F1: Alonso álomvilágban él!

Lauda szerint brutális a spanyol, a stewardok szerint nem hibázott

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.03. 16.50

Fernando Alonso ötödikként ért ugyan célba az Abu-Dzabi Nagydíjon, de a Jean-Eric Vergne elleni pályaelhagyós manővere miatt vizsgálat alá vonták. A spanyol végül megúszta, pedig a háromszoros bajnok Niki Lauda szerint kemény büntetést érdemelt volna.

Fernando Alonso ötödikként ért ugyan célba az Abu-Dzabi Nagydíjon, de a Jean-Eric Vergne elleni pályaelhagyós manővere miatt őt és a franciát is beidézték a versenybírók.


A manőver megosztja a közvéleményt, a mercedeses Niki Lauda még az ítélet előtt arról beszélt, hogy Alonso megérdemelné a büntetést. A nyilatkozatot persze, érdemes a helyén kezelni, mert a Mercedes harcban áll a Ferrarival a konstruktőri második helyért.

“Ez brutálisan kemény volt, erősen határeset” – jelentette ki Lauda. “Alonsónak komoly érvekkel kell a felügyelőkhöz mennie. Ki kell várnunk, mi lesz a döntés, de az én véleményem az, hogy talán túl is ment azon a bizonyos határon.”

Alonso véleménye ezzel szemben az, hogy Vergne érdemel büntetést. “Jöttem ki a bokszból, tudtam, hogy szoros lesz” – fejtegette Alonso. “Egymás mellett voltunk, de folyamatosan tolt kifelé, ezért a pálya mellé kerültem.”

“Meglátjuk, mi lesz a felügyelők véleménye, de tény, hogy nem hagyott nekem helyet. Ezért büntetést érdemel.”

Alonso érvelésével Lauda egy kicsit sem ért egyet. “Alonso álomvilágban él, ahol minden úgy van, ahogy neki tetszik. Vergne volt előrébb, vagyis Alonsónak el kellett volna engednie a gázt. Egyszerűen vannak helyzetek, amikor ezt kell tenni, hogy a verseny ne a felügyelőknél érjen véget.”

Alonso a versenyről is beszélt. “A forgalomban időt veszítettünk, a negyedik helytől viszont húsz másodpercre voltunk. Azt hiszem, az ötödik hely volt a maximum. Egy Mercedes volt előttünk, egy mögöttünk. Egy Lotus szintén előttünk, egy másik mögöttünk, szóval minimalizáltuk a veszteséget a konstruktőri versenyben.”

A ferraris spanyol végül a versenybíróknál is azzal védekezett, hogy Vergne nem hagyott neki helyet, a stewardok pedig el is fogadták a magyarázatát. Alonso nem kapott büntetést a pályán kívüli előzésért, de a Toro Rossó-s pilótát sem ítélték el a leszorítás miatt, szankciókat nem igénylő versenyincidensként zárták le az ügyet.
Mivel Alonso akkorát ugratott a kerékvetőn a Vergne-nyel vívott csatában, hogy az autóban található FIA-s lassulásjelző riasztott, ezért a spanyolt verseny után előbb az orvosi központba vitték ellenőrzésre, majd további vizsgálatokra kórházba szállították. A Ferrarinál azt mondták, nincs ok az aggodalomra és maga Alonso sem panaszkodott nagyon:
“A fogaim még mind megvannak. A hátam nyilván fáj egy kicsit. A becsapódás aktiválta a kasztniban lévő vészjelzőt, szóval nyilván rendes ütés volt, de remélhetőleg teljesen rendben leszek Austinra és Brazíliára!” 

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.