F1: Fizetés nélküli pilóták? Érthetetlen!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 13.35

A Mercedes motorsportfőnöke egyszerűen nem érti, hogyan juthat egy csapat odáig, hogy nem tudja fizetni a versenyzőit. Toto Wolff úgy véli, a Lotusnál nem gazdálkodnak jól.

Bár mostanra úgy tűnik, hogy a Lotus megmenekül, az új befektető megteremti a biztos anyagi hátteret, a tény, hogy a csapat egész évben nem fizetett Kimi Räikkönennek, jól mutatja, hogy a Forma-1 közép- és kiscsapatai küszködnek. Úgy tudni, az idény közepén a csőd szélére jutó Sauber szintén nem adott még fizetést Nico Hülkenbergnek, és talán más alakulatoknál is hasonló a helyzet.
A Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff egyszerűen nem is érti, hogyan juthattak idáig:


“Természetesen nem jó jel, ha a versenyzők nem kapnak fizetést, a dolgozókat vagy a beszállítókat nem fizetik ki. Ezt senki sem szeretné. Azon múlik, ki hogyan irányítja a cégét. Én sosem voltam még hasonló helyzetben, nekem nagyon furcsa ez. Egyszerűen fel nem foghatom, hogy egyesek hogy a francba nem fizetnek a dolgozóiknak. Hogy igaz vagy sem, nem tudom, de ha igaz, akkor számomra egészen érthetetlen” – mondta Wolff, honfitársa, a Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschitz nézeteivel egybehangzóan.
“Természetesen nem jó látni, hogy egy élmezőnyben küzdő csapat (a Lotus – a szerk.) nem tudja fizetni a számláit. De szerintem ez a cég vezetéséből adódik. Nem ismerem a részleteket, ezért nem szeretnék túl szigorúan ítélkezni, de szerintem anyagilag addig kell nyújtózkodni, ameddig a takaró ér, minden normális cég így működik.”
“Szerintem túl sokat rágódunk rajta, hogy bajban van-e az F1 vagy sem. Az egész világ bajban van, a teljes gazdasági környezet problémás, mindenkinek ki kell találnia, miből fedezheti a működést. Ez igaz ránk is, itt sem lehet túlköltekezni. Nem tesz jót az F1-nek, hogy állandóan ezeket a sztorikat halljuk.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.