F1: Fizetés nélküli pilóták? Érthetetlen!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 13.35

A Mercedes motorsportfőnöke egyszerűen nem érti, hogyan juthat egy csapat odáig, hogy nem tudja fizetni a versenyzőit. Toto Wolff úgy véli, a Lotusnál nem gazdálkodnak jól.

Bár mostanra úgy tűnik, hogy a Lotus megmenekül, az új befektető megteremti a biztos anyagi hátteret, a tény, hogy a csapat egész évben nem fizetett Kimi Räikkönennek, jól mutatja, hogy a Forma-1 közép- és kiscsapatai küszködnek. Úgy tudni, az idény közepén a csőd szélére jutó Sauber szintén nem adott még fizetést Nico Hülkenbergnek, és talán más alakulatoknál is hasonló a helyzet.
A Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff egyszerűen nem is érti, hogyan juthattak idáig:


“Természetesen nem jó jel, ha a versenyzők nem kapnak fizetést, a dolgozókat vagy a beszállítókat nem fizetik ki. Ezt senki sem szeretné. Azon múlik, ki hogyan irányítja a cégét. Én sosem voltam még hasonló helyzetben, nekem nagyon furcsa ez. Egyszerűen fel nem foghatom, hogy egyesek hogy a francba nem fizetnek a dolgozóiknak. Hogy igaz vagy sem, nem tudom, de ha igaz, akkor számomra egészen érthetetlen” – mondta Wolff, honfitársa, a Red Bull-tulajdonos Dietrich Mateschitz nézeteivel egybehangzóan.
“Természetesen nem jó látni, hogy egy élmezőnyben küzdő csapat (a Lotus – a szerk.) nem tudja fizetni a számláit. De szerintem ez a cég vezetéséből adódik. Nem ismerem a részleteket, ezért nem szeretnék túl szigorúan ítélkezni, de szerintem anyagilag addig kell nyújtózkodni, ameddig a takaró ér, minden normális cég így működik.”
“Szerintem túl sokat rágódunk rajta, hogy bajban van-e az F1 vagy sem. Az egész világ bajban van, a teljes gazdasági környezet problémás, mindenkinek ki kell találnia, miből fedezheti a működést. Ez igaz ránk is, itt sem lehet túlköltekezni. Nem tesz jót az F1-nek, hogy állandóan ezeket a sztorikat halljuk.”

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.