F1: Webber elverte Vettelt, Hamilton hibázott

Forma-1 Abu-Dzabi Nagydíj időmérő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.02. 15.12

Az Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjén Mark Webber közel tökéletes kört futva megverte csapattársát, Sebastian Vettelt. Nico Rosberg a 3., Lewis Hamilton az utolsó pillanatban eldobta az autót. Fernando Alonso nem volt tényező.

Az Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjén a Red Bull diadalmaskodott, de nem a szokásos sorrendben, ugyanis ezúttal Mark Webber lett a leggyorsabb, Sebastian Vettelnek csak a 2. hely jutott a Yas Marina pályán.
Az év végén visszavonuló veterán pályafutása 13. pole-ját szerezte, ezzel beállította honfitársa, a háromszoros bajnok Sir Jack Brabham eredményét. 


A Mercedes hozta, amit tudott, Nico Rosberg a 3. lett, míg Lewis Hamilton a végén kipördült, de a korábbi körével is felért a 4. helyre.
A Lotusnál meglepetésre Kimi Räikkönen hozta a jó eredményt, 5. lett, míg a pénteken még nagyon erősnek látszó, az újabb, hosszabb tengelytávú autót használó Romain Grosjean csak a 7. időt érte el.
A sauberes Nico Hülkenberg a 6. hellyel megint megmutatta, miért lesz tragédia, ha végül nem talál helyet az F1-ben jövőre. 
A Ferrarinál Felipe Massa (8.) újra elverte Fernando Alonsót, a spanyol idén első ízben még a Q3-ig sem jutott. A McLarennél is a nagyobb név, Jenson Button búcsúzott korábban (13.), míg Sergio Perez a top10 végébe juttatta az autót. 
 
Így zajlott az időmérő
Napnyugtában, 32 két fokos környezeti, és a délutánihoz képest 11 fokkal “hűvösebb”, 36 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött a z időmérő a Yas Marina pályán.
A Q1-ben a Red Bullok a kétharmadáig kivártak, akkor azonban mindkét pilótájukat rögtön a lágy gumin küldték ki, ugyanezt tette a Lotus is, az indiai elgondolást követték. Míg a Red Bullnál inkább a versenyen hasznosabb közepesekkel spóroltak, a Ferrarinál a jobb tempó, a biztos továbbjutás érdekében tették fel a lágyakat.


A csökkenő hőmérséklet és pálya a felgumizódásnak köszönhetően rohamtempóban javult a tapadás és csökkentek az idők, jelentős volt az átrendeződés.
A hajrában a két ferraris a kiesőzónában volt, de a befutónál az 1. és 3. helyre ugrottak – Hamiltonnak kellett még nagyon hajtania, ugyanis a 18. helyen állt, végül övé lett a leggyorsabb kör. 
A végén a sauberes Esteban Gutierrez, az egész hétvégén küszködő Adrian Sutil, valamint a két kiscsapat négy versenyzője búcsúzott. A marussiás Jules Bianchi a 20. lett, de az utolsó edzésen történt balesete után sebességváltót kellett cserélni az autójában, így öthelyes büntetéssel az utolsó rajtkocka vár rá.
A Q2-ben a Mercedes tűnt a leggyorsabbnak, Rosberg és Hamilton négy ezred különbséggel állt az első két helyen. Vettel is biztonságban volt, de mögöttük még teljesen képlékeny volt a sorrend 2 perccel a vége előtt.


A befutóknál Webber, Ricciardo, Hülkenberg és Perez is beugrott a top10-be, miközben Alonso még a 17. idővel állt. A spanyol az időmérő pontnál sem volt elég gyors, 11. eredményével idén először nem jutott az utolsó szakaszba. Massa a 10. lett, 6 futamon beül ötödszörre verte a csapattársát a kvalifikáción.
Alonsóval együtt kiesett Paul di Resta, Jenson Button, Jean-Eric Vergne és a két Williams.
A Q3 kezdetén Massa kivételével mindenki azonnal a pályára lépett, méghozzá friss lágyakkal. Első nekifutásra Rosberg és Hamilton állt az élre, de Vettel gyorsan háromtizedet adott a mercedeses németnek.


A fináléban Webber tovább javított, Rosbergnek ez nem sikerült, míg Hamilton kipördült a 14. kanyarban. Vettel nem bírt az ausztrállal, “csak” a 2. lett.
A pole tehát Webberél lett, Vettel tette teljessé a Red Bull első sorát. Hamilton a hiba ellenére is a 4. lett, így csapattársával osztoznak a második soron. Mögöttük Räikkönen és Hülkenberg, a kicsit csalódást keltő Romain Grosjean és Felipe Massa, majd Sergio Perez és Daniel Ricciardo éll majd a rajtrács első 10 helyén.
Abu-Dzabi Nagydíj, kvalifikáció, Yas Marina, 2013.11.02.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.