F1: Alonso álomvilágban él!

Lauda szerint brutális a spanyol, a stewardok szerint nem hibázott

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.03. 16.50

Fernando Alonso ötödikként ért ugyan célba az Abu-Dzabi Nagydíjon, de a Jean-Eric Vergne elleni pályaelhagyós manővere miatt vizsgálat alá vonták. A spanyol végül megúszta, pedig a háromszoros bajnok Niki Lauda szerint kemény büntetést érdemelt volna.

Fernando Alonso ötödikként ért ugyan célba az Abu-Dzabi Nagydíjon, de a Jean-Eric Vergne elleni pályaelhagyós manővere miatt őt és a franciát is beidézték a versenybírók.


A manőver megosztja a közvéleményt, a mercedeses Niki Lauda még az ítélet előtt arról beszélt, hogy Alonso megérdemelné a büntetést. A nyilatkozatot persze, érdemes a helyén kezelni, mert a Mercedes harcban áll a Ferrarival a konstruktőri második helyért.

“Ez brutálisan kemény volt, erősen határeset” – jelentette ki Lauda. “Alonsónak komoly érvekkel kell a felügyelőkhöz mennie. Ki kell várnunk, mi lesz a döntés, de az én véleményem az, hogy talán túl is ment azon a bizonyos határon.”

Alonso véleménye ezzel szemben az, hogy Vergne érdemel büntetést. “Jöttem ki a bokszból, tudtam, hogy szoros lesz” – fejtegette Alonso. “Egymás mellett voltunk, de folyamatosan tolt kifelé, ezért a pálya mellé kerültem.”

“Meglátjuk, mi lesz a felügyelők véleménye, de tény, hogy nem hagyott nekem helyet. Ezért büntetést érdemel.”

Alonso érvelésével Lauda egy kicsit sem ért egyet. “Alonso álomvilágban él, ahol minden úgy van, ahogy neki tetszik. Vergne volt előrébb, vagyis Alonsónak el kellett volna engednie a gázt. Egyszerűen vannak helyzetek, amikor ezt kell tenni, hogy a verseny ne a felügyelőknél érjen véget.”

Alonso a versenyről is beszélt. “A forgalomban időt veszítettünk, a negyedik helytől viszont húsz másodpercre voltunk. Azt hiszem, az ötödik hely volt a maximum. Egy Mercedes volt előttünk, egy mögöttünk. Egy Lotus szintén előttünk, egy másik mögöttünk, szóval minimalizáltuk a veszteséget a konstruktőri versenyben.”

A ferraris spanyol végül a versenybíróknál is azzal védekezett, hogy Vergne nem hagyott neki helyet, a stewardok pedig el is fogadták a magyarázatát. Alonso nem kapott büntetést a pályán kívüli előzésért, de a Toro Rossó-s pilótát sem ítélték el a leszorítás miatt, szankciókat nem igénylő versenyincidensként zárták le az ügyet.
Mivel Alonso akkorát ugratott a kerékvetőn a Vergne-nyel vívott csatában, hogy az autóban található FIA-s lassulásjelző riasztott, ezért a spanyolt verseny után előbb az orvosi központba vitték ellenőrzésre, majd további vizsgálatokra kórházba szállították. A Ferrarinál azt mondták, nincs ok az aggodalomra és maga Alonso sem panaszkodott nagyon:
“A fogaim még mind megvannak. A hátam nyilván fáj egy kicsit. A becsapódás aktiválta a kasztniban lévő vészjelzőt, szóval nyilván rendes ütés volt, de remélhetőleg teljesen rendben leszek Austinra és Brazíliára!” 

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.