F1: Hülkenberg is annyit keres, mint Räikkönen

...azaz semmit

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.03. 13.05

Miután kiderült, hogy Kimi Räikkönennek még egy árva eurót sem fizetett idén a Lotus, más pilóták arról beszéltek, hogy a finn nincs egyedül.

Kimi Räikkönen pénteken Abu-Dzabiban a nyilvánossággal is megosztotta, miért romlott meg a kapcsolata a Lotusszal: a csapat idén még egyáltalán nem adott neki fizetést.
A hétvégén az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone is beszélt a Räikkönen-ügyről, teljesen megérti a 2007-es bajnok kiábrándultságát:


“Szerződést kötöttek, ki kellene fizetniük. Mindent meg kell tennie, hogy megkapja a pénzét. Sajnálom Kimit, persze kicsit okosabb is lehetett volna, mielőtt aláírt, tudta, hogy mibe megy bele. Ha az én csapatomnál versenyezne, én fizetnék neki. Nem én vagyok a menedzsere, de én mondjuk eleve nem is hagytam volna, hogy bajba kerüljön. Ha ki akar hagyni pár futamot, szíve joga” – mondta a kisember.
Ecclestone azonban nem csak Räikkönent sajnálhatja, nem ő az egyetlen, akik ingyen versenyez idén. Két német versenyző is arról beszélt, hogy honfitársuk, Nico Hülkenberg is ugyanebben a cipőben jár. A mercedeses Nico Rosberg  név nélkül ugyan, de megjegyezte, hogy Räikkönen nincs egyedül, a négyszeres bajnok Sebastian Vettel pedig nem kerülgette a forró kását:


“Szégyen, hogy még mindig nincs szerződése (2014-re), mert ő a mezőny egyik leggyorsabb versenyzője. Némelyik csapat elég nehéz helyzetben van mostanában, de jó néhány pilóta is. Hülkenberg sem látott még pénzt idén” – idézte a Red Bull-ost a DPA hírügynökség.
A hírek szerint a nyáron kis híján a Ferrari által leigazolt Hülkenberg kilátásai egyre rosszabbak, a pénzhiány miatt a Lotus a PDVSA millióival házaló Pastor Maldonadót kénytelen választani helyette – ő ütötte ki a Williamstől is 2010 végén -, a tavalyi fizetésével szintén adós Force India a szintén jó szponzori hátszéllel rendelkező Max Chiltonnal tárgyalhat.
Hiába nagy tehetség, a pénz valamiért mindig megakadályozza az előrelépésben Hülkenberget.
“Hát, én is szeretném tudni, miért ilyen ‘izgalmas’ a karrierem. Nyilván benne van a pénzügyi helyzet. Némelyik pilótának nagy összegű érvei vannak, a csapatoknak pedig nagyon meg kell gondolnia a döntést, a túlélésük az első, így nekem, pénztelenül, nehezebb a dolgom.” 
“Nyilván én sem örülök, hogy mindig ez van, én is jobban szeretném a nyugodt helyzetet, azt, hogy hosszabb távra megállapodhassak valahol, de ez van. Minden pályafutás különböző, úgy néz ki, az enyémben több csapat, több izgulás van.”


“A williamses elküldésem nem tört össze, de azért hagyott nyomokat. Egyértelműen rossz élmény volt. És nyilván ez aztán meg is marad az emberben, gyanakvó lesz, kevésbé bízik abban, amit másoktól hall, hiszen korábban már a szemébe hazudtak. Nehezebb már úgy bízni másokban, mint előtte.”
Egyre inkább úgy tűnik, hogy Hülkenberg számára a sauberes folytatás a legjobb opció, erre utal az is, hogy sem ő, sem a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn nem kívánt ügyet csinálni Vettel fizetésre vonatkozó megjegyzéséből.
“Nem érzem feladatomnak, hogy minden paddockban elhangzó dolgot kommentáljak” – intézte el röviden Kaltenborn, míg Hülkenberg maga is elismerte, hogy 2014-ben is maradhat a svájci csapatnál:
“Igen, elképzelhető, és igen, szerintem részükről is az. Miért is ne? Jó szériánk van, jó a morál.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.