IV. Vettel – a bajnok, akit nem szeretnek

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 17.30

A nemzetközi sajtó Sebastian Vettel sorozatban negyedik Forma-1-es világbajnoki címét taglalta a vasárnapi Indiai Nagydíj másnapján. Király, legenda, de vajon hol az ezzel járó népszerűség?

Németország

Bild: “Köszönjük, Heidi! Köszönjük, Hanna! A 26 éves Sebastian Vettel térdre borult a 750 lóerős “Hungry Heidi” (Éhes Heidi) előtt. Elnyűhetetlen Red Bulljával idei tizedik versenyét nyerte, s egyben negyedik vb-címét is.”
Express: “Vettel király. Egy igazi sorozatgyőztes: egyhuzamban a harmadik indiai siker, hatodik idénybeli győzelem és negyedik világbajnoki cím. Ő a német sorozathős.”
Frankfurter Allgemeine Zeitung: “Teljes kontroll. Vettel nyert Indiában, ismét világbajnok, és végérvényesen az F1 központi alakja lett. De vajon népi hős lehet-e belőle?”
Die Welt: “A pálya ördöge elbánt az irigyekkel. Vége az izgalmaknak, kit érdekel már, hogy mi minden akadályozhatta volna meg Vettelt abban, hogy ismét világbajnok legyen.”
Süddeutsche Zeitung: “Fangióval, Prosttal és Schumacherrel egy társaságban. A mindössze 26 éves Vettel mellett csak három pilóta szerzett legalább négy vb-címet. A bajnok Indiában beszélt először arról, hogy érintették őt az ellenséges hangok az idény közben.”
Stuttgarter Nachrichten: “Huszonhat évesen is válhat legendává valaki.”
Stuttgarter Zeitung: “Érkezés a legnagyobbak közé.”
    
Olaszország

Corriere dello Sport: “Vettel már legenda. A negyedik vb-cím a legnagyobbak közé emelte.”
Gazzetta dello Sport: “Vettel négyszer. Bajnok mindörökre (4ever). Vettel ittas… örömittas!”
La Repubblica: “Seb császár mestermunkával lett az F1 uralkodója.”
Corriere della Sera: “Ellenállhatatlan! Szinte észrevétlenül egy fenomén emelkedett ki az F1-mezőnyből. Inog Schumacher és Fangio trónja.”
La Stampa: “IV. Vettel bevonult a történelembe. Az F1 ura 26 évesen legendává vált.”
    
Spanyolország

Marca: “Ámen, Sebastian. Vettel egy olyan idény végén koronázta meg magát negyedszer, amelyikben szenvedni is megtanult. Most már Prosttal egy szinten van, és már csak Schumacher és Fangio áll előtte.”
Sport: “A földöntúli Vettel bebiztosította vb-címét Indiában.”
El País: “A legnagyobbak legfiatalabbika. Vettel már Fangio és Schumacher farvizén halad.”
    
Nagy-Britannia


Guardian: “A szerény Vettel elfoglalta helyét a legendák között.”
Telegraph: “Könyörtelen, intelligens, türelmes – Vettel valóban bámulatos. Már csak az a kérdés, hogy hova soroljuk be a legendák között.”
    
Franciaország

Le Figaro: “Vettel, a bajnok, akit nem szeretnek. Mivel hihetetlen nyerőgéppé vált, Vettel megdöntötte a népszerűtlenség világcsúcsát.”
    
Egyesült Államok

New York Times: “Vettel nem találta a szavakat, de főnöke, Christian Horner néhány pillanattal korábban közölte a csapatrádión: stílusosan csináltad, Sebastian, négyszeres világbajnok vagy, és a legnagyobbak közé kerültél”.
    
Oroszország

Kommerszant: “Vettel belépett egy elit klubba: ilyen elképesztő stabilitást csak két pilótánál láttunk: Fangiónál és Schumachernél. De mindketten benne voltak már a korban, amikor pályafutásuk csúcsára értek, Vettel viszont még mindig csak 26 éves. Hihetetlen belegondolni, hogy mi minden jöhet még a karrierjében.”

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.