Így állíthatná meg Vettelt az F1 ura?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.06. 13.30

Sebastian Vettel dominanciája a nézők egy részét untatja, az F1 iránti érdeklődést egyebek mellett új pontrendszerrel lehetne javítani. Így nézne ki Bernie Ecclestone Grand Slam-rendszere.

Bernie Ecclestone az elmúlt pár évben többször felvetette már, hogy a Forma-1-es világbajnokság különböző fordulóit különböző mértékben lehetne figyelembe venni, az angol kisember némelyik nagyobb presztízsű verseny megnyeréséért több pontot adna.


A minta a tenisz, ahol a négy Grand Slam (Australian Open, Roland Garros, Wimbledon, US Open) világranglista-pontban és pénzben is nagyobb díjazású, mint a Masters- vagy a sima ATP-tornák.
Mivel idén Sebastian Vettel csúnyán tarolt, három futammal a vége előtt bajnok lett, mostanra 130 ponttal áll a második helyezett Fernando Alonso előtt, újra aktuális lehet az ötlet, amivel meg lehetne akadályozni a szezonok végének esetleges érdektelenségbe fulladását.
A francia TomorrowF1 gondolatkísérletként ki is dolgozta az ecclestone-i rendszer részleteit: míg a futamok többsége megmaradna a jelenlegi 25 pontos rendszerben, a tradicionális európai futamok (a Monacói, a Brit, a Német, a Belga és az Olasz Nagydíj) kétszer annyit érnének – 50 pont a győztesnek, majd 36, 30, 24, 20, 16, 12, 8, 4 és 2 pont, a szezonzáró pedig akár valódi döntővé is alakulhatna, ha az eredeti értékek négyszeresét hozná a versenyzőknek a 100, 72, 60, 48, 40, 32, 24, 16, 8, 4 pontos rendszerben.
A TomorrowF1 rámutat, hogy a fenti metódus szerint a 2013-as bajnokság is teljesen nyitott lenne, két versennyel a vége előtt ugyan vezetne Vettel (328 p.), de Alonso (315), Räikkönen (258), Webber (229) és még Lewis Hamilton (229) is elvihetné a címet az év végén.  
2010-ben és 2011-ben a Grand Slam-rendszerben is Vettel lett volna a bajnok, de tavaly a nagy rivális, Fernando Alonso nyert volna például: 1. Alonso (387 p.), 2. Vettel (360), 3. Button (307), 4. Webber (277), 5. Räikkönen (262) és 6. Hamilton (229).
Az élmezőny bajnoki esélyeinek kiegyenlítése mellett a Gran Slam-szisztéma a közép- és kiscsapatoknak is nagy lehetőséget jelentene, hiszen a kiemelt futamokon elért egy-egy jó eredmény alapvetően befolyásolhatná az év végi eredményüket. 

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.