F1: Megint a szokásos arcok lesznek elöl

Papírforma Abu-Dzabiban?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.02. 08.30

Sebastian Vettel szerint nem várható nagy meglepetés az Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjén. Fernando Alonso nem érti, hogy miért különösen lassú a Ferrari. Nyilatkozatok innen-onnan.

Sebastian Vettel (3./1.): “Szerintem a szokásos szereplők lesznek az élen megint. A Lotus kiemelkedően gyors, és főleg vasárnap lehet majd az. Ők az etap végén is gyorsak lehetnek, úgyhogy oda kell majd figyelnünk rájuk. A Mercedes is gyors lehet egy körön. A Ferrarit nem nagyon láttam ma, nehéz megítélni a hosszabb távú tempójukat.” A négyszeres bajnok azt is elmondta, hogy a második edzésen az autóban érzett “fura szag” nem tőle származott, Jenson Button McLarenje “pukkantott” az orra alá, amikor lassú defektet kapott.

Mark Webber (4./2.):
“Nem egy észbontó pálya, nagyrészt másodikban és harmadikban vett kanyarokból áll, de ez van. A lényeg, hogy kitaláljuk, mit bírnak a gumik: az első edzésen még két gyors kört sem lehetett menni, mert egyszerűen szétestek volna. Foglalkoztunk a hosszabb etapos tempóval is, ami nem rossz, szóval most is a gumik jelentik majd a fő tényezőt. A futamon bizonyos szakaszban akár egy kis csata is adódhat majd, szóval erre is figyelni kell. Seb többféle szárnyat is kipróbált, majd átnézzük őket. Nem valami nagy dolog, de a McLarennél is próbálkoznak valamivel (az előzésre kihegyezett autóval), bár egyelőre nem tűnnek túl versenyképesnek. Még nem néztem át mindent, de foglalkozunk a szárnyakkal.”

Nico Rosberg (5./5.):
“Délelőtt nem nem derült ki sok, de az esti edzésen már pont ugyanolyanok voltak a körülmények, mint az időmérőn és a versenyen lesznek. Ahogy mindig, most is az a célunk, hogy a Red Bull mögött mi legyünk a best of the rest (az üldözők legjobbja), ők ugyanis érinthetetlenek. Ez egyelőre sínen van. Az újabb dobogós helyezés azon is múlik, most milyen lesz Mark (Webber) szerencséje. Ha megint peches lesz, akkor simán odaérhetek a dobogóra.”  

Lewis Hamilton (2./3.)
végig nagyon nehezn bírt a gumikkal, az edzésen folyamatosan azt kérdezgette a rádión, hogy megfelelő köridőket megy-e. “Mindent beleadok majd, és remélhetőleg gyorsulok még valamennyit, de úgy gondolom, megint a Red Bull lesz a leggyorsabb. A gumik csak egy bizonyos ideig bírják, meg kell találni a módját, hogyan használjuk őket, próbálgatni kell. Mindig jól jön az információ, a hosszú etapokon próbál rájönni az ember, mennyit mehet még. Fizikailag egyre könnyebb a vezetés, ahogy hűl az idő, a megvilágítás szempontjából nincs különbség, de lehűléssel változnak az autó tulajdonságai, alulkormányzott lesz, ez komoly kihívás.”

Kimi Räikkönen (6./4.): “Az autó okésnak tűnik, elég sima péntekünk volt. A rövidebb tengelytávú modell is jónak tűnik erre a pályára, bár én nem vezettem a másikat, szóval nehéz megmondani, melyik a jobb. Még mindig próbálunk megszabadulni az alulkormányzottságtól, de itt most egész jó a helyzet. Ahogy mindig, most is lehet még javítani ezt-azt, meglátjuk, mi lesz holnap!”

Romain Grosjean (1./12.): “Egész jó napom volt, még annak ellenére is, hogy a második edzésen időt veszítettem a fékek szerelése miatt. Volt egy kis vibrálás az autóban, aminek még utána kell néznünk, de nem a világvége. Az autó elég jónak tűnik, ahogy az első edzésen elért legjobb idő is mutatja. Biztos vagyok benne, hogy sikerül majd megoldani a még meglévő problémákat.”

Fernando Alonso (12./8.):
“Más péntekekhez viszonyítva nem voltunk olyan versenyképesek, szóval rá kell jönnünk, hogy a pálya nem fekszik az autónak, vagy valami beállítási gond van. A gumik itt jobban viselkednek, mint Indiában, ott borzalmas volt a szemcsésedés a gyors kanyarokban, itt kevésbé, főleg alkonyat után, amikor lehűl az idő. Sajnos a teljesítmény tekintetében a konstruktőri bajnoki riválisunk (a jelenleg 2. Mercedes) mögött állunk. Az év eleje óta végig javultak, nehéz lesz elkapni őket, de holnap kipróbálunk pár módosítást, és mindent beleadunk majd, mert eszünk ágában sincs feladni a küzdelmet!”

Jenson Button (8./7.): “Az autó megértése szempontjából jó kis nap volt. A beállítási irány is jónak tűnik. Mindkét gumi jónak tűnik erre a pályára, a hosszú etapok viszont kicsit trükkösek voltak. Először is a forgalom miatt, másodszor azért, mert elvesztegettünk egy kis időt: azt hittük, defektem van, de aztán kiderült, hogy szenzorhibáról van. Lassan mentem be a bokszba, emiatt ki kellett cserélni néhány alkatrészt, mert kissé túlmelegedtek. Összességében egész jó formában vagyunk itt.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.