F1: Megmenekül a Lotus

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 12.30

Úgy tűnik, végre rendeződik a Lotus sorsa, az enstone-i csapatnak sikerült megegyeznie nyár óta beszállni kívánó befektetővel. Jó hír ez Nico Hülkenbergnek is, aki újra nyeregben van.

Még júniusban jelentették be, hogy a Lotus-csapat hamarosan új társtulajdonost kap az akkor Infinity, mostanra Quantumra átkeresztelt közel-keleti befektetői csoport képében. A jó hír aztán alaposan elsikkadt, nem jött hivatalos megerősítés, a megegyezés egyre csak húzódott, a Lotusnál nem láttak pénzt.
Többek között emiatt nem tudtak fizetni Kimi Räikkönennek sem, az ügy egészen addig fajult, hogy a finn az utolsó két verseny kihagyását fontolgatta. Szombaton végül sikerült meggyőzni a 2007-es bajnokot, ugyanis véglegesítették a quantumos üzletet. Vasárnap Abu-Dzabiban ezt maga a Quantum vezetője, Mansoor Ijaz erősítette meg:


“Nem kérdés, hogy létrejön az üzlet, a mi oldalunkról már le van zárva. A megegyezés 35 % százaléknyi friss kibocsátású részvény megvásárlásáról szól, tulajdonképpen a Geniitől veszünk át résztulajdont. Opciónk van arra, hogy bizonyos határidőn belül végül a teljes csapatot is felvásároljuk” – magyarázta a BBC-nek az üzletember.
“Rendezni fogjuk az adósságokat és igen komoly szponzorokat is hozunk, hamarosan már látni is fogják őket. Ezek az szponzorok biztosítják majd a hosszú távú stabilitást, és azt, hogy sokáig az élmezőnyben lehessen a csapat” – tette hozzá.
Az elhúzódó rendeződés, a pénzügyi gondok miatt a Lotusnál alternatívát is kerestek, így Kimi Räikkönen utódlására a venezuelai állami olajcég, a PDVSA tízmillióival házaló Pastor Maldonado lépett elő a fő jelöltté, de a Quantum megérkézése új reményt ad a tehetsége alapján egyébként a csapatvezetés favoritjának számító Nico Hülkenbergnek. Úgy tudni, a Quantumnál is a németet akarják.


A Sauberrel és a Force Indiával is tárgyaló Hülkenberg korábban azt mondta, október végére szeretne biztosat tudni a lotusos lehetőségről, de friss hírek kapcsán az Autosportnak azt nyilatkozta, szívesen kivár:
“Kicsit kitolom a határidőt. Igazából nem is valódi határidő volt ez, inkább csak amolyan kívánság. Amit most arrébb is toltam.”
A kérdésre, hogy nem aggasztja-e, hogy a Lotus idén egész évben nem fizetett Räikkönennek, így felelt: “Hát, szerintem Kimi fizetése jóval nagyobb, mint az enyém, és amúgy is, engem nem érintenek az ő ügyei.”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.