F1: Megint a szokásos arcok lesznek elöl

Papírforma Abu-Dzabiban?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.02. 08.30

Sebastian Vettel szerint nem várható nagy meglepetés az Abu-Dzabi Nagydíj időmérőjén. Fernando Alonso nem érti, hogy miért különösen lassú a Ferrari. Nyilatkozatok innen-onnan.

Sebastian Vettel (3./1.): “Szerintem a szokásos szereplők lesznek az élen megint. A Lotus kiemelkedően gyors, és főleg vasárnap lehet majd az. Ők az etap végén is gyorsak lehetnek, úgyhogy oda kell majd figyelnünk rájuk. A Mercedes is gyors lehet egy körön. A Ferrarit nem nagyon láttam ma, nehéz megítélni a hosszabb távú tempójukat.” A négyszeres bajnok azt is elmondta, hogy a második edzésen az autóban érzett “fura szag” nem tőle származott, Jenson Button McLarenje “pukkantott” az orra alá, amikor lassú defektet kapott.

Mark Webber (4./2.):
“Nem egy észbontó pálya, nagyrészt másodikban és harmadikban vett kanyarokból áll, de ez van. A lényeg, hogy kitaláljuk, mit bírnak a gumik: az első edzésen még két gyors kört sem lehetett menni, mert egyszerűen szétestek volna. Foglalkoztunk a hosszabb etapos tempóval is, ami nem rossz, szóval most is a gumik jelentik majd a fő tényezőt. A futamon bizonyos szakaszban akár egy kis csata is adódhat majd, szóval erre is figyelni kell. Seb többféle szárnyat is kipróbált, majd átnézzük őket. Nem valami nagy dolog, de a McLarennél is próbálkoznak valamivel (az előzésre kihegyezett autóval), bár egyelőre nem tűnnek túl versenyképesnek. Még nem néztem át mindent, de foglalkozunk a szárnyakkal.”

Nico Rosberg (5./5.):
“Délelőtt nem nem derült ki sok, de az esti edzésen már pont ugyanolyanok voltak a körülmények, mint az időmérőn és a versenyen lesznek. Ahogy mindig, most is az a célunk, hogy a Red Bull mögött mi legyünk a best of the rest (az üldözők legjobbja), ők ugyanis érinthetetlenek. Ez egyelőre sínen van. Az újabb dobogós helyezés azon is múlik, most milyen lesz Mark (Webber) szerencséje. Ha megint peches lesz, akkor simán odaérhetek a dobogóra.”  

Lewis Hamilton (2./3.)
végig nagyon nehezn bírt a gumikkal, az edzésen folyamatosan azt kérdezgette a rádión, hogy megfelelő köridőket megy-e. “Mindent beleadok majd, és remélhetőleg gyorsulok még valamennyit, de úgy gondolom, megint a Red Bull lesz a leggyorsabb. A gumik csak egy bizonyos ideig bírják, meg kell találni a módját, hogyan használjuk őket, próbálgatni kell. Mindig jól jön az információ, a hosszú etapokon próbál rájönni az ember, mennyit mehet még. Fizikailag egyre könnyebb a vezetés, ahogy hűl az idő, a megvilágítás szempontjából nincs különbség, de lehűléssel változnak az autó tulajdonságai, alulkormányzott lesz, ez komoly kihívás.”

Kimi Räikkönen (6./4.): “Az autó okésnak tűnik, elég sima péntekünk volt. A rövidebb tengelytávú modell is jónak tűnik erre a pályára, bár én nem vezettem a másikat, szóval nehéz megmondani, melyik a jobb. Még mindig próbálunk megszabadulni az alulkormányzottságtól, de itt most egész jó a helyzet. Ahogy mindig, most is lehet még javítani ezt-azt, meglátjuk, mi lesz holnap!”

Romain Grosjean (1./12.): “Egész jó napom volt, még annak ellenére is, hogy a második edzésen időt veszítettem a fékek szerelése miatt. Volt egy kis vibrálás az autóban, aminek még utána kell néznünk, de nem a világvége. Az autó elég jónak tűnik, ahogy az első edzésen elért legjobb idő is mutatja. Biztos vagyok benne, hogy sikerül majd megoldani a még meglévő problémákat.”

Fernando Alonso (12./8.):
“Más péntekekhez viszonyítva nem voltunk olyan versenyképesek, szóval rá kell jönnünk, hogy a pálya nem fekszik az autónak, vagy valami beállítási gond van. A gumik itt jobban viselkednek, mint Indiában, ott borzalmas volt a szemcsésedés a gyors kanyarokban, itt kevésbé, főleg alkonyat után, amikor lehűl az idő. Sajnos a teljesítmény tekintetében a konstruktőri bajnoki riválisunk (a jelenleg 2. Mercedes) mögött állunk. Az év eleje óta végig javultak, nehéz lesz elkapni őket, de holnap kipróbálunk pár módosítást, és mindent beleadunk majd, mert eszünk ágában sincs feladni a küzdelmet!”

Jenson Button (8./7.): “Az autó megértése szempontjából jó kis nap volt. A beállítási irány is jónak tűnik. Mindkét gumi jónak tűnik erre a pályára, a hosszú etapok viszont kicsit trükkösek voltak. Először is a forgalom miatt, másodszor azért, mert elvesztegettünk egy kis időt: azt hittük, defektem van, de aztán kiderült, hogy szenzorhibáról van. Lassan mentem be a bokszba, emiatt ki kellett cserélni néhány alkatrészt, mert kissé túlmelegedtek. Összességében egész jó formában vagyunk itt.”

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.