F1: Räikkönen elindul az utolsó két futamon

Megállapodott a Lotusszal

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.03. 16.30

Kimi Räikkönen az abu-dzabi futam előtt közölte, hogy a Lotustól egyetlen euró fizetést sem kapott még az idei évben.

Kimi Räikkönen az abu-dzabi futam előtt közölte, hogy a Lotustól egyetlen euró fizetést sem kapott még az idei évben. A finn pilóta arról is beszélt, hogy emiatt benne van a pakliban az utolsó két futam kihagyása is, mert “valahol meg kell húzni a határt.”


Nyilván nem segített a helyzeten, hogy Räikkönent a túl hajlékony padlólemez miatt kizárták az időmérőről, ennek azonban végül nem volt hatása a háttérben folyamatosan zajló tárgyalásokra. Räikkönen, a menedzsere (Steve Robertson), valamint a Lotus-tulajdonos Gerard Lopez részvételével két napon keresztül zajlottak “a nagyon intenzív” tárgyalások, amelynek végén sikerült egy mindkét fél számára elfogadható megállapodást kötni az elmaradt bér rendezéséről.

Az Autosport értesülése szerint a megállapodást már csak ügyvédeknek kell ellenjegyezniük. Már most biztosnak tekinthető azonban, hogy Räikkönen Austinban és Interlagosban is ott lesz a rajtrácson.

A veterán szakújságíró, Joe Saward úgy tudja, a räikkönenes megegyezés annak köszönhető, hogy a csapatnak végre-valahára sikerült tető alá hoznia az üzletet a nyáró ta képben lévő befektetőkkel, a Quantum Motorsportsszal. Az új résztulajdonosok által hozott pénz Nico Hülkenberg szerződtetését is lehetővé teszi, úgy hírlik, a quantumosok is őt akarják. 

Az időmérőről való kizárás miatt a mezőny végére száműzött Räikkönennek két kanyar után véget ért a versenye Abu-Dzabiban, a nagy tülekedésben koccant az egyik Caterhammel, és eltört a kormányösszekötője. A szerencsétlen incidens ellenére a finn nem bánja, hogy nem a bokszutcából rajtolt, amely ebben az esetben logikusabb megoldásnak tűnt volna.

“Nem érzem úgy, hogy a bokszból kellett volna indulnom” – fogalmazott Räikkönen. “Egyszerűen csak pechem volt, hogy az ütközés a lehető legnagyobb kárt okozta. Belül voltam, nem volt kemény koccanás van Gardével, de a szög nagyon szerencsétlen volt, és tropára ment a kormányzás.”

Romain Grosjean ezúttal nem tudott felállni a dobogóra, de a negyedik hellyel is értékes pontokat szerzett a Lotusnak. “Talán benne lehetett volna a mai versenyben is a dobogó, de ahhoz az első etapot hosszabbra kellett volna nyújtanunk” – magyarázta a francia. “Akkor minden egy kicsit egyszerűbb lett volna. A végén túl veszélyesnek tartottam, hogy Nicót keményen támadjam, fontosabb volt, hogy a negyedik helyért járó biztos pontokat megszerezzem.”

“Inkább kivárásra játszottam, ha Nico Mercedesével problémák lettek volna, rögtön ott lettem volna. De ez nem történt meg.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.