F1: A milliárdos beszólt a kiscsapatoknak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.05. 12.40

A Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz szerint azok a csapatok, amelyek nem képesek előteremteni a pénzt a működésükre, nem is valók a Forma-1-be.

Míg a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren anyagi biztonságban dolgozik, mögöttük gyakorlatilag az összes többi Forma-1-es csapat pénzügyi nehézségekkel küszködik, sokuknál a  túlélés a tét.
A Sauber nyáron orosz befektetők beszállásával táncolt vissza a csőd széléről, azonban a svájci veterán szakíró, Roger Benoit szerint mostanra zátonyra futott az üzlet; a Force Indiától kiszállhat a csapat felét birtokló, de Indiában súlyos gondokkal küszködő Sahara-csoport; a Willamsnél pedig a Pastor Maldonado által évente hozott kb. 40 milliós szponzori csomag elvesztésére készülhetnek; a Lotus csak a napokban tudott megegyezni az új résztulajdonossal, hogy a legkisebbekről ne is beszéljünk.


A nem csak versenyképességükben, de puszta létükben is fenyegetett kis- és középcsapatok természetesen régóta szeretnék, ha valamilyen formában korlátozni lehetne a kiadásokat, az egyenlősítő törekvések azonban a megvalósíthatóság nehézségei és az anyagiakban bővelkedő nagyok ellenállásán elbuknak.
Az F1-ben két csapatot is működtető Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz szerint nincs is szükség ilyesmire, az vegyen részt a sportágban, aki képes rá előteremteni a keretet:
“Ha pénzügyi problémák vannak, akkor azokat pénzügyi eszközökkel kell megoldani” – utalt arra az osztrák milliárdos, hogy korlátozások bevezetése helyett tőkeerős támogatók megszerzése oldhatná meg a kisebbek gondjait. “Ha egy csapat nem képes megoldani ezt a problémát, akkor jobb, ha elgondolkodnak az F1 iránti elkötelezettségükön. Másokat is érdekelhetne a helyük.”
Mateschitz hozzáállása természetesen nem új dolog, egy évtizeddel ezelőtt a McLaren főnöke, Ron Dennis hasonló hangnemben reagált az akkori sereghajtót, a Minardit birtokló Paul Stoddart panaszaira: “Ez egy kemény, kíméletlen sport, ha valaki nem bírja a tempót, akkor kívül tágasabb! A Forma-1 mindenki előtt nyitott, de nem vagyunk jótékonysági egyesület.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.