F1: Kvjat lesz az új Räikkönen?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.10.30. 10.15

A Red Bull tulajdonosa szerint a jövőre a Toro Rossónál bemutatkozó orosz tini, Danyiil Kvjat rácáfol majd a kétkedőkre, igenis készen áll a Forma-1-re.

A múlt héten a Toro Rosso meglepetésre azt jelentette be, hogy a korábban favoritnak számító Antonio Felix da Costa helyett az eddig csak alsóbb kategóriákban versenyző 19 éves orosz Red Bull-neveltet, Danyiil Kvjatot ültetik majd a nagycsapathoz távozó Daniel Ricciardo helyére.
Kvajt ugyan nem ment rosszul az alsóbb szériákban, de a Formula BMW-s, kisebbik Formula Renault-s, GP3-as és Forma-3-as tapasztalatok igen messze vannak a Forma-1-től. 


A Red Bull tulajdonosa ennek ellenére nem félti az oroszt, szerinte hasonló meglepetést okozhat majd, mint a 2001-ben a szintén a  Formula Renault-ból egyenesen az F1-be lépő Kimi Räikkönen.   
“Ha megnézzük Räikkönent vagy Massát, azt, hogy még az alsóbb kategóriákban is viszonylag kevés tapasztalat gyűjtése után milyen gyorsan tudtak alkalmazkodni a Forma-1-hez, akkor Kvjat is képes lehet majd erre” – utalt az akkoriban a Red Bull által szponzorált Saubernél bemutatkozott, mára sikeres veteránokká vált pilótákra. 
“Figyeltük, ahogyan Danyiil fejlődött idén a Forma-3-ban és a GP3-ban, nagyon is figyelemreméltó volt. Úgy láttuk, hogy fiatal srácból fiatal férfivé érett. Felix hullámzóan teljesített, néha nagyon gyors volt, azonban nem volt egyenletes. Végül pedig: Kvjat még csak 19, da Costa pedig 22 éves, ez is megkönnyítette a döntést” – utalt az oroszban rejlő nagyobb fejlődési potenciálra az osztrák milliárdos.
Kvjat egyelőre mindössze 22 kört ment F1-es autóval a júliusi silverstone-i ifjoncteszten, azonban a napokban valamikor beül majd egy 2011-es Toro Rossóba/Red Bullba, hogy 300 km után megszerezhesse az F1-es jogosítványt, a szuperlicencet, ha pedig meglesz, akkor az Amerikai és a Brazil Nagydíj első szabadedzésén is vezetni fog, immár az idei járgánnyal.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.