IV. Vettel – a bajnok, akit nem szeretnek

Szerző: MTI levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 17.30

A nemzetközi sajtó Sebastian Vettel sorozatban negyedik Forma-1-es világbajnoki címét taglalta a vasárnapi Indiai Nagydíj másnapján. Király, legenda, de vajon hol az ezzel járó népszerűség?

Németország

Bild: “Köszönjük, Heidi! Köszönjük, Hanna! A 26 éves Sebastian Vettel térdre borult a 750 lóerős “Hungry Heidi” (Éhes Heidi) előtt. Elnyűhetetlen Red Bulljával idei tizedik versenyét nyerte, s egyben negyedik vb-címét is.”
Express: “Vettel király. Egy igazi sorozatgyőztes: egyhuzamban a harmadik indiai siker, hatodik idénybeli győzelem és negyedik világbajnoki cím. Ő a német sorozathős.”
Frankfurter Allgemeine Zeitung: “Teljes kontroll. Vettel nyert Indiában, ismét világbajnok, és végérvényesen az F1 központi alakja lett. De vajon népi hős lehet-e belőle?”
Die Welt: “A pálya ördöge elbánt az irigyekkel. Vége az izgalmaknak, kit érdekel már, hogy mi minden akadályozhatta volna meg Vettelt abban, hogy ismét világbajnok legyen.”
Süddeutsche Zeitung: “Fangióval, Prosttal és Schumacherrel egy társaságban. A mindössze 26 éves Vettel mellett csak három pilóta szerzett legalább négy vb-címet. A bajnok Indiában beszélt először arról, hogy érintették őt az ellenséges hangok az idény közben.”
Stuttgarter Nachrichten: “Huszonhat évesen is válhat legendává valaki.”
Stuttgarter Zeitung: “Érkezés a legnagyobbak közé.”
    
Olaszország

Corriere dello Sport: “Vettel már legenda. A negyedik vb-cím a legnagyobbak közé emelte.”
Gazzetta dello Sport: “Vettel négyszer. Bajnok mindörökre (4ever). Vettel ittas… örömittas!”
La Repubblica: “Seb császár mestermunkával lett az F1 uralkodója.”
Corriere della Sera: “Ellenállhatatlan! Szinte észrevétlenül egy fenomén emelkedett ki az F1-mezőnyből. Inog Schumacher és Fangio trónja.”
La Stampa: “IV. Vettel bevonult a történelembe. Az F1 ura 26 évesen legendává vált.”
    
Spanyolország

Marca: “Ámen, Sebastian. Vettel egy olyan idény végén koronázta meg magát negyedszer, amelyikben szenvedni is megtanult. Most már Prosttal egy szinten van, és már csak Schumacher és Fangio áll előtte.”
Sport: “A földöntúli Vettel bebiztosította vb-címét Indiában.”
El País: “A legnagyobbak legfiatalabbika. Vettel már Fangio és Schumacher farvizén halad.”
    
Nagy-Britannia


Guardian: “A szerény Vettel elfoglalta helyét a legendák között.”
Telegraph: “Könyörtelen, intelligens, türelmes – Vettel valóban bámulatos. Már csak az a kérdés, hogy hova soroljuk be a legendák között.”
    
Franciaország

Le Figaro: “Vettel, a bajnok, akit nem szeretnek. Mivel hihetetlen nyerőgéppé vált, Vettel megdöntötte a népszerűtlenség világcsúcsát.”
    
Egyesült Államok

New York Times: “Vettel nem találta a szavakat, de főnöke, Christian Horner néhány pillanattal korábban közölte a csapatrádión: stílusosan csináltad, Sebastian, négyszeres világbajnok vagy, és a legnagyobbak közé kerültél”.
    
Oroszország

Kommerszant: “Vettel belépett egy elit klubba: ilyen elképesztő stabilitást csak két pilótánál láttunk: Fangiónál és Schumachernél. De mindketten benne voltak már a korban, amikor pályafutásuk csúcsára értek, Vettel viszont még mindig csak 26 éves. Hihetetlen belegondolni, hogy mi minden jöhet még a karrierjében.”

Kommentek

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Tudod mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.