F1: Hülkenberg is annyit keres, mint Räikkönen

...azaz semmit

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.03. 13.05

Miután kiderült, hogy Kimi Räikkönennek még egy árva eurót sem fizetett idén a Lotus, más pilóták arról beszéltek, hogy a finn nincs egyedül.

Kimi Räikkönen pénteken Abu-Dzabiban a nyilvánossággal is megosztotta, miért romlott meg a kapcsolata a Lotusszal: a csapat idén még egyáltalán nem adott neki fizetést.
A hétvégén az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone is beszélt a Räikkönen-ügyről, teljesen megérti a 2007-es bajnok kiábrándultságát:


“Szerződést kötöttek, ki kellene fizetniük. Mindent meg kell tennie, hogy megkapja a pénzét. Sajnálom Kimit, persze kicsit okosabb is lehetett volna, mielőtt aláírt, tudta, hogy mibe megy bele. Ha az én csapatomnál versenyezne, én fizetnék neki. Nem én vagyok a menedzsere, de én mondjuk eleve nem is hagytam volna, hogy bajba kerüljön. Ha ki akar hagyni pár futamot, szíve joga” – mondta a kisember.
Ecclestone azonban nem csak Räikkönent sajnálhatja, nem ő az egyetlen, akik ingyen versenyez idén. Két német versenyző is arról beszélt, hogy honfitársuk, Nico Hülkenberg is ugyanebben a cipőben jár. A mercedeses Nico Rosberg  név nélkül ugyan, de megjegyezte, hogy Räikkönen nincs egyedül, a négyszeres bajnok Sebastian Vettel pedig nem kerülgette a forró kását:


“Szégyen, hogy még mindig nincs szerződése (2014-re), mert ő a mezőny egyik leggyorsabb versenyzője. Némelyik csapat elég nehéz helyzetben van mostanában, de jó néhány pilóta is. Hülkenberg sem látott még pénzt idén” – idézte a Red Bull-ost a DPA hírügynökség.
A hírek szerint a nyáron kis híján a Ferrari által leigazolt Hülkenberg kilátásai egyre rosszabbak, a pénzhiány miatt a Lotus a PDVSA millióival házaló Pastor Maldonadót kénytelen választani helyette – ő ütötte ki a Williamstől is 2010 végén -, a tavalyi fizetésével szintén adós Force India a szintén jó szponzori hátszéllel rendelkező Max Chiltonnal tárgyalhat.
Hiába nagy tehetség, a pénz valamiért mindig megakadályozza az előrelépésben Hülkenberget.
“Hát, én is szeretném tudni, miért ilyen ‘izgalmas’ a karrierem. Nyilván benne van a pénzügyi helyzet. Némelyik pilótának nagy összegű érvei vannak, a csapatoknak pedig nagyon meg kell gondolnia a döntést, a túlélésük az első, így nekem, pénztelenül, nehezebb a dolgom.” 
“Nyilván én sem örülök, hogy mindig ez van, én is jobban szeretném a nyugodt helyzetet, azt, hogy hosszabb távra megállapodhassak valahol, de ez van. Minden pályafutás különböző, úgy néz ki, az enyémben több csapat, több izgulás van.”


“A williamses elküldésem nem tört össze, de azért hagyott nyomokat. Egyértelműen rossz élmény volt. És nyilván ez aztán meg is marad az emberben, gyanakvó lesz, kevésbé bízik abban, amit másoktól hall, hiszen korábban már a szemébe hazudtak. Nehezebb már úgy bízni másokban, mint előtte.”
Egyre inkább úgy tűnik, hogy Hülkenberg számára a sauberes folytatás a legjobb opció, erre utal az is, hogy sem ő, sem a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn nem kívánt ügyet csinálni Vettel fizetésre vonatkozó megjegyzéséből.
“Nem érzem feladatomnak, hogy minden paddockban elhangzó dolgot kommentáljak” – intézte el röviden Kaltenborn, míg Hülkenberg maga is elismerte, hogy 2014-ben is maradhat a svájci csapatnál:
“Igen, elképzelhető, és igen, szerintem részükről is az. Miért is ne? Jó szériánk van, jó a morál.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.