Bár Kimi Räikkönen idei egyik legjobb időmérős teljesítményével az 5. rajkockát szerezte meg az Abu-Dzabi Nagydíj kvalifikációján, a finn utólag bajba került.


Az autója nem felelt meg a műszaki ellenőrzésen, a padlólemez első részének bal oldala a megengedett 5 mm-nél jobban elhajlott a vizsgálatnál. Az ügy a versenybírók elé került, és mivel a Lotus képviselőinek nem sikerült bizonyítaniuk, hogy a szabálytalanság anyaghibából vagy sérülésből adódott, Räikkönent utólag kizárták. Vasárnap az utolsó rajtkockából, vagy ha a csapat úgy dönt, a bokszutcából startolhat majd.
Nyáron, a Magyar Nagydíj időmérője után ugyanilyen okból vonták vizsgálat alá Romain Grosjeant, de ő akkor megúszta, ugyanis a stewardok bizonyítottnak látták, hogy a padlólemezt az egyik kerékvető rongálta meg. Ezt most sem zárták ki ugyan, de a felügyelők indoklása szerint a magyar futam óta eltelt hónapok alatt a Lotusnak lett volna ideje arra, hogy kijavítsa ezt a szerkezeti hibát.
A hátrasorolás ugyan biztosan nem jön jól az amúgy is joggal nyűgös Räikkönennek, de nincs minden veszve: tavaly Sebastian Vettel a saját kizárása után szintén a bokszutcából indulva végül a 3. lett. Ugyan a Lotus nem egy Red Bull, de jó stratégiával, egy kis szerencsével és mondjuk egy biztonsági autós szakasszal a finn simán pontszerző lehet még vasárnap.
A 2007-es bajnok maga is véghez vitt már néhány bravúros felzárkózást: 2006-ban a Bahreini Nagydíjon a 22-ikről a 3. helyre ért fel, míg 2005-ben a Japán Nagydíjon a 17. rajkockából kezdve nyerte meg a futamot – ez a mai napig rekord.