Vettel újra divatba hozza a gumigyilkolást?

Pimasz módon ünnepel a német pilóta

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 17.30

Vettel a sportág új utolérhetetlen királyaként nem csak a száraz statisztikák újraírásával akar emléket hagyni maga után, hanem pár elfüstölt hátsó abronccsal is.

Rég nem láttunk ennyi gumifüstöt egye Forma-1 futam után, mint az elmúlt két alkalommal. Vettel a sportág új utolérhetetlen királyaként nem csak a száraz statisztikák újraírásával akar emléket hagyni maga után. Úgy tűnik, végleg leszámolna a róla kialakult tejfeles képű, tökéletes német jófiú ábrával.

Ehhez pedig rosszalkodni kell, és Vettel a hozzá illő legokosabb utat választotta. Nem szökik el az újságírók elől, nem böffent félszavas válaszokat, hanem inkább közönségkényeztető műsort ad elő, lelátók előtt gyilkolva a gumikat. Az Indiában bemutatott ünneplés érthető, spontán reakció volt. A négyszeres világbajnokok elit klubjába lépést csak egy bitagyú android bírta volna ki csendes levezető körrel.


Történt, ami történt, a várt büntetés pedig érkezett, Vettel megrovást kapot, a csapat pedig 25 ezer eurós, vagyis 7,5 millió forintos pénzbírságot fizethet ki.  Van ennél jobb húzás a népszerűség növelésére? Az FIA-t legtöbben utálják, a rajongók, aligha szimpatizálnak a sport vérén élősködő vízfejjel.

Az ellenségem ellensége a barátom! Kiálthattak fel sokan, és elkezdték más szemszögből látni a Red Bull bajnokát. Erre jött a legutóbbi futam, és a sikerszéria folytatódott Vettel csapattársát lerajtolva nyugodt lendülettel nyerte a versenyt.

Az ünneplést pedig újfent a Pirellik szenvedték meg, Vettel szabályos Mad Max-köröket rajzolt a bukótér aszfaltjára, sőt csapattársa Webber is csatlakozott a buliba. Igaz, az ausztrál mutatványa elég csökevényesre sikerült, bár lehet, hogy szándékosan rajzolt pénisz-szerű gumicsíkot az aszfaltra. 


Az attrakcióért most megúszták büntetés nélkül, az FIA csendesen tűrte a füstfelhők eregetését, csak Christian Horner csapatfőnök jegyezte meg, hogy jobb ha az ünneplés ezen fajtája nem válik rendszeressé, mert a világbajnok technika sem sérthetetlen. Ezek alapján úgy tűnik, hogy mára semmi akadálya a körzőzésnek, sőt évekkel ezelőtt sem volt! Hamilton 2009-ben és 2012-ben rajzolt köröket hazai futamán az Angol Nagydíjon, Vettel pedig 2011-ben Japánban ünnepelte második világbajnoki címét hasonló módon.


Csak három hirtelen példa, amikor szintén elmaradt a büntetés, és ennek oka a Parc Fermé szabály ködös megfogalmazása.  A 43.3-as számú kitétel kimondja, hogy a futam leintését követően a versenyző köteles késedelem nélkül a Parc Fermé területére hajtani, ok nélküli megállás, és idegen tárgyak felvétele nélkül.

Alonso 2011-ben hazai győzelmét követően megállt, és egy spanyol zászlót magához véve haladt tovább. Szankciónak nyoma sem volt, viszont amikor idén Webbert fuvarozta vissza a paddockba, már járt a büntetés, a nyilvánvaló veszély miatt, de ugyanarra a szabályra hivatkozva.

Vettel újra divatba hozza a gumigyilkolást? 1

Tehát ez egy tökéletes gumiszabály, ami a megfelelő alkalomra formálva könnyedén bevethető, akár Vettel ellen is, ha túlzásba viszi az ünneplést. Hiszen a rajongók kiszolgálása mellett a percre meghatározott adásidővel dolgozó tévék, és a csapatok érdekét is szem előtt kell tartani.

Egyfelől a több millió eurós technika ilyen öncélú gyilkolása csak kesernyés mosolyt hoz a csapatfőnökök arcára, a megterhelő verseny után javában hűlő alkatrészek nem köszönik meg a piruettet.

Másfelől csatorna sem csúsztatja egész napi programját egy magát ünneplő sztár miatt, de szerencsére Vettel nem az a forrófejű típus, az általa “spontán”akciónak nevezett füstölés pont belefér a leintést követő időkeretbe, vagyis (ahogy barátját, Kimi Räikkönent idézte) ő tudja mit csinál. Ha pedig ez így marad, a józanul kimért pár körös gumiégetésével új tradíciót teremthet a négyszeres világbajnok.

Kommentek

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.