F1: Megint a szokásos arcok lesznek elöl

Papírforma Abu-Dzabiban?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.02. 08.30

Sebastian Vettel szerint nem várható nagy meglepetés az Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjén. Fernando Alonso nem érti, hogy miért különösen lassú a Ferrari. Nyilatkozatok innen-onnan.

Sebastian Vettel (3./1.): “Szerintem a szokásos szereplők lesznek az élen megint. A Lotus kiemelkedően gyors, és főleg vasárnap lehet majd az. Ők az etap végén is gyorsak lehetnek, úgyhogy oda kell majd figyelnünk rájuk. A Mercedes is gyors lehet egy körön. A Ferrarit nem nagyon láttam ma, nehéz megítélni a hosszabb távú tempójukat.” A négyszeres bajnok azt is elmondta, hogy a második edzésen az autóban érzett “fura szag” nem tőle származott, Jenson Button McLarenje “pukkantott” az orra alá, amikor lassú defektet kapott.

Mark Webber (4./2.):
“Nem egy észbontó pálya, nagyrészt másodikban és harmadikban vett kanyarokból áll, de ez van. A lényeg, hogy kitaláljuk, mit bírnak a gumik: az első edzésen még két gyors kört sem lehetett menni, mert egyszerűen szétestek volna. Foglalkoztunk a hosszabb etapos tempóval is, ami nem rossz, szóval most is a gumik jelentik majd a fő tényezőt. A futamon bizonyos szakaszban akár egy kis csata is adódhat majd, szóval erre is figyelni kell. Seb többféle szárnyat is kipróbált, majd átnézzük őket. Nem valami nagy dolog, de a McLarennél is próbálkoznak valamivel (az előzésre kihegyezett autóval), bár egyelőre nem tűnnek túl versenyképesnek. Még nem néztem át mindent, de foglalkozunk a szárnyakkal.”

Nico Rosberg (5./5.):
“Délelőtt nem nem derült ki sok, de az esti edzésen már pont ugyanolyanok voltak a körülmények, mint az időmérőn és a versenyen lesznek. Ahogy mindig, most is az a célunk, hogy a Red Bull mögött mi legyünk a best of the rest (az üldözők legjobbja), ők ugyanis érinthetetlenek. Ez egyelőre sínen van. Az újabb dobogós helyezés azon is múlik, most milyen lesz Mark (Webber) szerencséje. Ha megint peches lesz, akkor simán odaérhetek a dobogóra.”  

Lewis Hamilton (2./3.)
végig nagyon nehezn bírt a gumikkal, az edzésen folyamatosan azt kérdezgette a rádión, hogy megfelelő köridőket megy-e. “Mindent beleadok majd, és remélhetőleg gyorsulok még valamennyit, de úgy gondolom, megint a Red Bull lesz a leggyorsabb. A gumik csak egy bizonyos ideig bírják, meg kell találni a módját, hogyan használjuk őket, próbálgatni kell. Mindig jól jön az információ, a hosszú etapokon próbál rájönni az ember, mennyit mehet még. Fizikailag egyre könnyebb a vezetés, ahogy hűl az idő, a megvilágítás szempontjából nincs különbség, de lehűléssel változnak az autó tulajdonságai, alulkormányzott lesz, ez komoly kihívás.”

Kimi Räikkönen (6./4.): “Az autó okésnak tűnik, elég sima péntekünk volt. A rövidebb tengelytávú modell is jónak tűnik erre a pályára, bár én nem vezettem a másikat, szóval nehéz megmondani, melyik a jobb. Még mindig próbálunk megszabadulni az alulkormányzottságtól, de itt most egész jó a helyzet. Ahogy mindig, most is lehet még javítani ezt-azt, meglátjuk, mi lesz holnap!”

Romain Grosjean (1./12.): “Egész jó napom volt, még annak ellenére is, hogy a második edzésen időt veszítettem a fékek szerelése miatt. Volt egy kis vibrálás az autóban, aminek még utána kell néznünk, de nem a világvége. Az autó elég jónak tűnik, ahogy az első edzésen elért legjobb idő is mutatja. Biztos vagyok benne, hogy sikerül majd megoldani a még meglévő problémákat.”

Fernando Alonso (12./8.):
“Más péntekekhez viszonyítva nem voltunk olyan versenyképesek, szóval rá kell jönnünk, hogy a pálya nem fekszik az autónak, vagy valami beállítási gond van. A gumik itt jobban viselkednek, mint Indiában, ott borzalmas volt a szemcsésedés a gyors kanyarokban, itt kevésbé, főleg alkonyat után, amikor lehűl az idő. Sajnos a teljesítmény tekintetében a konstruktőri bajnoki riválisunk (a jelenleg 2. Mercedes) mögött állunk. Az év eleje óta végig javultak, nehéz lesz elkapni őket, de holnap kipróbálunk pár módosítást, és mindent beleadunk majd, mert eszünk ágában sincs feladni a küzdelmet!”

Jenson Button (8./7.): “Az autó megértése szempontjából jó kis nap volt. A beállítási irány is jónak tűnik. Mindkét gumi jónak tűnik erre a pályára, a hosszú etapok viszont kicsit trükkösek voltak. Először is a forgalom miatt, másodszor azért, mert elvesztegettünk egy kis időt: azt hittük, defektem van, de aztán kiderült, hogy szenzorhibáról van. Lassan mentem be a bokszba, emiatt ki kellett cserélni néhány alkatrészt, mert kissé túlmelegedtek. Összességében egész jó formában vagyunk itt.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.