F1: Webber elvesztette a motivációját

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 15.30

Mark Webber hosszú interjúban beszélt arról, hogy alapvetően a motivációhiány miatt döntött úgy, hogy befejezi F1-es pályafutását.

Mark Webber hosszú interjúban beszélt arról, hogy alapvetően a motivációhiány miatt döntött úgy, hogy befejezi F1-es pályafutását. Az ausztrál jövőre a Porsche Le Mans-programjában szerepel. “A Porsche már az idei évre is szeretett volna leigazolni, de én azt mondtam, még nem állok készen” – mondta Webber.

“De 2012-ben egyre inkább foglalkoztatott, hogy váltani kellene. Már akkor is nagyon hosszú ideje a Red Bullnál voltam, és ilyenkor óhatatlanul jönnek a gondolatok, hogy valami mást kellene csinálni. Ilyen az emberi természet.”


Webber már tavaly karácsonykor eldöntötte, hogy az idei lesz az utolsó F1-es szezonja, az állandó edzésbe is belefáradt. “Nagyon sok emberrel edzettem együtt, de a legtöbben egy-két év után továbbálltak. Ezzel együtt soha nem kellett motiválni arra, hogy fitt legyek. De tavaly eltűnt a késztetés, magamba kellett néznem, hogy miért. És arra jutottam, hogy egyszerűen azért, mert már nem vagyok 19 éves.”

“Az én esetemben személyes okok is szólnak a váltás mellett. Több időt akarok tölteni a családommal, a partneremmel és a barátaimmal. Hirtelen olyan dolgok kezdtek fontossá válni, amelyek korábban nem számítottak. Sokszor hallottam más sportolóktól, hogy elszállt a motivációjuk, és ilyenkor mindig értetlenül néztem, hogy lehet ez? De most már tudom, hogy a motiváció egyszer tényleg elszáll.”

“36 évesen teljesen másképp kell gondolkozni, mint 25 évesen. Ez nemcsak az autóversenyzőkre, hanem az összes sportolóra vonatkozik, aki rengeteget áldoz a karrierjére. Nem mondanám, hogy áldozatokat hozunk, azt viszont igen, hogy akinek ez már megfordul a fejében, annak ideje más időtöltés után néznie. Hinni kell benne, hogy ez az egész megéri.”

“Volt olyan, hogy élveztem az ausztrál nyarat, és hirtelen el kellett utazni Jerezbe téli tesztre. És azt gondoltam, hmm? De azt is tudom, hogy nem lettem volna boldog, ha azonnal és teljesen abbahagyom a versenyzést. Meg kell találni az egyensúlyt, hogy egy kis pezsgés maradjon, és ezt megkaptam a Porsche ajánlatától.”

“Tudom, hogy kemény munka áll előttünk, de ez nem olyan lesz, mint a Forma-1-ben. Jövőre ismét húsz futam lesz, és annak, aki topcsapatnál van, ez rendkívül kimerítő. Másra akarok koncentrálni az életemben, és szerintem az időzítés is jó. Néha nem könnyű időben visszavonulni, gondoljunk csak Roger Federerre vagy Valentino Rossira.”

“Most úgy érzem, hogy nagyon jól mennek a dolgaim, még ha nincsenek is olyan eredményeim, amelyek ezt bizonyítanák. Ennek okai közismertek” – utalt Webber azokra a korábbi nyilatkozataira, amelyekben bevallotta, hogy a Red Bull viselkedése nem az ő vezetési stílusának kedvez, és a Pirelli gumijaival évek alatt sem sikerült összebarátkoznia.

Webber Abu-Dzabiban azt is kijelentette, hogy nem tartja magát olyan képességű pilótának, mint Sebastian Vettel. “Semmilyen problémát nem jelent számomra, hogy elismerjem a klasszisát. Sokkal jobb pilóta nálam, én soha nem lennék négyszeres bajnok. De az egyszeres bajnokok mellé azért odatenném magam.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.