Sebastian Vettel lerajtolta csapattársát és onnan már ki sem engedte a vezetést a kezéből a Yas Marina pályán, megnyerte az Forma-1-es Abu-Dzabi Nagydíjat is. A négyszeres bajnok pályafutása 37., idei 11. és sorozatban 7. futamgyőzelmét könyvelhette el. Az utóbbival Alberto Ascari 1952-es és Michael Schumacher 2004-es rekordját állította be. Megint gumiégetéssel ünnepelt – a félperces előnye arra is elég volt, hogy a bukótérben való piruettezés után is elsőként érjen be a bokszutcába. 
A Red Bull Mark Webber 2. helyével kettős győzelmet ünnepelhetett, a csapat egyben megszerezte a 100. dobogós helyezését. A motorszállító Renault 50. futamgyőzelmét az RS27-es erőforrással, ennél sikeresebb csak 1967-től egészen 1985-ig használt Cosworth DFV volt sikeresebb, 155 győzelemmel. 
Bár Lewis Hamilton (7.) végig gyenge tapadással küszködött, 3. helyre csapattársa Nico Rosberg ért be, amivel a Mercedes tovább növelte előnyét a Ferrarival szemben. Romain Grosjean újabb érett teljesítménnyel hozta a 4. pozíciót, Alonso agresszív versenyzéssel az 5. lett, Felipe Massa a 8. helyet szerezte meg. A spanyol eredményében szerepe volt a jó rajtnak, majd a jó taktikának, hiszen az utolsó tíz körnek lágy gumival vágott neki, két ellenfelét is ekkor előzte le.
A McLarennek Sergio Perez mentett 2 pontot a 9. pozícióval, a Force India pedig folytatta az otthon megkezdett feltámadását: Paul di Resta ragyogó egykiállásos stratégiával a 6. lett, míg Adrian Sutil nyolc helyet javítva elcsípte az utolsó pontszerző helyet.
A versenyen egyetlen kieső volt: a büntetés miatt a rajtrács legvégéről induló Kimi Räikkönen már az első kanyarban összeért az egyik sereghajtóval, nem is tudta folytatni. Valószínűleg a kormányösszekötő tört el a Lotuson.
Így zajlott a futam
34 fokos melegben, a lenyugvó Nap fényében kezdődött a 2013-as Forma-1-es világbajnokság 17. versenye, az Abu-Dzabi Nagydíj.
A pole-ból Mark Webber indult, mellőle csapattársa, az immár négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, aki természetesen szintén a győzelmet tűzte ki célul a Yas Marina pályán. Mögöttük a két Mercedes-pilóta, Nico Rosberg, és a rajt előtt még gyors fékszerelést kívánó autóban ülő Lewis Hamilton.
A harmadik sorban Nico Hülkenberg és Romain Grosjean, a negyedikben Felipe Massa és Sergio Perez, az ötödikből Daniel Ricciardo és Fernando Alonso állt. Az időmérőn az 5. helyet megszerő Kimi Räikkönent utólag műszaki szabálytalanság miatt kizárták, a finn az utolsó, 22. rajkockából várta a startot, nagy előrekapaszkodás várt rá.
A top10-ben mindenki, a szabadon választó Alonso is a lágy keveréket tette fel, a 12. helyről kezdő Jenson Button azonban a tartósabb, közepes keverékkel indult. Räikkönen szintén így választott.
A rajtot Vettel kapta el jobban, a Red Bullok csatáját kihasználva pedig Rosberg is Webber elé ugrott. Grosjean Hamilton előzte meg, mögöttük Hülkenberg, Massa, Alonso, Perez, Paul di Resta volt a top10-ben. Kimi Räikkönen a caterhames Giedo van der Gardével ütközött, az első kanyar után rögtön kiesett. Button első szárnya is megsérült, a 2. kör végén kiment a bokszba.
Vettel az első pár körben szokása szerint elkezdte kiépíteni az előnyét, ütemesen húzott el a többiektől. Webbernek KERS-problémája akadt.
A 7. körben Sergio Perez, eggyel később Hamilton, a rákövetkezőben Webber és Grosjean is lecserélte a lágy gumikat közepesre. Hülkenberg 9 kört bírt, mercedeses névrokona 10-et bírt a lágyakon. Vettel és mögé felért két Ferrari tovább kivárt.
Vettel a 15. körre ment ki az első cseréjére, és az élre is ért vissza, 6,5 másodperccel Massa elé, aki nagyon sokáig húzta, ugyanis a 17. körre már Alonso is váltott.
Hátrébb a friss gumis pilótáknak meggyűlt a baja a hosszú első etapot válallókkal: Webber még viszonylag könnyen elment Jean-Eric Vergne mellett, de Grosjean hosszú-hosszú körökön oda-vissza előzgetett Adrian Sutillal, Hamilton pedig egészen beragadt Gutierrez mögé, 10 kört “veszített”.
Massa – és Gutierrez –  a 19. körre váltott friss gumikra, a sorrend ezután Vettel, di Resta, Rosberg, Webber, Grosjean, Sutil, Hamilton, Massa, Hülkenberg és Bottas volt a top10-ben.
Webber a 20. körben megelőzte Rosberget, fellépett a 3. helyre, amiből a kör végére a 2. hely lett, ugyanis di Resta kiment kerékcserére. Alonso lépett fel az utolsó pontszerző helyre.
A közepes keveréken nagyon hosszú első etapot teljesítő Sutil volt a következő, aki megakasztotta Hamiltont, amikor pedig a 26. körben támadni próbálta, Massa megelőzte az angolt, majd a következő körben a Force Indiá-s németet is. Mögöttük ugyanekkor kemény csatában Alonso utasította maga mögé Hülkenberget. Hamilton a 28. körben gyűrte le Sutilt.
A verseny felénél Vettel zavartalanul, 29 másodperces előnnyel vezetett, mögötte Webber, Rosberg, Grosjean, Massa, Hamilton, Sutil és Alonso haladt, Hülkenberg és Perez ekkor ment ki a második kerékcserére. A Sauber húzósan engedte ki a németet a McLaren elé, vizsgálat alá vonták az esetet.
Sutil a 30. körre vette fel a lágy gumikat, azonban a kivezető körén az egyik kanyart levágva előzte meg Maldonadót és Perezt. Hamilton Sutil után járt kint, a 10. helyre tért vissza.
A 34. körben Hülkenberg megkapta a bokszutca-áthajtásos büntetést a kerékcserés incidensért, míg ugyanekkor a 23. helyről Webber és Rosberg kiment kereket cserélni. 
A 33-34-35. körben Alonso körönként majd egy másodperccel jobb tempóval érte utol az 5. pozícióban haladó Massát.
A 38. körben Vettel, majd Grosjean is kereket cserélt. A világbajnok az élre állt vissza, a lotusos a virtuális 4. helyre, a két Ferrari elé ment ki, az akció során Alonso majdnem meg is előzte Massát.
A brazilnak a 39. körre tették fel az utolsó etapra szánt gumikat.
15 körrel a vége előtt Vettel vezetett, utána – bő félperces hátrányban – Webber, majd Rosberg volt dobogóvárományos. A további pontszerző helyeken Grosjean, Alonso, di Resta, Vergne, Hamilton Massa és a williamses Valtteri Bottas haladt.
A 43-44. körre izgalmas csata bontakozott ki Vergne, Hamilton és Massa között a 7-9. helyen. A mercedeses a DRS-sel viszonylag könnyen megelőzte a Toro Rossót, de a brazilnak várnia kellett egy jobb lehetőségre.
Alonso a 45. kör végén állt ki új gumikért, lágyakat vett fel. A pályára gyakorlatilag Vergne mellett ért ki, agresszíven nyomta, a spanyol és a francia is járt a pályán kívül, 200 km/óra feletti tempónál csatáztak. Massa pedig a bukóteret is megjárta, hogy ne szaladjon rá a Toro Rossóra. Az esetet vizsgálat alá is vonták, de csak a futam után döntenek róla.
Alonso megcsípte a 7. helyet, Massa a következő, 47. körben előzte meg végül Vergne-t.
Vergne ezután Sutilt és Perezt is megkapta a nyakába, őket sem tudta sokáig tartani, mindketten átfűzték magukat rajta. A francia nagyon szenvedett, Maldonado is támadni kezdte, majd meg is előzte, az utolsó pontszerző helyért hajtott.
Az egy kiállással próbálkozó di Resta nagyon szépen tartotta magát az 5. helyen, mögötte Hamilton és Alonso loholt, a spanyol az 50. körben meg is előzte egykori mclarenes csapattársát. A ferraris spanyol folytatta az előretörést a lágy gumikon, a skótot is maga mögé utasította.
Vettelnek néhány lekörözésen kívül nem akadt sok dolga, lazán nyerte meg a versenyt. Mögötte Webber bebiztosította a dupla dobogót, Rosberg pedig a 3. lett. A Red Bull idén harmadik alkalommal örülhetett 1-2. eredménynek.
Grosjean, a leggyorsabb kört megfutó Alonso, di Resta, Hamilton, Massa, a végén még előző Perez és Sutil ért be pontszerzőként. Alonso és a mögötte állók eredménye nem végleges, a spanyolra büntetés is várhat.
Abu-Dzabi Nagydíj, Yas Marina, 2013.11.03.