F1: Éjjel-nappal jár a Ferrari szélcsatornája

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.06. 14.35

A Ferrari technikai igazgatója büszkén jelenti, hogy a csapat fejlesztéseit az elmúlt években visszafogó szélcsatorna immár felújítva dübörög Maraenllóban.

A Ferrari fejlesztéseit 2011-ben és 2012-ben is a lassan elavuló maranellói szélcsatorna sokszor hamis adatai hátráltatták, ezért úgy döntöttek, hogy a munkát a Toyota kölni létesítményébe helyezik át, a saját szélcsatornát pedig felújítják.
A csapat technikai igazgatója, Pat Fry az Autosportnak most azt nyilatkozta, hogy a néhány hete újraindított létesítmény éjjel-nappal jár, az eredmények pedig biztatók.


“100 százalékosan használjuk, napi 24 órában, heti hét napban, ahogy szokás. Néhány hete vettük újra használatba, igaz, eltart egy ideig, míg meg tudjuk ítélni, mennyire jó az eszköz. De egyértelműen előrébb léptünk, majd idővel kiderül, hogy teljesült-e minden elvárásunk, azonban a jelek egyelőre biztatóak” – mondta a mérnök, hozzátéve, hogy az érdemi fejlesztési munka mellett egyelőre nagyon sok tesztet is végeznek.
“A megismételhető eredményeket vizsgáljuk, olyan dolgokat végzünk, amiket már a Toyotánál is lefuttattunk, lépésről lépésre ellenőrizzük, hogy ugyanolyan eredményeket látunk-e, és eddig jól is haladunk.”
Bár az 1,6 literes turbós V6-os erőforrások érkezésével a 2014-es szezonban az eddigieknél sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak majd a motorok, Fry azt mondja, nem szabad alábecsülni az aerodinamika jelentőségét:
“Az aerodinamika továbbra is nagyon hangsúlyos tényező lesz. Jövőre is nagyon fontos marad, bár az mérleg egy kicsit majd elbillen a motorok irányába, főleg az idény kezdetén. Rögtön a startnál a lehető legjobb erőforrással kell rendelkezni, mert az idény folyamán már nehéz lesz fejleszteni.”

Kommentek

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.