F1: Vettel megúszta szárazon

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 10.25

Sebastian Vettel India után az Abu-Dzabi Nagydíjon is gumiégetéssel ünnepelt, ezúttal azonban nem kapott büntetést.

Sebastian Vettel nyolc nappal ezelőtt az Indiai Nagydíjon megadta a módját saját és csapata sorozatban negyedszer megszerzett bajnoki címének: a levezető körön nem ment be a bokszutcába, helyette a rajtrácsra hajtott, ahol aztán gumiégetéssel, piruettekkel szórakoztatta a lelátó közönségét.
Mivel a bajnok ezzel szabályt szegett – nem vitte parc fermébe az autót – a versenybírók ugyan elnézően, a “különleges körülményeket” tekintetbe véve ítélték meg az esetet, de büntetéstől nem tekintettek el: Vettelt megrovásban részesítették, míg a csapatra 25 ezer eurós bírságot szabtak ki.
A négyszeres bajnok múlt vasárnap, Abu-Dzabiban is győzött, méghozzá fölényesen, így megint hasonlóan ünnepelt:  a levezető körön az egyik bukótérbe kihajtva égette a gumikat. A csapatfőnök, Christian Horner rádión viccesen figyelmeztette is, hogy ezúttal már saját zsebből kell majd fizetnie a bírságot, de erre végül nem volt szükség.
Vettel már a dobogón azt mondta, hogy szerinte ezúttal nem szegett szabályt, hiszen visszavitte az autót a bokszutcába, és ezzel utólag a stewardok sem tudtak vitába szállni. A szabályok szerint büntetés járhat egyszerűen azért is, ha a leintés után a pilóta “felesleges késedelemmel” tér vissza a bokszutcába, de Vettel a 30 másodperces előny birtokában még a gumiégetéssel együtt is a 2. helyezett Webber előtt gurult be, így nehezen lehetett volna ezzel érvelni.
Az ügyben nem hogy büntetés nem született, de még vizsgálat sem indult – úgy tűnik, az FIA-nál ezután elnézőek lesznek a többi motorsportban amúgy hagyományosnak tekinthető ünneplési formával, ha a versenyzők “ésszel” csinálják, az autó beér a parc fermébe és utólag nem bizonyul mondjuk túl könnyűnek vagy hasonló.

Kommentek

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.