Az Indiai Nagydíjon a vonalvezetés jellege miatt a szokásosnál elnézőbb volt az FIA a pályakiszélesítésekkel kapcsolatban, Abu-Dzabiban viszont rendet és fegyelmet akarnak látni a felügyelők. A szövetség jelezte, hogy minden olyan pályaelhagyást, amellyel valaki előnyt szerez, szankcionálni fognak.


Ez főleg a versenyre vonatkozik, ahol a 6-os, 9-es és 12-es kanyar – a három sikán – bukóterében lehet előnyt szerezni. A csapatmenedzserekkel közölték azt is, hogy a DRS-szabályok betartására is szigorúbban ügyelnek majd.

“Amennyiben két autó egymáshoz közel ér a 8-as kanyarba, és az előrébb álló átvágja a következő sikánt, az ügy jogosulatlan előnyszerzés miatt a felügyelők elé kerül abban az esetben, ha az elöl állónak a korábbinál nagyobb előnye lesz a pályára való visszatérés után” – írta az FIA.

A hátulról támadó úgy szerezhet előnyt, hogy a sikán átvágásával a DRS aktiválásához szükséges egy másodpercen belülre kerül. “Amennyiben bármelyik pilóta ilyen körülmények között használja a DRS-t, jogosulatlan előnyszerzés miatt vizsgálni fogják a felügyelők.”

A DRS-zónán egyébként nem változtatott az FIA idénre, marad a tavalyi kijelölés. Az időjárás is a megszokott lesz a hétvégén: a hőmérséklet a 34-35 fokról fokozatosan csökken majd 29-30 fokra az alkonyban rendezett időmérőre és futamra.
A Pirelli az Indiában is kínált kombinációját, a közepes (fehér) és a lágy (sárga) P Zerókat viszi a Yas Marina pályára, ahol a szokásostól eltérően csökkenő aszfalthőmérséklet – kb. 45-ről 30-ra – mellett a fő kihívást a sokféle eltérő jellegű kanyar, a minden irányból érkező erők jelentik majd az abroncsoknak. 
A pilótasteward Martin Donnelly lesz – az északír pilóta Forma-1-ben 1989-ben egy futamon indult az Arrowsszal, majd 1990-ben a Lotusnál kapott lehetőséget a teljes idényre, azonban a Spanyol Nagydíj időmérőjén horrorisztikus balesetet szenvedett. Az F1 után Donnelly brit márkakupákban, klubversenyeken indult. Tavaly a Koreai Nagydíjon bíráskodott.