénzben is nagyobb díjazású, mint a Masters- vagy a sima ATP-tornák.
Mivel idén Sebastian Vettel csúnyán tarolt, három futammal a vége előtt bajnok lett, mostanra 130 ponttal áll a második helyezett Fernando Alonso előtt, újra aktuális lehet az ötlet, amivel meg lehetne akadályozni a szezonok végének esetleges érdektelenségbe fulladását.
A francia TomorrowF1 gondolatkísérletként ki is dolgozta az ecclestone-i rendszer részleteit: míg a futamok többsége megmaradna a jelenlegi 25 pontos rendszerben, a tradicionális európai futamok (a Monacói, a Brit, a Német, a Belga és az Olasz Nagydíj) kétszer annyit érnének – 50 pont a győztesnek, majd 36, 30, 24, 20, 16, 12, 8, 4 és 2 pont, a szezonzáró pedig akár valódi döntővé is alakulhatna, ha az eredeti értékek négyszeresét hozná a versenyzőknek a 100, 72, 60, 48, 40, 32, 24, 16, 8, 4 pontos rendszerben.
A TomorrowF1 rámutat, hogy a fenti metódus szerint a 2013-as bajnokság is teljesen nyitott lenne, két versennyel a vége előtt ugyan vezetne Vettel (328 p.), de Alonso (315), Räikkönen (258), Webber (229) és még Lewis Hamilton (229) is elvihetné a címet az év végén.  
2010-ben és 2011-ben a Grand Slam-rendszerben is Vettel lett volna a bajnok, de tavaly a nagy rivális, Fernando Alonso nyert volna például: 1. Alonso (387 p.), 2. Vettel (360), 3. Button (307), 4. Webber (277), 5. Räikkönen (262) és 6. Hamilton (229).
Az élmezőny bajnoki esélyeinek kiegyenlítése mellett a Gran Slam-szisztéma a közép- és kiscsapatoknak is nagy lehetőséget jelentene, hiszen a kiemelt futamokon elért egy-egy jó eredmény alapvetően befolyásolhatná az év végi eredményüket. 

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.