F1: A Williamst érdekelné Ross Brawn

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.04. 11.30

A Williams alapító-főnöke, Sir Frank Williams nem zárta ki, hogy kapcsolatba lépnek Ross Brawnnal, ha a mérnök valóban távozik a Mercedestől az év végén.

Hivatalosan ugyan még nem erősítették meg, Niki Lauda állítása szerint továbbra is tárgyalnak, de az F1-es szereplők mostanra gyakorlatilag tényként kezelik, hogy a csapatfőnök Ross Brawn 2013 végén elhagyja a Mercedest.
Brawnt nemrég a 2015-ben újra összeálló McLaren/Honda párossal hozták hírbe, de a napokban egy régebbi, a Williamst illető spekuláció is újabb lendületet kapott. Még kora össze röppent fel, hogy az angol szakember venné meg jelenlegi mercedeses kollégája, Toto Wolff williamses részvénycsomagját – most azt rebesgetik, hogy még csapatfőnökként is kiköthet Grove-ban.


A Sky Sports riportere az Abu-Dzabi Nagydíj után a paddockban készített villáminterjúban kérdezte meg Brawnról a Williams alapító-főnökét, Sir Franket.
“Hadd legyek naiv: én nem tudok róla, hogy Ross a piacon lenne. Mindenesetre amikor nálunk dolgozott, elképesztően okos mérnök volt, nagyon tehetséges, és meggyőződésem, hogy azóta mérhetetlen tudást halmozott fel – azt illetően is, hogy mit tegyen és mit ne. Szóval ha visszajönne, természetesen értékes szerzemény lenne a csapatnak.” 
“De én nem tudtam róla, hogy szabad, lehet, hogy meg kellene keresnem. Ennél többet nem mondhatok” – nyilatkozta fanyar humorával a legendás csapatfőnök.
“Azért is nem szeretnék többet mondani, mert megvannak a saját alkalmazottaink, és valószínűleg nem is tudnánk megfizetni Rosst, vagy nem is akarna jönni stb., szóval ha róla beszélnék, és mégsem jönne, az a saját jelenlegi dolgozóimmal szemben lenne tiszteletlenség.”  
A Sky Sports szakkommentátora, Martin Brundle szerint egyáltalán nem elképzelhetetlen Brawn visszatérése.
“Szerintem cseppet sem kizárt. Egész jó helye lehetne ott jövőre. A Williamsben ott lesz a Mercedes-motor, ami tuti nem lesz rosszabb, mint a mostani. És jó szakemberek vannak a Williamsnél, emellett más csapatokkal ellentétben pénzügyi gondjaik sincsenek, persze nyilván Pastor Maldonadóból is kifacsarják még a lelépési pénzt, ha tényleg távozik. Szóval egyáltalán nem akkora őrültség ez.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.