F1: Kamubefektető kezében a Lotus?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.06. 11.30

A Sport Bild utánajárt, hogy Mansoor Ijaz sok mindennek tekinthető, de makulátlan múltú üzletembernek biztosan nem.

A Lotus-tulajdonos Genii Capital még júniusban adott el 35 százalékos tulajdonrészt az Infinity Racing nevű befektetőcsoportnak, amely azóta Quantum Motorsports néven fut. Az Abu-Dzabi Nagydíjon a céget képviselő üzletember, Mansoor Ijaz megígérte, hogy a pénz biztosan jön – de nyár óta folyamatosan ezt mondja a cég.


A Sport Bild utánajárt, hogy Ijaz sok mindennek tekinthető, de makulátlan múltú üzletembernek biztosan nem. A pakisztáni származású Ijaz hitelességét már az is erősen aláássa, hogy leginkább kommentátorként ismert különböző csatornákról, múltja pedig erősen kétes megítélésű.

Dolgozott “nem hivatalos közvetítőként” Szudán és az Egyesült Államok között, 2011-ben pedig kirobbantott egy diplomáciai botrányt. Ijaz feltárta, hogy Pakisztán követein keresztül arra kérte az Egyesült Államokat, hogy segítsen megvédeni a helyi kormányt egy esetleges katonai puccstól, ám szerepét azóta többen megkérdőjelezik. Sokak szerint bizonyítékokat is hamisított.

Ijaztól a csalás és sikkasztás sem áll távol: 2007-ben egy San Marinó-i banktól milliós hitelt vett fel, biztosítékul egy olyan vállalat részesedését felajánlva, amelynek maximum papíron volt értéke. Később egy New York-i bíróságon – más ügyben – is elítélték csalás miatt, 1,4 millió eurót kellett fizetnie.

Ijaz 2008-ban is bejelentett egy nagy üzletet, az 50 milliós Aquarius Towerst Las Vegasban. Ijaz akkor is “biztosan aláírt szerződésekről” és gazdag indiai befektetőkről beszélt, kilétükre azonban soha nem derült fény, és a beruházásból sem lett semmi. Ezek után valóban kérdéses, hogy Ijaz 2012-ben miért kommentált női birkózást, amikor ilyen sikeres üzletember, de erre ő azt mondja, hogy ez csak egy baráti szívesség volt.

Erős a gyanú tehát, hogy a Lotus egy fillért sem fog kapni a Quantumtól, ez pedig azt is jelentheti, hogy Nico Hülkenbergnek nem jut hely a Forma-1-ben. Vészmegoldásként Pastor Maldonadót igazolhatja le az alakulat.

Kommentek

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.